Kokousaika Tiistai 13.09.2011 klo 17:00-18:10
Kokouspaikka Keskuspaloasema, Eerikinkatu 35, Turku
Vakio-osallistujat
Päätöksentekijät
saapui klo 17.05, läsnä § 67 - 70
Markula Pasi jäsen
Oksa Raimo jäsen
Muut vakio-osallistujat
Muut osallistujat
Poissa
Pykälät 65 - 70
Muutoksenhaku Liitteenä
Allekirjoitukset
Pia Lindell
puheenjohtaja
Olavi Leppäranta
sihteeri
Pöytäkirjan tarkastus 22.09.2011
Vesa Närvänen
Pöytäkirja pidetty
yleisesti nähtävänä Keskuspaloasema, Eerikinkatu 35
23.09.2011 klo 09.00 - 15.00
Todistaa
Olavi Leppäranta
sihteeri
Kokousaika Tiistai 13.09.2011 klo 17:00-18:10
Kokouspaikka Keskuspaloasema, Eerikinkatu 35, Turku
Asialuettelo
65 § Laillisuus ja päätösvaltaisuus
66 § Pöytäkirjan tarkastus
67 § Pelastusjohtajan päätöspöytäkirjat
68 § Varsinais-Suomen aluepelastuslaitoksen vuoden 2012 talousarvioehdotus ja vuosien 2012-2015 taloussuunnitelmaehdotus
69 § Työvoiman käytön seuranta vuonna 2011
70 § Asiakirjan laatiminen Turun kaupungissa -ohje
Laillisuus ja päätösvaltaisuus
Vsaluelk § 65
Ehdotus Puheenjohtaja toteaa kokouksen laillisesti kokoonkutsutuksi ja päätösvaltaiseksi.
Päätös Ehdotus hyväksyttiin.
Pöytäkirjan tarkastus
Vsaluelk § 66
Ehdotus Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta valitsee pöytäkirjan tarkastajiksi jäsenet Mia Mäkisen ja Vesa Närväsen (
Päätös Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta valitsi pöytäkirjan tarkastajiksi Vesa Närväsen ja
691-2011 (222)
Pelastusjohtajan päätöspöytäkirjat
Tiivistelmä: -
Vsaluelk § 67
Hallintopäällikkö Olavi Leppäranta:
Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunnalle esitetään seuraavat päätöspöytäkirjat mahdollisen otto-oikeuden käyttämistä varten. Pöytäkirjat ovat nähtävänä keskuspaloasemalla ja aluepelastuslautakunnan kokouksessa.
Pelastusjohtaja
·28 § Aluepalopäällikkö Torbjörn Lindströmin osallistuminen Tanskan palopäällystöliiton vuosikokoukseen Tanskassa 24.-26.8.2011 (ulkoinen rahoitus)
·29 § Ensihoitajan virkojen määräaikainen täyttäminen (vak.nrot 100775, 100810, 100796, 100797)
·30 § Ruokapalvelusopimus
·31 § Piirinuohoojien valitseminen nuohouspiireihin numero 53 (Korppoo) ja numero 54 (Nauvo)
·32 § Piirinuohoojan valitseminen nuohouspiiriin numero 52 (Houtskari)
·33 § Piirinuohoojan valitseminen nuohouspiireihin numero 25 (Aura) ja numero 27 (Tarvasjoki)
·34 § Korvaavan lämpökameran hankinta
·35 § Aluepalopäällikkö Torbjörn Lindströmin osallistuminen SkagEx11 harjoitukseen Norjassa 5. - 8.9.2011 (ulkoinen rahoitus)
·36 § Varsinais-Suomen aluepelastuslaitoksen Mirg-ryhmän osallistuminen SkagEx11 harjoitukseen Norjassa 5. - 9.9.2011 (ulkoinen rahoitus)
Pelastusjohtaja Jari Sainio:
Ehdotus Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta päättää, ettei se ota edellä mainittuja pelastusjohtajan päätöspöytäkirjoja käsiteltäväkseen.
Päätös Ehdotus hyväksyttiin.
10125-2011 (041)
Varsinais-Suomen aluepelastuslaitoksen vuoden 2012 talousarvioehdotus ja vuosien 2012-2015 taloussuunnitelmaehdotus
Tiivistelmä: -
Vsaluelk § 68
Talouspäällikkö Juho Kaituri ja pelastuspäällikkö Mika Kontio 6.9.2011
Vuoden 2012 talousarvio ja vuosien 2012 - 2015 taloussuunnitelma laaditaan pohjautuen kaupunginvaltuuston hyväksymiin strategisiin ohjelmiin. Kaupunginjohtajan antamissa talousarvion laadintaohjeissa ja kaupunginhallituksen hyväksymissä hallintokuntakohtaisissa ohjelukumitoituksissa esitetään ne yleiset linjaukset ja periaatteet, joita talousarvion ja taloussuunnitelmavalmistelussa noudatetaan. Uuden talousarvion ja taloussuunnitelman kokoamiseen vaikuttaa myös merkittävästi talouden ja toiminnan tietojärjestelmän uudistaminen (Alfaprojekti). Talousarvion määrärahojen ja tuloarvioiden budjetoinnissa käytetään ensimmäistä kertaa uuden tietojärjestelmän SAP BPC -sovellusta.
Talousarvion valmistelun ohjeissa oletetaan hintatason vuonna 2012 muuttuvan 2,7 %. Taloussuunnitelmavuosille 2013–2015 on arvioitu hintatason muutokseksi noin 2,0 % vuodessa. Sisäisiä palvelun hintoja voidaan korottaa 1,5 % vuodelle 2012 kuten esim. sisäisiä vuokria. Liikelaitoksilta ei veloiteta eikä niille hyvitetä sisäisen pankin korkoa vuonna 2012.
Peruspalveluohjelmassa arvioidaan kuntasektorin ansiotason muutoksen olevan vuonna 2012 keskimäärin 3,2 % ja taloussuunnitelmavuosina 2013–2015 ennustetaan palkkojen nousuksi 3,4–3,5 %. Vuoden 2011 ja vuodelle 2012 arvioitujen korotusten yhteenlaskettu vaikutus palkkamenoihin on noin 2,5 %. Pelastuslaitoksen vuorotyötä tekevän henkilöstön osuus koko laitoksen henkilöstömäärästä on n. 84 %. Kun huomioidaan vuorotyöstä aiheutuvat palkalliset haittakorvaukset, niin valtakunnallisesti arvioidut palkkojen korotusprosentit budjettiin eivät riitä kattamaan arvioitua henkilöstömenojen kokonaiskasvua.
Pelastustoimen budjetointia sitoo ensisijaisesti pelastustoimen lakisääteiset velvoitteet, lautakunnan vahvistama palvelutasopäätös, valtioneuvoston päätös aluepelastuslaitoksen perustamisesta ja sopimukset sairaankuljetuspalveluiden tuottamisesta.
Talousarvioesityksen valmistelu (pelastustoimi)
Talousarvion valmistelussa 2012 on edellisvuosien tapaan otettu huomioon talousarvioseminaarissa aluepelastuslautakunnan kanssa käsitellyt talousarvion muutokset sekä kuluvan vuoden 2011 talouden toteutuminen, vuoden 2010 tilinpäätös, yleinen kustannustason nousu ja valtakunnallisen kunta-alan palkkaratkaisun kokonaiskustannusvaikutukset. Kokonaisuudessaan pelastustoimen (pl. ensihoitopalvelut) käyttökustannuksien ja investointien mukaiset kuntien maksuosuudet nousevat talousarvioesityksen mukaan keskimäärin 3,6 % vuoden 2011 talousarvioon verrattuna. Menojen nousu edellisvuodesta on prosentuaalisesti samaa luokkaa, josta palkkamenojen osuus on noin 3 %. Suurin suhteellinen kustannusten nousu, lähes 11 %, muodostuu sisäisistä palvelumaksuista, joita edustavat Talouspalvelukeskusten ja it-toiminnan vuosisopimusmaksut. Samaan kategoriaan kuuluvat keskushallinnossa kirjattavat sisäiset vuokrat nousevat kuitenkin vain n. 1,5 %.
Ensihoitopalvelut
Valtioneuvoston päätöksen mukaisesti erillistehtävien, kuten esim. ensihoitopalvelujen, menot on kohdennettu vuodesta 2008 lukien niille kunnille, jotka palvelua tilaavat. Pelastuslaitoksella on voimassa olevat sopimukset Kaarina-Piikkiö terveyskeskuskuntayhtymän, Naantalin terveyskeskuksen, Raision terveyskeskuksen, Uudenkaupungin terveyskeskuksen,
Investoinnit
Palvelutasopäätöksessä on määritelty pelastuslaitoksen investointitaso. Palvelutasopäätöksen mukaisesti raskaan kaluston poistoiän tulee olla n. 20 vuotta. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kaluston tehokasta kierrättämistä sekä päällekkäisen kaluston (esim. varakalusto) vähentämistä. Palvelutasopäätöksessä investointeihin esitetään vuonna 2012 raskasta ajoneuvokalustoa (sammutus- ja säiliöautot) sekä öljyntorjuntakalustoa, joihin kaikkiin on mahdollista saada valtion tai öljysuojarahaston avustuksia. Investointien nettomenoksi vuonna 2012 ehdotetaan 1,5 M€.
Liite 1 Talousarvio ja -suunnitelmaehdotus 2012–2015
Liite 2 Määrärahat ja tuloerät 2012-2015
Liite 3 Käyttöomaisuuden hankintaehdotus 2012–2015
Liite 4 Työvoiman käyttöä koskeva suunnitelma 2012
Pelastusjohtaja Jari Sainio:
Ehdotus Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta päättää esittää Turun kaupunginhallitukselle Varsinais-Suomen pelastustoimen vuoden 2012 talousarvioehdotuksen ja vuosien 2013–2015 taloussuunnitelmaehdotuksen liitteiden 1 - 4 mukaisina.
Päätös Ehdotus hyväksyttiin.
Jakelu
tied Auran kunnanhallitus
tied Kaarinan kaupunginhallitus
tied Kemiönsaaren kunnanhallitus
tied Kosken Tl kunnanhallitus
tied Kustavin kunnanhallitus
tied Laitilan kaupunginhallitus
tied Liedon kunnanhallitus
tied Loimaan kaupunginhallitus
tied
tied Marttilan kunnanhallitus
tied Maskun kunnanhallitus
tied Mynämäen kunnanhallitus
tied Naantalin kaupunki
tied Nousiaisten kunnanhallitus
tied Oripään kunnanhallitus
tied Paimion kaupunginhallitus
tied Pyhärannan kunnanhallitus
tied Pöytyän kunnanhallitus
tied Raision kaupunginhallitus
tied Ruskon kunnanhallitus
tied Salon kaupunginhallitus
tied Sauvon kunnanhallitus
tied Someron kaupunginhallitus
tied Taivassalon kunnanhallitus
tied Tarvasjoen kunnanhallitus
tied Uudenkaupungin kaupunginhallitus
tied Vehmaan kunnanhallitus
tied Kaupunginhallitus
3206-2011 (101)
Työvoiman käytön seuranta vuonna 2011
Tiivistelmä: -
Vsaluelk § 69
Hallintopäällikkö Olavi Leppäranta 6.9.2011:
Työvoiman käytön tavoitetasot
Kaupunginhallituksen hallintojaosto on kokouksessaan 15.12.2009 § 329 käsitellyt valtuustoryhmien välisessä sopimuksessa asetetun tavoitteen mukaista kaupungin teettämien henkilötyövuosien vähentämistavoitetta 200 henkilötyövuodelle vuosittain vuosina 2010 – 2012. Vähennykset tehdään tasapainotustoimenpiteiden ja muun tuottavuuden kasvun seurauksena sekä eläköitymisen kautta.
Työvoiman käytön seuranta
Työvoiman käyttöä seurataan kaupunginhallituksen hallintojaoston aikaisempien päätösten mukaisesti. Virastot raportoivat kuukausittain työvoiman käytöstä ao. apulaiskaupunginjohtajalle, lautakunnalle ja henkilöstön vastuualueelle.
Oheismateriaali 1 Työvoiman käyttöraportti 1.1. – 31.7.2011
Pelastusjohtaja Jari Sainio:
Ehdotus Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta merkitsee raportin työvoiman käytöstä 1.1. – 31.7.2011 tiedokseen.
Päätös Ehdotus hyväksyttiin.
36-2011 (000)
Asiakirjan laatiminen Turun kaupungissa -ohje
Tiivistelmä: -
Vsaluelk § 70
Hallintopäällikkö Olavi Leppäranta:
Turun kaupunginhallitus on kokouksessaan 17.5.2011 § 241 Lautakuntien pöytäkirjat ja viranhaltijoiden päätöspöytäkirjat –asiakohdassa kiinnittänyt huomiota siihen, että toimielimissä on esiintynyt horjuvuutta hallintosäännössä määriteltyjen käsittelytietojen merkitsemisessä esityslistoihin ja pöytäkirjoihin sekä kansliapäällikön 12.10.2010 antamassa Asiakirjan laatiminen Turun kaupungissa –ohjeessa annettujen merkitsemisohjeiden noudattamisessa.
Kaupunginhallitus muistuttaa toimielimiä siitä, että esityslistat ja pöytäkirjat tulee laatia voimassa olevia ohjeita noudattaen. Asia tulee käsitellä erillisinä asiana lauta- ja johtokunnissa.
Kaupunginhallituksen esityksestä voidaan todeta, että Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunnan esityslistojen ja pöytäkirjojen laadinnassa on noudatettu ja noudatetaan jatkossakin hallintosäännön määräyksiä käsittelytietojen merkitsemisestä ja Asiakirjan laatiminen Turun kaupungissa –ohjeessa annettuja ohjeita.
Lautakunnan kokouspöytäkirjojen laatimisesta, tarkastamisesta, tiedoksi antamisesta ja yleisesti nähtävänä pitämisestä on määräykset kuntalaissa ja kuntalain nojalla annettavassa hallintosäännössä, lisäksi lautakunta on tehnyt päätöksen lautakunnan kokousmenettelyssä noudatettavista periaatteista. Em. säädösten, määräysten ja päätösten mukaisesti
-pöytäkirja on toimitettava kaupunginhallitukselle neljän päivän kuluessa kokouksen pitämisestä;
-pöytäkirjan allekirjoittaa puheenjohtaja ja sen varmentaa pöytäkirjan pitäjä;
-pöytäkirjan tarkastaa kaksi lautakunnan valitsemaa jäsentä;
-pöytäkirja asetetaan yleisesti nähtäväksi kokousta seuraavan viikon perjantaina, josta alkaa kuntalaisten muutoksenhakuaika;
-päätös on annettava asianosaisille erikseen tiedoksi, mikä voidaan tehdä toimeenpanokelpoisesta eli tarkastetusta päätöksestä;
-asianosaisen muutoksenhakuajan alkaminen riippuu päätöksen tiedoksisaannista.
Nähtävänä pito ja muutoksenhakuajan alkaminen edellyttävät, että pöytäkirja on allekirjoitettu ja tarkastettu kokousta seuraavan viikon perjantaihin mennessä.
Pelastusjohtaja Jari Sainio:
Ehdotus Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta merkitsee tiedokseen.
Päätös Ehdotus hyväksyttiin.
TURUN KAUPUNKI | MUUTOKSENHAKU | Liite |
VARSINAIS-SUOMEN |
|
|
ALUEPELASTUSLAUTAKUNTA |
|
|
| 13.9.2011 | § 65-70 |
MUUTOKSENHAKUKIELLOT
Kieltojen perusteet
Seuraavista päätöksistä ei saa tehdä kuntalain 91 §:n mukaan oikaisuvaatimusta eikä kunnallisvalitusta, koska päätös koskee vain valmistelua tai täytäntöönpanoa
Pykälät: 65 - 70
Koska päätöksestä voidaan tehdä kuntalain 89 §:n 1 mom. mukaan kirjallinen oikaisuvaatimus, seuraaviin päätöksiin ei saa hakea muutosta valittamalla
Pykälät: -
OIKAISUVAATIMUSOHJEET
Seuraaviin päätöksiin tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen
Pykälät: -
Oikaisuvaatimus-
viranomainen
Varsinais-Suomen aluepelastuslautakunta
Postiosoite: Eerikinkatu 35
20100 TURKU
Aika Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen sisältö
Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen ja se on tekijän allekirjoitettava.
Lisätietoja Yksityiskohtainen oikaisuvaatimusohje/valitusosoitus liitetään pöytäkirjanotteeseen. Tuomioistuinten ja eräiden oikeushallintoviranomaisten suoritteista perittävistä maksuista annetun lain (701/93) 3 §:n nojalla muutoksenhakijalta peritään oikeudenkäyntimaksua hallinto-oikeudessa 90 euroa.
MUUTOKSENHAKUOHJEET
Seuraavaan päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen muutoshakemuksen.
Pykälä: -
Asian saattaminen markkinaoikeuden tutkittavaksi
Kansalliset kynnysarvot ylittävissä hankinnoissa asia voidaan saattaa markkinaoikeuden tutkittavaksi.
Asianosainen voi saattaa hankintapäätöksen markkinaoikeuden käsiteltäväksi sillä perusteella, että hankinnassa on menetelty julkisista hankinnoista annetun lain tai sen nojalla annettujen säännösten tai Euroopan yhteisön lainsäädännön tai maailman kauppajärjestön julkisia hankintoja koskevan sopimuksen vastaisesti.
Hakemus markkinaoikeudelle on tehtävä kirjallisesti 14 päivän kuluessa siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tiedon päätöksestä ja sen perusteluista sekä ohjeen asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Asiakirja katsotaan saadun tiedoksi, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua asiakirjan lähettämisestä.
Hakemuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen sekä hankinta-asia, jota hakemus koskee. Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava hakemus. Hakemukseen on merkittävä hakijan ja kirjelmän laatijan nimi ja kotikunta sekä postiosoite ja puhelinnumero.
Hakemukseen on liitettävä:
·päätös, johon muutosta haetaan joko kopiona tai alkuperäisenä
·asiakirjat, joihin vedotaan
·valtakirja, mikäli käytetään asiamiestä
EU- kynnysarvon alittavat ns. tekniset peruspalvelut
Erityisalojen hankintalain tarkoittamissa teknisiä peruspalveluja (vesi-, energia-, liikenne- ja postipalvelut) koskevissa hankinnoissa markkinaoikeuden toimivalta alkaa vasta EU- kynnysarvot ylittävissä hankinnoissa.
Valituskielto
Markkinaoikeuden toimivaltaan kuuluvasta asiasta ei saa valittaa kuntalain nojalla sillä perusteella, että päätös on julkisista hankinnoista annetun lain vastainen.
Markkinaoikeuden yhteystiedot
Postiosoite: PL 118, 00131 Helsinki
Käyntiosoite: Erottajankatu 1-3, Helsinki
puh. 010 364 3300
faksi 010 364 3314
markkinaoikeus@om.fi
Kokousaika Tiistai 13.09.2011 klo 17:00-18:10
Kokouspaikka Keskuspaloasema, Eerikinkatu 35, Turku
Liiteluettelo
Asia/§ Liite
68 1 Talousarvio ja -suunnitelmaehdotus 2012 - 2015
68 2 Määrärahat ja tuloerät 2012 - 2015
68 3 Käyttöomaisuuden hankintaehdotus 2012 - 2015
68 4 Työvoiman käyttöä koskeva suunnitelma 2012
Toimielimen vuoden 2012 talousarvion ja vuosien 2012 – 2015 taloussuunnitelmakauden toiminnalliset ja taloudelliset tavoitteet
Tilivelvollinen viranhaltija: | |
| Pelastusjohtaja Jari Sainio |
Toiminta-ajatus: | |
| Laadukkaat pelastustoiminta-, turvallisuus- ja ensihoitopalvelut tuotetaan Varsinais-Suomessa ammattitaitoisesti, tasapuolisesti ja nopeasti kaikkina vuorokauden aikoina. |
Toimintaympäristön muutostekijät: | |
| Pelastustoimen palvelutasopäätöskausi päättyy 2012 ja uusi päätös vuosiksi 2013–2016 tehdään vuonna 2012. Suunnitelmakauden luvut on tehty sillä oletuksella, että nykyinen toimintalaajuus säilyy (tuleva päätös pelastustoimen palvelutasosta). Ensihoidon järjestämisvastuu siirtyy Sairaanhoitopiirille 2013 alusta. Suunnitelmakauden luvut on tehty oletuksella, että toiminnan laajuus ensihoitopalveluiden osalta säilyy.
|
| Pelastustoimen mittarit on juuri päivitetty ja ne vastaavat valtakunnallisesti vastaavankokoisten pelastuslaitosten toiminnallista ja taloudellista vertailtavuutta.
|
Varsinais-Suomen pelastuslaitoksen toiminnan tulostavoitteet | |||||||
Tulostavoitteet/kehittämistoimenpiteet |
| ||||||
1. Tyytyväisyyskysely (asteikko 1-5) | TAE 2012 | TS 2013-2015 | |||||
yli 2,56 | edellistä kyselyä parempi | ||||||
Kuntien yleisarvolukema | yli 2,66 | edellistä kyselyä parempi | |||||
|
|
| |||||
2. Kiireellisten tehtävien toimintavalmiusaika | TAE 2012 | TS 2013-2015 | |||||
Kiireellisten tehtävien toimintavalmiusaikaprosentti | yli 90 % | yli 90 % | |||||
5* suurimman pelastuslaitoksen toiminta- | n. 90 % | n. 90 % | |||||
| |||||||
3. Tarkastusmäärien toteutuminen | TAE 2012 | TS 2013-2015 | |||||
Tarkastusmäärien tavoitteiden prosentuaalinen toteutuminen | yli 90 % | vähintään vertailuryhmän ka. -% | |||||
5* suurimman pelastuslaitoksen tarkastustoteuman ka.- % | n. 90 | n. 90 | |||||
| |||||||
4. Pelastustoimen kustannusvertailu | TAE 2012 | TS 2013-2015 | |||||
V-S pelastuslaitoksen kustannukset €/asukas | Alle vrt.-ryhmän ka. | Alle vertailuryhmän keskiarvon | |||||
5* suurimman pelastuslaitoksen kustannuksien ka. €/asukas | n. 67 | n. 68-72 | |||||
* (Helsinki, Tampere, Keski-Uusimaa ja Länsi-Uusimaa) | |||||||
| |||||||
Hallintokunnan kestävän kehityksen budjetointi, jota seurataan valtuuston tasolla | |||||||
Kaupungin yleinen tulostavoite/ | Enn. | TAE | Taloussuunnitelmakauden | ||||
Kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen | 2011
| 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | ||
Toimenpide: Kasvihuonepäästö- |
|
|
|
|
| ||
2) Toimenpiteet teemoittain |
|
| |||||
§Energia | ei | ei | 1 | ei | 1 | ||
§Liikkuminen | 1 | ei | 1 | ei | 1 | ||
§Materiaalit | ei | ei | ei | 1 | ei | ||
§Toimintakulttuuri | ei | 1 | ei | ei | 1 | ||
Toimenpide: Lisätään ekotukihenkilöiden |
kyllä |
kyllä |
ei |
ei |
kyllä | ||
Toimenpide: Ehkäistään lasten ja nuorten |
|
|
|
|
| ||
Hanke 1. VPK –nuoriso-osastojen tukeminen
| ei | ei | 1 | 1 | 1 | ||
Hanke 2. Valistustehtävät kouluissa/ päiväkod. | 1-5 | 1-5 | 1-5 | 1-5 | 1-5 |
Työvoima
| 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
Työvoiman käyttö (henkilö- | 576 | 580 | 575 | 575 | 570 | 570 |
Eläkkeellelähtöennuste | 7 | 12 | 8 | 7 | 10 | 6 |
Palkkamenojen kehitys | 26,1 M€ | 27,2 M€ | 28 M€ | 28,7 M€ | 29,4 M€ | 30 M€ |
Sairauspoissaolojen määrä | 3,6 | 4 | alle 4 | alle 4 | alle 4 | alle 4 |
Työtapaturmat | 0,15 | 0,3 | alle 0,5 | alle 0,5 | alle 0,5 | alle 0,5 |
Varhemaksut (1000 €) | 137 | 150 | alle150 | alle150 | alle150 | alle150 |
Kunta 10- mittarit, tulokset vuosina 2010, | 2010 | TA 2011 | TS 2012 | TS 2013 | TS 2014 | TS 2015 |
Työnantajan suositteleminen (suosittelee %) | 54,58 | x | yli ed. | x | yli ed. | x |
Päätöksenteon oikeudenmukaisuus | 2,49 | x | yli ed. | x | yli ed. | x |
Kehityskeskustelujen käyminen (kyllä %) | 51,65 | x | yli ed. | x | yli ed. | x |
Työpaikan ilmapiiri | 3,12 | x | yli ed. | x | yli ed. | x |
Määrärahat ja tuloerät 2012-2015 a
Määrärahat ja tuloerät 2012-2015 b
KÄYTTÖOMAISUUDEN HANKINTA (YLI 10.000 €) | ||||||||
Ehdotus vuoden 2012 talousarvion ja vuosien 2012 – 2015 taloussuunnitelman investointiosaan | ||||||||
Hallintokunta/Laitos | Varsinais-Suomen aluepelastuslaitos | |||||||
Hankinta/Hankintaryhmä | Vuosille 2012 – 2015 esitettävä rahoitus
| Valtionosuus tai hankintaan
| ||||||
| 2012 €) | 2013 | 2014 | 2015 | 2012 €) | 2013 | 2014 | 2015 |
Hankintaryhmä 1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Raskas ajoneuvokalusto |
|
|
|
|
|
|
|
|
Perustelu: palvelutasopäätös ja vpk -sopimukset. 4 sammutusautoa a’ 250te, 2 säiliöautoa a’ 215te ja vesihuolto-auto a’200te (Varsinais-Suomi) (hankinnat suunnitelman mukaisesti) | 1630 |
|
|
| 280 |
|
|
|
Perustelu: palvelutasopäätös ja vpk -sopimukset. 4 sammutusautoa a’ 250te, 2 säiliöautoa a’ 215te ja vesihuolto-auto a’200te (hankinnat suunnitelman mukaisesti) |
| 1630 |
|
|
| 280 |
|
|
Perustelu: palvelutasopäätös ja vpk -sopimukset. 3 sammutusautoa a’ 250te (joista yhdessä vesisukellusvalmius, 2 säiliöautoa a’ 215te ja puomitikasauto a’ 600te (hankinnat suunnitelman mukaisesti) |
|
| 1780 |
|
|
| 380 |
|
Perustelu: palvelutasopäätös ja vpk -sopimukset. 4 sammutusautoa a’ 250te, 2 säiliöautoa a’ 215te ja sekä kemikaalitorjunta-auto a` 270te (hankinnat suunnitelman mukaisesti) |
|
|
| 1700 |
|
|
| 240 |
Hankinta 2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Öt-alus (A- tai B- luokka) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Perustelu: palvelutasopäätös ja tasapuoliset palvelut koko maakunnan alueella, myös saaristo olosuhteissa. öljyntorjunta-alus a’ 60te | 0 | 120 | 0 | 120 | 0 | 120 | 0 | 120 |
Hankinta 3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Väestöhälyttimet | 30 | 30 | 30 | 30 | 12 | 12 | 12 | 12 |
Hankinta 4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
CBRNE -pesulinjasto | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Virvelaitteet (korvaavia hankintoja ajoneuvoihin ja aluksiin) | 100 | 40 | 40 | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paineilmalaitteet | 70 | 60 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Öljyntorjuntakalustoa | 120 | 100 | 100 | 100 | 120 | 100 | 100 | 100 |
Hankinta 8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
E-luokan alus | 400 | 0 | 400 | 0 | 300 | 0 | 300 | 0 |
Hankinta 9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paineilmakompressori (RaiNa) | 0 | 35 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paloaseman ensikertainen kalustaminen (Lieto) | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paloaseman ensikertainen kalustaminen (RaiNa) | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hankinta 12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Muu kalusto | 25 | 140 | 80 | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muut tulot/myynnit | 0 | 0 | 0 | 0 | 248 | 143 | 158 | 58 |
Yhteensä | 2460 | 2155 | 2550 | 2130 | 960 | 655 | 950 | 530 |
Työvoiman käyttöä koskeva suunnitelma 2012