Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Kaupunkiympäristö, liikkumispalvelut | |||
Joukkoliikennepalvelujohtaja | 10 | 15.03.2023 |
2112-2023 (02 08 00, 08 01 00)
Aikataulukirjojen painatus, kesä 2023
Seudullisen joukkoliikenteen informaatiosuunnittelija Iiris Halsvaha 9.3.2023:
Hankinnan tausta
Turun kaupunki on kilpailuttanut Digitaali- ja offset-painotöiden puitejärjestelyn (dnro 12046-2017). Seudullinen joukkoliikenne on pyytänyt puitejärjestelyyn perustuvalla minikilpailutuksella tarjouksia aikataulukirjojen painatuksesta kesäkaudelle 2023.
Tarjouspyyntö lähetettiin 15.2.2023 Cloudia-kilpailutusjärjestelmän kautta kaikille sopimustoimittajille.
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja hankinnalle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Hankinnasta ei esitetty lisätietokysymyksiä annettuun määräaikaan mennessä.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään tilaus yhden toimittajan kanssa.
Tarjouksia saatiin määräaikaan 27.02.2023 klo 11.00 mennessä yksi.
Tarjouspyynnön mukaisesti tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kahdessa vaiheessa: 1) tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen ja 2) tarjousten kokonaistaloudellisuuden vertailu ja valinta.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen
Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa arvioidaan läpäisseiden tarjoajien tarjoukset. Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.
Hankintalain 74 §:n mukaan tarjoajan tulee tarjouksessaan osoittaa tarjoamansa tavaran olevan tarjouspyynnössä ja muissa hankinta-asiakirjoissa esitettyjen vaatimusten mukainen. Hankintayksikön on suljettava tarjouspyyntöä tai tarjousmenettelyn ehtoja vastaamattomat tarjoukset tarjouskilpailusta. Oikeuskäytännössä on vakiintuneesti katsottu, että sisällöltään tarjouspyyntöä vastaamattoman tarjouksen sulkeminen pois tarjouskilpailusta ei ole ainoastaan hankintayksikön oikeus, vaan hankintayksikkö on tarjoajien tasapuolisen ja syrjimättömän kohtelun turvaamiseksi velvollinen sulkemaan tarjouspyynnön vastaisen tarjouksen pois tarjouskilpailusta.
Arvioinnissa todettiin tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset.
Tarjousten kokonaistaloudellisuuden vertailu ja valinta
Tarjouspyynnössä valinnan perusteeksi ilmoitettiin, että maksimimäärä kokonaishinnasta on 90 pistettä ja toimitusajasta 10 pistettä.
Tarjousten vertailua ei suoritettu, koska saatiin vain yksi tarjous. Sen teki Punamusta Oy.
PäätösPäätän edellä esitetyin perustein, että kesäkauden 2023 aikataulukirjojen painatus tilataan Punamusta Oy:ltä hintaan 37 800 € (alv 0 %). Kirjoja tilataan 45 000 kpl tarjouspyynnön mukaisin ehdoin.
Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tämän hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen voidaan katsoa saaneen päätöksen ja oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Sirpa Korte
Joukkoliikennepalvelujohtaja
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Lisätiedot: informaatiosuunnittelija Iiris Halsvaha, p. +358 44 907 4911
Jakelu
aoPunaMusta Oy
tiedTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX