Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta17428.10.20201

9921-2020 (02 08 00)

Kilpailukierroksen 3/2020 käynnistäminen

Tiivistelmä:

Lautakunnalle esitetään, että se käynnistää kilpailutuskierroksen 3/2020, joka sisältää joukkoliikennelinjojen 9, 33, 60, 75, 90 ja 91 sekä 220 ja 221 kilpailuttamisen.

Tksjlk § 174

Suunnittelupäällikkö Lauri Jorasmaa 22.10.2020

Turun seudun joukkoliikenneviranomaisen hallinnoimista liikennöintisopimuksista on kilpailutusvuorossa kaksi kohdetta. Sopimukset ovat 30.6.2022 päättyviä liikennöintisopimuksia ja pyritään kilpailuttamaan niin, että kilpailun ratkaisuhetkestä jää 1 – 1,5 vuotta liikenteen aloitukseen. Molemmat nykyisiä osakokonaisuuksia vastaavat kokonaisuudet tulee kilpailuttaa uusille 1.7.2022 alkaville sopimuskausille.

Kilpailutettavat kohteet ovat:

Seudullinen joukkoliikenne on valmistellut yhteistyössä Strategisen hankinnan kanssa tarjouskilpailua koskevat tarjouspyyntöasiakirjat, jotka tuodaan lautakunnalle hyväksyttäväksi, että tarjouskilpailu voidaan aloittaa. Tarjouspyyntö on liitteenä 1, sopimusluonnokset liitteinä 2 ja 3, sopimuksen liitteet 1 liitteinä 4 ja 5.

Sopimuksen ICT-liitteet vastaavat pääosin kilpailukierroksien 1/2020 ja 2/2020 liitteitä, mutta liitteet eivät ehdi valmistua listatekstin julkaisemiseen mennessä. Ks. liitteet lisätään myöhemmässä vaiheessa liitteiksi 6 ja 7, ja oleellisimmat muutokset esitellään kokouksessa. Kilpailukierroksen 2/2020 ICT-liitteet esitetään oheismateriaaleina 1 ja 2.

Turun kaupunginhallituksen kaupunkikehitysjaosto on antanut lausunnon Turun sisäisten linjojen (osakokonaisuus 1) kilpailuttamisesta. Osakokonaisuus 2 esitetään kilpailutettavaksi pääsääntöisesti vastaavin periaattein.

Turun kaupunkikehitysjaosto on käsitellyt Turun sisäisten linjojen 9, 33, 60, 75, 90 ja 91 kilpailuttamista kokouksessaan 12.10.2020 § 61:


Turun kaupunkikehitysjaosto 12.10.2020 § 61 (11181-2020)

Turun sisäisten linjojen 9, 33, 60, 90 ja 91 liikennöinnin kilpailuttaminen

Tiivistelmä:

Joukkoliikenteen yhteistoimintasopimus edellyttää, että kunta lausuu sisäisen liikenteensä kilpailutuksen periaatteista ennen kutakin kilpailutusta. Kaupunginhallituksen kaupunkikehitysjaostolle tuodaan lausuttavaksi Turun sisäisten linjojen 9, 33, 60, 90 ja 91 kilpailutuksen käynnistäminen.

Khkeh § 61

Salassa pidettävä - salauksen peruste: Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 6 § 1 mom 2)-kohta

Joukkoliikennepalvelujohtaja Sirpa Korte ja suunnittelupäällikkö Lauri Jorasmaa 1.10.2020:

Joukkoliikenteen toimivaltaisena viranomaisena Turun kaupunkiseudulla toimii Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta. Viranomaisalueeseen kuuluvien kuntien välille on solmittu 8.11.2011 yhteistoimintasopimus, joka on päivitetty ajan tasalle 30.3.2017. Jäsenkunnat ovat sopineet, että Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta noudattaa ko. kunnan lausuntonaan antamaa päätöstä kunnan sisäisen liikenteen pääperiaatteista ja liikenteen kilpailutuksen käynnistämisestä. Lautakunnan toimivaltaan kuuluu päättää mm. joukkoliikenteen vuorotarjonnasta ja reiteistä silloin, kun kyse ei ole uuden linjan aloittamisesta tai merkittävästi kunnan talouteen vaikuttavasta muutoksesta. Lautakunta päättää myös mm. sanktioperusteista ja palvelubonuksista sekä seuraa sopimuksen toteutumista.

Turun kaupungin hallintosäännön 35 § mukaan kaupunginhallituksen kaupunkikehitysjaoston toimivaltaan kuuluu päättää kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnalle annettavista lausunnoista, jotka koskevat kaupungin sisäisen joukkoliikenteen järjestämistä.

30.6.2022 päättyvistä Turun seudun liikennöintisopimuksista on kilpailutusvuorossa yksi Turun sisäinen kohde. Kohteessa liikennöidään linjoja 9 Vaala - Skanssi - Keskusta – Katariina ja 60 Suikkila - Keskusta – Vaala, työmatkalinjoja 90 ja 91 Varissuo - Uittamo - Pernon telakka / Pansio sekä yölinjaa 33 Vaala - Keskusta – Vienola.

Kaikki linjat muuttuvat runkolinjaston myötä 1.7.2025. Runkolinjaston linjat ja kohteet tarkentuvat vielä. Kuitenkin on selvää, että kyseisestä liikennöintikohteesta tullaan liikennöimään runkolinjojen liikennettä. Jo nykyään 13 linja-autoa kohteen 17:sta on telibusseja, ja runkolinjaston myötä tarve isoimman mahdollisen kapasiteetin autoille on ilmeinen kaikilla linjoilla. Tästä syystä kaikki autot tulee vaatia normaaleina telibusseina, joita valtaosa Turun seudun linja-autoista on. Vastaavasti tarjouspyyntöön tullaan muotoilemaan optio siirtyä runkolinjaston liikenteeseen, joka muuttaa kyseisen liikennöintikohteen liikennettä vuonna 2025.

Käyttövoima ja pisteytys

Turun kaupungin tavoite on olla vuonna 2029 hiilineutraali.

EU:n direktiivi (EU) 2019/1161 (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L1161&from=FR) määrittelee, että kesän 2021 jälkeen allekirjoitetuissa liikennöintisopimuksissa sähköbusseja on oltava vähintään 20,5 %. Lisäksi vähintään 20,5 % ko. sopimusten autoista on oltava sähköbusseja tai muita puhtaita busseja.

Turun kaupungin tavoitteet tulevat voimaan linjojen 9, 33, 60, 90 ja 91 uudella sopimuskaudella. EU:n puhtaiden ajoneuvojen direktiivi ei vaikuta vielä tähän kilpailuun, mutta jo vuoden päästä direktiivi velvoittaa vaatimaan täyssähköbusseja.

Edellä mainituin perustein esitetään, että jos kohteeseen tarjoaa direktiivin täyttäviä täyssähköbusseja, tai muita direktiivin mukaisia puhtaita ajoneuvoja (biopolttoaine, kaasu, vety), saa niistä lisäpisteitä. Kaikki kohteen autot esitetään pisteytettäviksi. Uudesta autosta saa enemmän pisteitä kuin käytetystä.

Kohteen maksimipistemäärä on 100, josta kaluston osuus on alustavasti enintään 8,5 pistettä.

Valmistelussa harkitaan seuraavia pisteytyksiä:

Pisteytyksen avulla pyritään luomaan tilanne, jossa direktiivin vaatimukset kyetään täyttämään markkinaehtoisesti. Jos pisteytyksen avulla saadaan riittävä määrä puhtaita ajoneuvoja, ei direktiivin voimassa ollessakaan välttämättä tarvitse vaatia puhdasta kalustoa, koska sitä saadaan ilman vaatimustakin. Pakollinen vaatimus sähkö-, tai muista puhtaista ajoneuvoista heikentää kilpailutilannetta.

Turun kaupungin tavoitteena on olla hiilineutraali vuonna 2029. Siksi sopimuksessa tullaan edellyttämään, että kohdetta tulee liikennöidä direktiivin mukaisilla puhtailla ajoneuvoilla vuoteen 2029 mennessä. Jos kohde on voitettu puhtailla ajoneuvoilla, ei tämä lisävaatimus aiheuta muutoksia. Jos kohde kuitenkin on voitettu normaaleilla dieselbusseilla, tarkoittaa vaatimus sitä, että viimeistään vuonna 2029 autoissa tulee käyttää uusiutuvaa polttoainetta. 

Linjojen liikennöinti

Nykytilanne

Linjojen 9 Vaala - Skanssi - Keskusta – Katariina ja 60 Suikkila - Keskusta – Vaala, työmatkalinjojen 90 ja 91 Varissuo - Uittamo - Pernon telakka / Pansio sekä yölinjan 33 Vaala - Keskusta – Vienola liikennöintisopimukset päättyvät 30.6.2022.

Linja 9 on Skanssin sekä Katariinan alueen pääyhteys keskustaan, ja se kulkee talvisin kolme kertaa tunnissa. Linja 9 muodostaa yhdessä linjan 60 kanssa Vaalan ja Lausteen runkoyhteyden keskustaan, ja yhdessä ne muodostavat 10 minuutin vuorovälin Vaalasta ja Lausteelta keskustaan. Linja 60 palvelee toisella puolella kaupunkia Suikkilan aluetta, ja kulkee talvisin 20 minuutin välein. Työmatkalinjat 90 ja 91 tarjoavat satunnaisia yhteyksiä Varissuon ja Uittamon alueilta Pernon ja Pansion työpaikoille. Yölinja 33 palvelee Vaalan ja Vienolan yhteyksiä keskustaan perjantaisin ja lauantaisin. Kohteen linjoilla tehtiin n. kaksi miljoona matkaa vuonna 2019.

Nykyistä liikennöintikokonaisuuden liikennettä ajetaan 13 telibussilla ja neljällä 2-akselisella bussilla. Liikenteen bruttokustannus vuonna 2019 oli noin 3,4 miljoonaa euroa.

Esitys

Seudullinen joukkoliikenne esittää sopimuskaudeksi 1.7.2022 – 30.6.2030, jonka lisäksi sopimukseen kirjataan kaksipuolinen optio pituudeltaan enintään 2 vuotta.

Kilpailutuskohteen suuruudeksi tulee 17 autoa. Nykytilanteen matkamäärien, ja runkolinjaston muutosten perusteella esitetään, että kaikki kohteen 17 autoa vaaditaan telibusseina. Kaluston keski-ikä on korkeintaan 8 vuotta, ja enimmäisikä 15 vuotta.

Jaostolle esitetään, että linjoille 9, 33, 60, 90 ja 91tarjottavasta kalustosta saa antaa lisäpisteitä, jos se täyttää puhtaiden ajoneuvojen direktiivin vaatimukset (täyssähköbussi tai muu puhdas ajoneuvo). Vuoteen 2029 mennessä kohdetta tulee liikennöidä direktiivin mukaisilla puhtailla ajoneuvoilla Turun ilmastosuunnitelman mukaisesti.

Kilpailutuspakettiin esitetään sisällytettävän tilaajan mahdollisuus lisätä tai vähentää liikennettä 20 % sopimuskauden aikana (kuitenkin maksimissaan 10 % yhden vuoden aikana). Suuremmista muutoksista tulee neuvotella liikennöitsijän kanssa. Tämä on yleisesti Turun liikennöintisopimuksissa käytetty muutosprosentti, joka antaa tilaajalle mahdollisuuksia liikenteen muutoksiin ja talouden sopeuttamiseen sekä liikennöitsijälle riittävän varmuuden liikenteen määrästä sopimuskautena.

Kilpailutuksen käynnistäminen

Kaupunkikehitysjaostolle esitetään, että se pyytää Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakuntaa käynnistämään linjojen 9, 33, 60, 90 ja 91 kilpailutuksen edellä esitetyin kriteerein. Kilpailutuspaketin ostohinta on todennäköisesti samaa luokkaa kuin nykyisen liikenteen eli noin 3,4 miljoonaa euroa vuodessa.

Oheismateriaali 1Joukkoliikenteen järjestäminen Turun seudulla; perustietoja

Oheismateriaali 2Nykyiset yleisöaikataulut linjoilla 9, 33, 60, 90 ja 91

Kaupunginjohtaja Minna Arve:

EhdotusKaupunkikehitysjaosto päättää ilmoittaa Turun sisäisen joukkoliikenteen linjojen 9, 33, 60, 90 ja 91 liikennöinnin kilpailuttamisesta lausuntonaan Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnalle seuraavaa:

Turun sisäiset linjat 9, 33, 60, 90 ja 91 tulee kilpailuttaa jaksolle 1.7.2022 – 30.6.2030. Sopimusta voidaan jatkaa optiokaudella, jonka pituus on enintään 2 vuotta. Kilpailukohteessa tulee olla 17 telibussia. Linja-autojen keski-ikä on korkeintaan 8 vuotta ja enimmäisikä 15 vuotta. Liikennettä voidaan lisätä tai vähentää sopimuskaudella enintään 20 % verrattuna tarjouskilpailussa ilmoitettuun kilometrimäärään.

Tarjottavasta kalustosta saa antaa lisäpisteitä, jos se täyttää puhtaiden ajoneuvojen direktiivin vaatimukset (täyssähköbussi tai muu puhdas ajoneuvo). Vuoteen 2029 mennessä kohdetta tulee liikennöidä direktiivin mukaisilla puhtailla ajoneuvoilla Turun ilmastosuunnitelman mukaisesti.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.


Suunnittelupäällikkö Lauri Jorasmaa 22.10.2020:

Kohde 1 linjojen 9, 33, 60, 75, 90 ja 91 liikennöinti

Kaupunkiympäristötoimialan johtaja on päättänyt hyväksyä uuden kiertoliittymän rakentamisen Karvataskunkadun ja Pihkalankadun risteykseen. Uusi kiertoliittymä on valmistunut nyt kilpailutettavan liikennöintisopimuksen alkuun mennessä. Tämän vuoksi esitetään, että linjat 9 ja 60 jatketaan ko. kiertoliittymään. Linjojen jatkaminen on merkittävä parannus palvelutasoon. Muutoksella saadaan toteutettua paljon toivottu hyvä yhteys Varissuon ja Skanssin välille. Vastaavasti Vaalan ja Varissuon välille saadaan uusi tiheästi liikennöity yhteys. Erityisesti Skanssin uusi yhteys on sellainen, että sillä on varmasti suuri potentiaalinen vaikutus matkamääriin. Pysäkkiä 834 on parannettu runkolinjaston vuoksi, ja se soveltuu nykyään päätepysäkiksi ja sillä on mm. kaksi katosta matkustajia varten.

Nykyisestä liikennöintikohteesta ajetaan Pernosta - Topeliuksen kouluun yksi vuoro. Tätä vuoroa esitetään ajettavaksi tulevaisuudessa linjana 75. Linja tuodaan päätöksentekoon kesäaikataulukauden 2021 päätöksen yhteydessä.  

Kohde 2 linjojen 220 ja 221 liikennöinti

Esitetään, että linjat 220 ja 221 kilpailutetaan nykyistä vastaavana kokonaisuutena sopimuskaudelle 1.7.2022 – 30.6.2025. Lisäksi sopimukseen kirjataan tilaajan yksipuolinen optio, jonka kesto on enintään kolme vuotta. Kilpailutuskohteen suuruudeksi tulee viisi 2-akselista, matalalattiaista autoa. Linja-autojen keski-ikä on korkeintaan 8 vuotta ja enimmäisikä 15 vuotta.

Kilpailutuspakettiin esitetään sisällytettävän tilaajan mahdollisuus lisätä tai vähentää liikennettä 20 % sopimuskauden aikana (kuitenkin maksimissaan 10 % yhden vuoden aikana). Suuremmista muutoksista tulee neuvotella liikennöitsijän kanssa. Tämä on yleisesti Turun liikennöintisopimuksissa käytetty muutosprosentti, joka antaa tilaajalle mahdollisuuksia liikenteen muutoksiin ja talouden sopeuttamiseen sekä liikennöitsijälle riittävän varmuuden liikenteen määrästä sopimuskautena.

Linjojen 220 ja 221 sopimuskausi esitetään täsmättäväksi runkolinjaston aloitusajankohdan kanssa. Tämä tarkoittaa, että sopimuskausi päättyy 30.6.2025. Kohteen liikennöintimäärä vähenisi merkittävästi runkolinjaston myötä koska linjan 221 palvelu korvautuu muilla linjoilla, ja myös linja 220 kokee merkittäviä muutoksia. Sopimusten hallinnan kannalta on järkevä solmia sopimus merkittävään muutoshetkeen asti. Optiokaudeksi esitetään enintään kolmea vuotta, tämä on pisin mahdollinen optiokauden pituus ja tarvittaessa optiokausi voi olla lyhyempi. Optiokausi mahdollistaa sopimuksen jatkamisen, jos runkolinjasto viivästyy. Vastaavasti tarve optiokaudelle voi syntyä mahdollisen Föli-alueen laajenemisen myötä, jos Maskun suunnan liikennöintisopimuksia halutaan täsmätä Fölin nykyisten liikennöintisopimusten kestoihin.

Runkolinjasto-optiot

Kohteeseen yksi esitetään optioita:

”Liikennöitsijä sitoutuu Tilaajan niin päättäessä lisäämään liikennöintiä edellä mainitun sopimuskauden sisällä runkolinjaston liikennöinnin alkaessa (kilpailutushetkellä suunnitelluksi lisäykseksi on kaavailtu linjakilometreihin enintään 202.798 kilometriä / vuosi, mikä tarkoittaa 12.688 linjatunnin lisäystä automäärän pysyessä samana. Päätös liikennöinnin lisäämisestä Liikennöitsijän kanssa (optio) tehdään neljän (4) vuoden kuluessa alkuperäisen sopimuksen tekemisestä, kuitenkin vähintään 12 kuukautta ennen option käyttöönottoa. Optiossa on kyse Tilaajan oikeudesta, ei velvollisuudesta.”

Kohteen optio sisältää runkolinjaston suunnitteluvaiheen linjat 5, 5A, 52, 52A ja 71, jotka korvaavat kohteen peruslinjat runkolinjaston myötä.

Kaluston pisteytys

Tarjouskilpailussa on mahdollista saada lisäpisteitä kaluston osalta, jos kalusto täyttää EU:n direktiivin 2019/1161 mukaiset vaatimukset puhtaasta ajoneuvosta tai päästöttömästä ajoneuvosta.

Direktiivi määrittelee termit seuraavasti:

Puhtaalla ajoneuvolla tarkoitetaan:

”b) M3-, N2- tai N3-luokan ajoneuvoa, joka käyttää Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2014/94/EU (*) 2 artiklan 1 ja 2 alakohdassa määriteltyä vaihtoehtoista polttoainetta, lukuun ottamatta polttoaineita, joihin liittyy suuria epäsuoran maankäytön muutoksen riskejä ja jotka on tuotettu sellaisista raaka-aineista, joiden tuotantoalue on laajentunut merkittävästi maalle, johon on sitoutunut paljon hiiltä, Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin (EU) 2018/2001 (**) 26 artiklan mukaisesti. Kun kyseessä ovat ajoneuvot, jotka käyttävät nestemäisiä biopolttoaineita taikka synteettisiä tai parafiinisiä polttoaineita, kyseisiin polttoaineisiin ei saa sekoittaa tavanomaisia fossiilisia polttoaineita; 5)”

Päästöttömällä raskaalla hyötyajoneuvolla tarkoitetaan:

”tämän artiklan 4 alakohdan b alakohdassa määriteltyä puhdasta ajoneuvoa, jossa ei ole polttomoottoria tai jossa on polttomoottori, jonka päästöt ovat alle 1 g CO2/kWh mitattuna Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 595/2009 (***) ja sen täytäntöönpanotoimenpiteiden mukaisesti tai jonka päästöt ovat alle 1 g CO2/km mitattuna Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 715/2007 (****) ja sen täytäntöönpanotoimenpiteiden mukaisesti.”

Kalustosta saa molemmissa kohteissa pisteitä seuraavasti:

Esitetty pisteytys tarkoittaa, että kohteessa 1 hintapisteytyksen osuus on 91,5 pistettä ja kalustopisteitä voi saada enintään 8,5. Kohteessa 2 hintapisteitä voi saada 97,5 ja kalustopisteitä 2,5. Molemmissa kohteissa maksimipistemäärä on 100 pistettä.

Kustannusarvio

Osakokonaisuuden 1 osalta arvioitu kokonaisarvo on 34 000 000,00 €

Osakokonaisuuden 2 osalta arvioitu kokonaisarvo on 7 700 000,00 €.

Kohteiden arvioitu yhteiskokonaisarvo ilman alv:tä on 41 700 000,00 €.

Arviot eivät sisällä kohteiden runkolinjastoon liittyviä optioita. 

Föli-liikenteen yksinoikeudensuoja

Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta totesi kokouksessaan 27.6.2018 § 129 sen hankintavallassa olevan joukkoliikenteen yksinoikeuden olevan voimassa nykyisten hankintapäätösten ja sopimusten nojalla Liikennepalvelulain 1.7.2018 voimaan tullessa.

Kansallinen joukkoliikenteen sääntely siirtyi 1.7.2018 alkaen lakiin liikenteen palveluista. Liikennepalvelulaissa todetaan yksinoikeuden suojasta seuraavaa:

”Lisäksi toimivaltainen viranomainen voi tarvittaessa tehdä palvelusopimusasetuksen mukaisen päätöksen yksinoikeudesta. Yksinoikeuspäätöksellä annetaan erikseen valittavalle julkisen liikenteen harjoittajalle mahdollisuus harjoittaa julkista henkilöliikennettä tietyllä reitillä tai tietyssä verkossa taikka tietyllä alueella ja suljetaan pois muut mahdolliset liikenteenharjoittajat. Toimivaltaisen viranomaisen on julkaistava päätös yksinoikeuden antamisesta internet-sivullaan. Yksinoikeus voidaan antaa kaikentyyppisten julkisia hankintoja koskevien sopimusten yhteydessä.”

Päätös liikenteen suojaamisesta tulisi tehdä päätettäessä liikenteen kilpailuttamisesta.

Lisäksi liikennöintisopimuksen ehtoihin on kirjattu asiaan liittyviä ehtoja kuten bruttosopimuksessa liikenteenharjoittajalle velvollisuus ilmoittaa havaitsemastaan päällekkäisestä liikenteestä sekä käyttöoikeussopimuksissa yksinoikeuksien mahdollisiin loukkaamisiin liittyvät menettelyt kumpaakin sopimusosapuolta koskien.

Liite 1Tarjouspyyntö linjat 9, 33, 60, 75, 90, 91, 220 ja 221

Liite 2Sopimusluonnos linjat 9, 33, 60, 75, 90, 91

Liite 3Sopimusluonnos linjat 220 ja 221

Liite 4Liite 3a Sopimusliite 1 Yleiset kriteerit ja kalusto- sekä tekniset vaatimukset linjat 9, 33, 60, 75, 90 ja 91

Liite 5Liite 3b Sopimusliite 1b Yleiset kriteerit ja kalusto- sekä tekniset vaatimukset 220 ja 221

Liite 6Liite 3c Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä linjat 9 31 60 75 90 ja 91

Liite 7Liite 3d Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä uusi auto linjat 220 ja 221

Liite 8Liite 3e Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä käytetty auto linjat 220 ja 221

Liite 9Sopimusliite 3 Laatupalkkiot

Oheismateriaali 1Liite 3d Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä 2-2020 käytetty auto

Oheismateriaali 2Liite 3d Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä 2-2020 uusi auto

Joukkoliikennepalvelujohtaja Sirpa Korte:

EhdotusTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päättää hyväksyä kilpailun käynnistämisen oheisten tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti ja että joukkoliikennepalvelujohtaja oikeutetaan tekemään tarpeellisia muutoksia tarjouspyyntöasiakirjoihin.

Lisäksi Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päättää

Tämä asiakohta tarkastetaan kokouksessa.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

tpvKonsernihallinto, hankintapalvelut
tpvXXXXX
tpvXXXXX


Liitteet:

Tksjlk § 174
Liite 1:Tarjouspyyntö linjat 9, 33, 60, 75, 90, 91, 220 ja 221
Liite 2:Sopimusluonnos linjat 9, 33, 60, 75, 90, 91
Liite 3:Sopimusluonnos linjat 220 ja 221
Liite 4:Liite 3a Sopimusliite 1 Yleiset kriteerit ja kalusto- sekä tekniset vaatimukset linjat 9, 33, 60, 75, 90 ja 91
Liite 5:Liite 3b Sopimusliite 1b Yleiset kriteerit ja kalusto- sekä tekniset vaatimukset 220 ja 221
Liite 6:Liite 3c Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä linjat 9 31 60 75 90 ja 91
Liite 7:Liite 3d Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä uusi auto linjat 220 ja 221
Liite 8:Liite 3e Sopimusliite 2 Palvelukuvaus ICT-järjestelmä käytetty auto linjat 220 ja 221
Liite 9:Sopimusliite 3 Laatupalkkiot