Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Kaupunkiympäristötoimiala, seudullinen joukkoliikenne 
Joukkoliikennepalvelujohtaja2107.04.2020 

874-2020 (02 08 00)

Joukkoliikenteen asiakastyytyväisyysmittausten hankinta ajalle 1.5.2020 - 30.4.2022 (+ 1+1v optio)

Seudullisen joukkoliikenteen joukkoliikennesuunnittelija Jouko Tervonen ja suunnittelija Saana Lehtinen sekä strategisen hankinnan osuus projektipäällikkö Tapani Järvinen 1.4.2020:

Turun kaupungin Strateginen hankinta on pyytänyt avoimella hankintamenettelyllä tarjouksia Joukkoliikenteen asiakastyytyväisyysmittauspalveluista ajalle 1.5.2020–30.4.2022, jonka jälkeen sopimusta voidaan tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin kahdella (2) yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella, ajalle 1.5.2022–30.4.2023 ja 1.5.2023–30.4.2024.

Asiakastyytyväisyysmittauksella selvitetään Turun kaupungin joukkoliikenteen matkustajien mielipidettä palvelun laadusta.

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään sopimus yhden palveluntuottajan kanssa.

Kyseessä on kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta, josta hankintailmoitus julkaistiin HILMA-ilmoituskanavassa 5.3.2020 ja tarjouspyyntö julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa.

Hankinnasta esitettyihin kysymyksiin vastattiin Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa 23.3.2020 ja samana päivänä tarjouspyynnöstä julkaistiin korjausilmoitus.

Annettuun määräaikaan 31.3.2020 klo 11.00 mennessä saatiin kaksi (2) tarjousta. Tarjouksen antoivat Taloustutkimus ja Feelback Oy.

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että osatarjouksia ei hyväksytä ja että vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.

Tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa:

1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi

3. Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja valinta

 

Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.

Molempien tarjoajien todettiin täyttävän tässä hankintamenettelyssä tarjoajien kelpoisuudelle asetetut vaatimukset.

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

Tarjoukset arvioitiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

Arvioinnissa todettiin molempien tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset.

 

Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja valinta

Valintaperusteeksi ilmoitettiin kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että enimmäispisteet ovat 100 pistettä ja että vertailuperusteina käytetään hintaa ja laatua seuraavasti:

Kyselyn hinta, enimmäispisteet 95.

Raportointityökalu, enimmäispisteet 5.

Tarjousten vertailu esitetään erillisellä liitteellä.

Liite 1Tarjousten vertailutaulukko

Tarjousten vertailussa parhaat pisteet sai Taloustutkimus.

EhdotusEhdotamme, että Joukkoliikenteen asiakastyytyväisyysmittausten suorittamisesta solmitaan Taloustutkimus Oy:n kanssa ajalle 1.5.2020–30.4.2022 sopimus tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

Mahdollisten optioiden käyttöönotosta päätetään erikseen.

Joukkoliikennepalvelujohtaja Sirpa Korte 7.4.2020:

PäätösPäätän, että Joukkoliikenteen asiakastyytyväisyysmittausten suorittamisesta solmitaan Taloustutkimus Oy:n kanssa ajalle 1.5.2020–30.4.2022 sopimus tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

Mahdollisten optioiden käyttöönotosta päätetään erikseen.

Hankintayksikköjä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävillä kirjallisilla sopimuksilla. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

 

Sirpa Korte

joukkoliikennepalvelujohtaja

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Tapani Järvinen, puhelin 044 907 5896

Jakelu

aoFeelback Oy
aoTaloustutkimus Oy
tiedTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta
tpvXXXXX


Liitteet:

Kytosjl § 21
Liite 1:Tarjousten vertailutaulukko