Reitin Turku-Paimio joukkoliikenteen

Tarjouslomake

 

 


Reitin Turku-Paimio joukkoliikennepalvelut

 

Tarjoamme Varsinais-Suomen ELY-keskukselle reitin Turku-Paimio liikennöintiä ajalle 1.1.2016–30.6.2018 (+ 1 v optio) tarjouspyynnössä 20.3.2015 mainituin ehdoin siten täydennettynä kuin tästä tarjouksesta ilmenee.

 

Tarjouksen jättämällä tarjoaja vakuuttaa täyttävänsä alla mainitut vähimmäisvaatimukset ja toimittaa tarjouksen liitteenä pyydetyt todistukset ja selvitykset kelpoisuuden todentamiseksi. Tarjousyhteenliittymän ollessa tarjoajana asetetut vähimmäisvaatimukset täyttyvät kaikkien liikennöitsijöiden osalta alla luetellun mukaisesti ja todistukset ja selvitykset toimitetaan tarjouksen liitteenä kaikkien liikennöitsijöiden osalta kelpoisuuden todentamiseksi.

 

Pyydetyt todistukset ja selvitykset eivät saa olla kolmea (3) kuukautta vanhempia tarjousten viimeisestä jättöpäivästä laskettuna.

 

Tarjoajan perustiedot

 

Yhtiön nimi

 

     

Liikenteestä vastaava henkilö

     

Y-tunnus

     

Osoite ja postitoimipaikka

     

Puhelinnumero

     

Sähköpostiosoite

     

Sähköpostiosoite tai telefax, johon hankintapäätös toimitetaan

 

     

 

Perustiedot tarjousyhteenliittymän ollessa tarjoajana (yhteistarjous)

 

Päävastuullinen yhtiö

 

     

Liikenteestä vastaava henkilö

     

Y-tunnus

 

     

Osoite ja postitoimipaikka

 

     

Puhelinnumero

 

     

Sähköpostiosoite

 

 

     

Sähköpostiosoite tai telefax, johon hankintapäätös toimitetaan

     

 

Muiden tarjousyhteenliittymään kuuluvien yhtiöiden nimet

Liikenteestä vastaavat henkilöt

Y-tunnukset

     

 

     

     

     

 

     

     

     

 

     

     

     

 

     

     

     

 

     

     

 

Tarjoajan vähimmäisvaatimukset ja kelpoisuuden todentaminen

 

Tarjoaja täyttää asetetut vähimmäisvaatimukset alla luetellun mukaisesti

 

 

Oikeus henkilöliikenteen harjoittamiseen

Tarjoajalla on voimassa olevien henkilöliikennettä koskevien säädösten mukaan oikeus henkilöliikenteen harjoittamiseen Suomessa ja liikenteestä vastaava henkilö täyttää säädöksissä määrätyt ehdot

 

Kyllä, selvitys tarjouksen liitteenä

Ei

 

 

Tilinpäätösasiakirjat

Tilinpäätösasiakirjat kolmelta viimeiseltä tilikaudelta

 

Tarjouksen liitteenä

Toimitetaan pyydettäessä

 

 

Verot

Veroviranomaisen todistus verojen maksamisesta tai verovelkatodistus taikka viranomaisen selvitys siitä, että verovelkaa koskeva maksusuunnitelma on tehty

 

Todistus verojen maksamisesta tarjouksen liitteenä

Verovelkatodistus ja maksusuunnitelma tarjouksen liitteenä

 

 

Eläkevakuutus

Työeläkekassan ja/tai vakuutusyhtiön todistus eläkevakuutuksen ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siitä, että erääntyneitä eläkevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty

 

Työeläkekassan todistus liitteenä

Vakuutusyhtiön todistus liitteenä

 

 

Kaupparekisteriote

Kaupparekisteriote tarjouksen liitteenä

 

Kaupparekisteriote tarjouksen liitteenä

 

 

Hankintalain 53 § mukainen poissulkemisperuste.

Tarjoajaa tai sen johtoon kuuluvaa henkilöä ei ole tuomittu rikosrekisteristä ilmenevällä lainvoimaisella tuomiolla hankintalaissa luetelluista rikoksista (laki julkisista hankinnoista 53 §)

 

Ei ole tuomittu

Erillinen selvitys tarjouksen liitteenä

 

Alihankkijat

 

 

Liikennöitsijä vastaa alihankkijan työstä kuin omastaan. Tarjoaja sitoutuu hyväksyttämään käyttämänsä alihankkijat tilaajalla tullessaan valituksi palveluntuottajaksi.

 

Ei alihankintaa

Selvitys alihankinnan osuudesta tarjouksen liitteenä

Selvitys alihankinnan osuudesta:      

 

Liikenteen laatuvaatimukset ja niihin sitoutuminen

 

Palvelun laatu

 

Palvelun laatu sisältää kuljettajien palvelualttiuden, tiedot liikenne- ja lippujärjestelmästä, tiedottamisen ja kuljettajan vaatetuksen. Tarjoaja sitoutuu täyttämään seuraavat vaatimukset

 

 

1. Ystävällinen asiakaspalvelu

 

2. Matkustajien asiallinen opastaminen matkustamiseen liittyvissä asioissa

 

3. Kuljettaja osaa neuvoa matkustajille liikennöimänsä reitin alueen lisäksi ajamansa reitin varrella olevat julkiset kohteet

 

4. Kuljettaja tuntee lippujärjestelmät ja hallitsee rahastuslaitteiden käytön sekä tarvittaessa osaa opastaa matkustajia lippujärjestelmien suhteen

 

5. Linja-autossa on viestintäjärjestelmä, jolla saadaan yhteys työnjohtoon

 

6. Häiriötilanteessa kuljettaja ilmoittaa asiasta viivytyksettä työnjohtoon, joka ryhtyy välittömiin toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi

 

7. Häiriötilanteessa kuljettaja tiedottaa asiasta matkustajille

 

8. Kuljettaja opastaa tarvittaessa matkustajia jatkoyhteyden valinnassa

 

9. Liikennöitsijä järjestää kuljettajilleen siistit, yhtenäiset joukkoliikennelautakunnan päättämät, vuodenaikaan soveltuvat työasut, jota kaikki kuljettajat käyttävät (liite 7 § 13.01.2011)

 

10. Liikennöitsijä varmistaa, että kuljettaja saa riittävän perehdyttämiskoulutuksen

 

Liikennöinnin laatu

 

Liikennöinnin laatuun kuuluvat liikennöinnin täsmällisyys, linjakilpien käyttö ja ajokäyttäytyminen. Liikennöitsijä sitoutuu seuraaviin vaatimuksiin

 

 

1. Liikennöitsijä sitoutuu ajamaan annettujen ohjeaikojen mukaisesti

 

2. Kaikki vuorot ajetaan oikeilla linjakilvillä. Jos auto on muussa kuin linja-ajossa, eivät kilvet saa olla näkyvillä

 

3. Linja-autoa ajetaan tasaisesti ja turvallisesti

 

4. Työvuorojen vaihto tapahtuu pääteasemalla tai Kauppatorilla, ellei asiasta ole erikseen sovittu tilaajan kanssa. Pysäkillä odottavat matkustajat otetaan kyytiin ennen kuljettajan vaihtotapahtumaa

 

Tekninen laatu

 

Tekniseen laatuun kuuluvat liikenteeseen sopiva linja-autokalusto, sen ikä ja kapasiteetti sekä kunto ja siisteys seuraavasti

 

 

1. Liikennöitsijä sitoutuu huoltamaan autoja siten, että kaikki niiden laitteet toimivat ja autot ovat siistejä, puhtaita ja ehjiä

 

2. Ilkivallan kohteiksi joutuneita kuten vahingoitettuja tai pahoin töherreltyjä autoja ei käytetä liikenteessä

 

3. Liikenteessä käytettävissä autoissa on tupakointi aina kielletty

 

4. Kuljettaja huolehtii, että auton lämpötila ja ilmanvaihto ovat matkustajan kannalta asianmukaiset ja miellyttävät

 

Kalustovaatimukset

 

Tarjottava ja liikenteessä käytettävä linja-autokalusto täyttää seuraavat tyyppikohtaiset sekä kaikille tyypeille yhteiset ehdottomat vaatimukset.

 

 

Linja-autokaluston tyyppikohtaiset vaatimukset

 

 

M 2

Matalalattiainen 2-akselinen

kaupunkiliikennelinja-auto

T

Matalalattiainen 3-akselinen

kaupunkiliikennelinja-auto

 

Lattiatason korkeus

 

Korkeintaan 370 mm

 

Korkeintaan 370 mm

 

 

Lattiatason tasaisuus

 

Etu- ja keskioven välillä

ei saa olla porrasta

 

Etu- ja keskioven välillä

ei saa olla porrasta

 

Ovet

 

 

etuovi ja keskiovi sekä mahdollisesti takaovi

 

etuovi ja keskiovi sekä takaovi

Ovien leveydet vähintään

Etuovi

Keskiovi

Takaovi

 

 

Vähintään 750 mm

Vähintään 890 mm

 

 

 

 

Vähintään 750 mm

Vähintään 1200 mm

Vähintään 600 mm

 

Istumapaikkamäärä

 

Istumapaikkojen määrä

matalalattiaosassa

 

Vähintään 39 + 3 klaffi-istuinta

 

vähintään 10

 

 

Vähintään 49 + 3 klaffi-istuinta

 

vähintään 14

 

 

Kokonaispaikkamäärä

 

 

Vähintään 70

 

Vähintään 90

 

Vapaa pituussuuntainen istumatila

 

Vähintään 710 mm, kuitenkin neljä paikkaa vähintään 650 mm

Käytetty auto: Vähintään 650 mm

 

 

Vähintään 710 mm, kuitenkin neljä paikkaa vähintään 650 mm

Käytetty auto: Vähintään 650 mm

 

 

Lastenvaunupaikkojen

määrä

 

Vähintään 2, joista 1 pyörätuolivarustuksella

Uusi auto: Vähintään 3, joista 1 pyörätuolivarustuksella

 

 

Vähintään 2, joista 1 pyörätuolivarustuksella

Uusi auto: Vähintään 3, joista 1 pyörätuolivarustuksella

 

 

Lastenvaunutilan vapaa pituus

 

Vähintään 1300 mm

Uusi auto: 1950 mm

 

 

Vähintään 1300 mm

Uusi auto: 1950 mm

 

 

Etulinjakilven numeroiden korkeus

 

 

Vähintään 280 mm

 

Vähintään 280 mm

 

 

Linja-autokaluston vaatimukset

 

1. Ovet on varustettu liikuntavammaisille soveltuvilla kahvoilla.

 

2. Valaistu, selvästi erottuva elektroninen matriisi- tai led- näytöllä varustettu linjakilpi on edessä, oikealla sivulla ja takana.

 

3. Etulinjakilven numeroiden korkeus vähintään 280 mm. Linjanumeroiden korkeus takana ja sivulla vähintään 160 mm.

 

4. Uusien ja sopimuskauden aikana hankittavien korvaavien autojen etulinjakilvessä ja sivukilvessä on pääteasemateksti, joka on selvästi luettavissa. Sisäpuolisen pysäkkinäytön korkeus on vähintään 50 mm.

 

5. Auton sisäpuolella tulee olla pysäkkinäyttö, jonka korkeus on vähintään 50 mm. Pysäkkinäyttöä tulee voida ohjata Turun seudun joukkoliikenteen rahastusjärjestelmän kautta.

 

6. Linja-autoissa on kohteen kilpailutuksen mukaisessa liikenteessä käytössä rahastuslaitteet ja matkakorttien lukulaiteet sekä Turun toimivaltaisen viranomaisen että Varsinais-Suomen ELY-keskuksen maksujärjestelmiin. Varsinais-Suomen ELY-keskuksen maksujärjestelmän laitteiden tulee voida lukea Matkahuollon lipputuotteita (sekä etä- että kontaktikorteille alustetut sarja- ja seutuliput).

 

7. Turun viranomaisen liikennöitsijälle käyttöön osoittamat rahastuslaitteet on asennettava liikennöitsijän kustannuksella ajoneuvoihin. Rahastus- ja kortinrekisteröintitapahtumat siirretään langattomasti Turun joukkoliikennetoimiston (Jlt) tietojärjestelmään, liikennöitsijän on huolehdittava kustannuksellaan tiedonsiirto. Liikennöitsijä on velvollinen sijoittamaan Jlt:n omistamia mahdollisia muita maksu- ja informaatiolaitteita linja-autoihin sekä huolehtimaan näiden tiedonsiirron kustannuksista. Lisäksi liikennöitsijä on velvollinen huolehtimaan Jlt:n mahdollisesti hankkimasta laitteesta ja niiden huolloista osoitetussa huoltopisteessä. Normaalista käytöstä poikkeava korjaustarve on liikennöitsijän hoidettava kustannuksellaan.

 

Liikennöitsijä on velvollinen hankkimaan omalla kustannuksellaan rahastuslaitteessa käytettävän kuittipaperin.

 

Rahastusjärjestelmään kuuluu hätäpainike. Liikennöitsijä vastaa mahdollisista hätäviesteistä ja niiden tarvitsemista toimenpiteistä.

 

8. Vammaispaikkoja vähintään 4 kpl linja-auton keskellä tai etuosassa käytävän molemmin puolin. Näiden paikkojen sijoituksessa on otettu huomioon myös opaskoiraa käyttävät vammaiset. Nämä paikat on merkitty.

 

9. Vammaispaikkojen läheisyydessä on painonappeja siten, että jokaiselta istuimelta ylettyy helposti antamaan pysähtymismerkin.

 

10. Vammaisten liikkumisen helpottamiseksi on asennettu vammaispaikkojen kohdalle, ellei paikan edessä olevassa istuimessa ole tarkoitukseen sopivaa kahvaa tai muuta apuvälinettä, seinään kahva sekä käytävän puolelle pystytankoja tai tukikahvoja tai muita liikkumista tukevia apuvälineitä siten, että autossa pääsee liikkumaan sisääntulo-ovelta poistumisovelle apuvälineitä käyttäen.

 

11. Linja-auton sisä- ja ulkopeilit ovat riittävän suuret, jotta kuljettaja näkee poistumassa olevat ja poistuneet matkustajat.

 

12. Poistumisovet on varustettu sellaisella turvalaitteella, että oven sulkeutuessa matkustaja ei jää oven väliin.

 

13. Keskiovella on invasilta. Mikäli invasilta on kuljettajan paikalta ohjattava, tulee siinä olla turvalaitteet. Invasillan pituus uusissa linja-autoissa on vähintään 800 mm.

 

14. Uudet linja-autot on oltava ilmastoituja, käytetyt linja-autot on oltava varustettu ns. yläikkunalliseksi autoksi, jossa on neljä avattavaa sivuikkunaa (2 kpl /sivu) elleivät ole ilmastoituja.

 

15. Ilmastoiduissa linja-autoissa ilmastointilaitteen jäähdytysteho on vähintään 20 kW ja lämmitysteho vähintään 25 kW. Tämän lisäksi autossa on oltava riittävä erillinen lämmitysjärjestelmä, esim. patterilämmitys. Auto on sovelluttava pohjoisen ilmastoon. Ilmastointilaite on huollettava säännöllisesti vuosittain ja huollot on dokumentoitava

 

16. Linja-autoissa sisäpuolella on auton pysähtymistä ilmaiseva merkkivalo varustettuna äänimerkillä. Merkkivalo on sijoitettu sitten, että se on matkustajille hyvin näkyvissä.

 

17. Aikataulujen ja esitteiden jakelukori on sijoitettu linja-auton etuosaan matkustajien kulkureitin varrelle ja kuljettajan ulottuville. Koreihin mahtuu A5-kokoinen materiaali.

 

18. Linja-auton sisällä katon ja seinän taitekohdassa on ikkunoiden yläpuolelle seisomasiltojen ja poistumisteiden läheisyyteen varattu 250 mm:n korkuinen alue tariffi-, ohje- ja mahdollisesti informaatiotarroja varten vapaana pitkittäisistä listoista ja muista epätasaisuuksista.

 

19. Matkustamon sivuikkunoiden on oltava kaksinkertaiset ja esteettömästi läpinäkyvät

 

20. Linja-autot on maalattu tilaajaväriin maalausohjeen mukaisesti.

 

21. Linja-auton ulkosivuille on merkitty linja-auton järjestysnumero tilaajaväritysohjeen mukaisesti. Järjestysnumero on merkitty myös linja-auton sisälle. Tätä numeroa tulee käyttää valvonta- ja kalustoluetteloissa.

 

22. Liikennöitsijän nimi tai tunnistettavissa oleva liikemerkki näkyy linja-auton molemmilla ulkosivuilla sekä sisällä kuljettaja-aition matkustamonpuoleisessa takaseinässä tai muussa selvästi havaittavassa paikassa.

 

23. Linja-auton sisämelu ei ylitä 78 dBA myöskään auton takaosassa.

 

24. Uusi auto tarkoittaa vuonna 2015 käyttöön otettua linja-autoa

 

 

 

Tarjouskohteen linja-autokaluston vaatimukset

 

 

1. Yhteensä viisi (5), seuraavasti:

neljä (4) kappaletta ympäristönormin Euro 3 + CRT (tai vastaava suodatin) täyttäviä M2-tyypin linja-autoja

yksi (1) kappale ympäristönormin Euro 3 + CRT (tai vastaava suodatin) täyttävä T-tyypin linja-auto.

 

2. Lisäksi yksi (1) T-tyypin ympäristönormin vähintään Euro 3 + CRT (tai vastaava suodatin) vara-auto

 

3. Liikenteeseen mahdollisesti lisättävän kaluston tulee olla alle 15 vuoden ikäisiä ja ympäristönormin Euro 3 + CRT (tai vastaava suodatin) täyttäviä. Lisättävä ajoneuvo on ensisijaisesti T-tyypin linja-auto.

 

 


Tarjoushinta

 

Arvonlisäveroton tarjoushinta kolmen desimaalin tarkkuudella siinä, hintatasossa jota liikennöinnistä maksetaan 1.1.2016–31.3.2015.

 

 

Linjakilometrin yksikköhinta

 

€/km

 

 

Linjatunnin yksikköhinta

 

€/h

 

 

Autopäivän yksikköhinta

 

€/ap

 

 

Allekirjoittamalla tarjouksen tarjoaja vakuuttaa tarjouspyynnössä ja sen liitteissä sekä tässä tarjouksessa vaadittujen ja ilmoitettujen vaatimusten ja kelpoisuuksien täyttyvän.

 

 

Allekirjoitus ja päiväys

 

 

Paikka________________      .      . 2015

 

 

 

 

____________________________

Nimen selvennys