Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta10422.05.20135

5910-2013 (633)

Asiakastyytyväisyysmittaus 1/2013

Tiivistelmä:

Liikennöintisopimusten mukaan Turun sisäisessä liikenteessä mitataan asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti. Mittaustulosten perusteella liikennöitsijöille joko maksetaan bonusta hyvästä asiakaspalvelusta tai peritään kaupungille miinusbonusta huonommin onnistuneesta palvelusta. Bonukset tuodaan lautakunnalle tiedoksi.

Tksjlk § 104

Suunnittelupäällikkö Henri Hellström 16.5.2013:

Linjaliikenteen sopimusehtojen mukaan on sopimushinnat sidottu palvelun osalta lukuarvoihin 3,8 - 3,9. Arvoasteikko on yhdestä viiteen, joka määräytyy matkustajien antaman laatuarvioinnin perusteella kuljettajan asiakasystävällisyydestä, kuljettajan ajotavasta, bussin ulkotilojen siisteydestä sekä bussin sisätilojen siisteydestä. Sopimuksen mukaan mittauksia tehdään neljän kuukauden jaksoina 3 kertaa vuodessa. Jos laadun kokonaisarvosana mittauksissa jää alle 3,8, tulee miinusbonusta, lisäksi liikenteenharjoittajan tulee tehdä viipymättä korjausehdotus laadun parantamiseksi. Tässä tarkastelujaksossa arvosanat asettuivat 3,8 - 4,1 välille.

Sopimuksen mukaisesti linjaliikenteeseen laskettujen bonuksien arvot prosentteina ja maksettavina euroina ovat liitteenä.

Liite 1Laskelma linjaliikenteen bonuksista 16.5.2013

Oheisena on toiminimi Scandinavian Telecenter Oy:n suorittama linjaliikenteen asiakastyytyväisyyden mittaustulos.

Oheismateriaali 1Scandinavian Telecenter Oy:n mittaustulos, mittausjakso 1/2013

Joukkoliikennejohtaja Sirpa Korte 16.5.2013:

EhdotusTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päättää merkitä tiedoksi, että jaksolta tammikuu - huhtikuu 2013 liikenteenharjoittajien linjaliikenteen bonukset ovat oheisen liitteen 1 mukaiset.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

tiedLS-Liikennelinjat Oy
tiedOy Andersson Ab
tiedSL-Autolinjat
tiedTurun Kaupunkiliikenne Oy
tpvTapper Anitta


Liitteet:

Tksjlk § 104
Liite 1:Laskelma linjaliikenteen bonuksista 16.5.2013