Turun kaupunki | § | Kokouspvm | Asia | 1 |
Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta | 104 | 22.05.2013 | 5 |
5910-2013 (633)
Asiakastyytyväisyysmittaus 1/2013
Tiivistelmä:
Liikennöintisopimusten mukaan Turun sisäisessä liikenteessä mitataan asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti. Mittaustulosten perusteella liikennöitsijöille joko maksetaan bonusta hyvästä asiakaspalvelusta tai peritään kaupungille miinusbonusta huonommin onnistuneesta palvelusta. Bonukset tuodaan lautakunnalle tiedoksi.
Tksjlk § 104
Suunnittelupäällikkö Henri Hellström 16.5.2013:
Linjaliikenteen sopimusehtojen mukaan on sopimushinnat sidottu palvelun osalta lukuarvoihin 3,8 - 3,9. Arvoasteikko on yhdestä viiteen, joka määräytyy matkustajien antaman laatuarvioinnin perusteella kuljettajan asiakasystävällisyydestä, kuljettajan ajotavasta, bussin ulkotilojen siisteydestä sekä bussin sisätilojen siisteydestä. Sopimuksen mukaan mittauksia tehdään neljän kuukauden jaksoina 3 kertaa vuodessa. Jos laadun kokonaisarvosana mittauksissa jää alle 3,8, tulee miinusbonusta, lisäksi liikenteenharjoittajan tulee tehdä viipymättä korjausehdotus laadun parantamiseksi. Tässä tarkastelujaksossa arvosanat asettuivat 3,8 - 4,1 välille.
Sopimuksen mukaisesti linjaliikenteeseen laskettujen bonuksien arvot prosentteina ja maksettavina euroina ovat liitteenä.
Liite 1Laskelma linjaliikenteen bonuksista 16.5.2013
Oheisena on toiminimi Scandinavian Telecenter Oy:n suorittama linjaliikenteen asiakastyytyväisyyden mittaustulos.
Oheismateriaali 1Scandinavian Telecenter Oy:n mittaustulos, mittausjakso 1/2013
Joukkoliikennejohtaja Sirpa Korte 16.5.2013:
EhdotusTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päättää merkitä tiedoksi, että jaksolta tammikuu - huhtikuu 2013 liikenteenharjoittajien linjaliikenteen bonukset ovat oheisen liitteen 1 mukaiset.
PäätösEhdotus hyväksyttiin.
Jakelu
tiedLS-Liikennelinjat Oy
tiedOy Andersson Ab
tiedSL-Autolinjat
tiedTurun Kaupunkiliikenne Oy
tpvTapper Anitta
Liitteet:
Tksjlk § 104
Liite 1:Laskelma linjaliikenteen bonuksista 16.5.2013