Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Hyvinvointi, yhteiset palvelut, järjestämisen yksikkö, johdon tuki 
Tuotantojohtaja1623.06.2021 

7386-2021 (02 08 00)

Kalusteiden vuokraus koronarokotustilaan ajalle 1.7.2021 - 28.2.2022

Hyvinvoinnin palvelukokonaisuus, ylihoitaja Jaana Piispanen ja hallintoylihoitaja Reija Ekdal 21.6.2021:

Tuotantojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveysjohtajan hallinnon järjestämispäätökseen 1.6.2021 § 2.

Turun kaupungin koronarokotus siirtyy Turun Messukeskuksesta 16.8.2021 alkaen uuteen toimitilaan, johon vuokrataan kalusteet toimintaa varten. Hankinta on kiireellinen.

Vuokrakalusteet kilpailutettiin hankintapalveluissa kansallisen kynnysarvon alittavana pienhankintana avoimella menettelyllä. Tarjouspyyntö julkaistiin Cloudian pienhankintaportaalissa 10.6.2021. Lisätietokysymykset pyydettiin 14.6.2021 klo 12:00 mennessä. Lisätietokysymyksiä saatiin yhdeltä toimittajalta, joiden perusteella tarjouspyyntöön tehtiin muutoksia. Muokattuna tarjouspyyntö julkaistiin uudelleen 14.6.2021, lisätietokysymykset siihen pyydettiin 15.6.2021 klo 10:00 mennessä, kysymyksiä ei saatu. Tarjousten jättämisen määräaikaan 17.6.2021 klo 14:00 mennessä saatiin kaksi (2) tarjousta, tarjouksen jättivät Turun Messukeskus Oy ja Martela Oyj.

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin tarjoajalle ja tarjotulle palvelulle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä hankinnan muut ehdot. Tarjouspyynnön liitteenä oli kalusteluettelo ja kalustepohjapiirustukset. Tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailuperusteena ilmoitettiin kokonaistaloudellisesti edullisin, arviointiperusteena hinta 100 pistettä.

Turun Messukeskus Oy:n tarjous sisälsi ainoastaan seinäkkeet, vuokrahinta yhteensä 1.650 € / kuukausi (alv 0%).

Martela Oyj tarjosi kaikki muut pyydetyt kalusteet paitsi seinäkkeet, vuokrahinnat yhteensä / kuukausi (alv 0%) seuraavasti:

75 kplTyöpöytä787,50 €
6 + 1 kplPöytä73,50 €
64 kplTyötuoli960 €
285 kplAsiakastuoli1.068,75 €
5 kplVaaterekki90 €

Hintoihin sisältyy toimitus perille, käyttökuntoon asennus ja paikoilleen sijoitus sekä vuokra-ajan päättyessä kalusteiden purkaminen ja poisvienti tiloista.

Esitämme, että

Hankinta maksetaan kustannuspaikalta 51130 Keskustan terveysasema, tilastollinen tilausnumero 1000017 Varautuminen poikkeustilanteisiin.

Tuotantojohtaja Laura Saurama 22.6.2021:

PäätösPäätin, että edellä esitetyn perusteella koronarokotustilaan vuokrataan kalusteet ajalle 1.7.2021 – 28.2.2022 seuraavasti:

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä vaan vasta erikseen tehtävällä kirjallisella sopimuksella. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuvaatimusohjeet ja muut oheisasiakirjat tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

Laura Saurama

tuotantojohtaja

Liite               Oikaisuvaatimusohje

Jakelu

aoMartela Oyj
aoTurun Messukeskus Oy
tiedXXXXX
tiedSosiaali- ja terveyslautakunta
tpvXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX