Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Hyvinvointitoimiala, toimialan hallinto 
Loppupvm 31.5.2021, Talous- ja hallintojohtaja4208.03.2021 

1853-2021 (02 08 00)

Kalusteiden hankinta, geriatriset, kuntouttavat ja erikoisalapalvelut

Hyvinvointitoimiala, Geriatriset, kuntouttavat ja erikoisalapalvelut, projektipäällikkö Terhi Painilainen 5.3.2021:

Talous- ja hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu toimialajohtajan hallinnon järjestämispäätökseen 11.1.2021 § 4.

Vuoden 2021 alusta on aloittanut uusi tulosyksikkö geriatriset, kuntouttavat ja erikoisalapalvelut. Kotikuntoutuskeskuksiin 1, 2 ja 3 sekä hallintoon tarvitaan uusia työpiste- ja toimistokalusteita sekä yleistuoleja asiakastiloihin. Tilat on saatu vuoden alusta alkaen ja kalusteet tarvitaan, että toiminta voidaan käynnistää uusissa tiloissa. Hankinta sisältyy vuoden 2021 hankintasuunnitelmaan.

Hankinta kilpailutettiin hyvinvointitoimialan talouden toimialapalveluissa Cloudian pienkilpailutustyökalulla kynnysarvon alittavana pienhankintana rajoitetulla menettelyllä. 

Tarjouspyyntö julkaistiin Cloudian pienhankintaportaalissa 12.2.2021 kolmelle potentiaaliselle toimittajalle. Lisätietokysymykset pyydettiin toimittamaan 18.2.2021 klo 14 mennessä. Lisätietokysymyksiä saatiin kahdelta toimittajalta. Tarjousten jättämisen määräaikaan 26.2.2021 klo 14 mennessä saatiin kaksi (2) tarjousta. Tarjouksen jättivät Isku Interior Oy ja Martela Oyj.

Tarjousta pyydettiin työpöydistä, työ-, satula- ja asiakastuoleista sekä säilytyskaapeista. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin tarjoajalle ja tarjotuille kalusteille asetetut ehdottomat vaatimukset sekä hankinnan muut ehdot. Toimittajien lisäkysymykset koskivat työpöydille ja työtuoleille asetettuja vaatimuksia ja vastaukset niihin täsmensi sekä muutti joiltakin osin ehdottomia vaatimuksia.

Tarjoajat täyttävät tarjoajalle asetetut ehdottomat vaatimukset ja tarjoukset ovat pyydetyn mukaisia. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään. Tarjouksen valintaperusteena ilmoitettiin alin kokonaishinta.

Esitän, että Martela Oyj:ltä hankitaan alimman kokonaishinnan perusteella kalusteita kuntoutuskeskuksiin ja hallintoon tarjotuilla hinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaan seuraavasti.

Hankinnan kokonaishinta on yhteensä 30.773,62 € (alv 0%). Hankinta maksetaan leasingrahoituksella. Kustannukset kohdistetaan tilausten mukaisesti kustannuspaikoille 22203 kuntoutuskeskus 1, 22204 kuntoutuskeskus 2, 22205 kuntoutuskeskus 3 ja 22200 hallinto.

Vs. talous- ja hallintojohtaja Laura Saurama 5.3.2021:

PäätösPäätin, että edellä esitetyn perusteella Martela Oyj:ltä hankitaan työpöytiä, työtuoleja, satulatuoleja, asiakastuoleja ja säilytyskaappeja yhteishintaan 30.773,62 euroa (alv 0%).

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä vaan vasta erikseen tehtävällä tilauksella. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

Laura Saurama

vs. talous- ja hallintojohtaja

Liite               Oikaisuvaatimusohjeet

Jakelu

aoIsku Interior Oy
aoMartela Oyj
tiedSosiaali- ja terveyslautakunta
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX