Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Peruspalvelulautakunta23619.06.20127

11707-2011 (642, 652)

Sosiaali- ja terveystoimen hallinnon muuttojärjestelyt - Yliopistonkatu 30

Tiivistelmä: -

Perla § 236

Resurssijohtaja Max Lönnqvist 14.6.2012:

Kaupunginvaltuusto päätti kokouksessaan 27.2.12 § 31 käsitellessään kohteen vuokrausasiaa, että sisäilmatutkimusten tulee osoittaa kohteen täyttävän turvallisuudelle ja terveellisyydelle asetetut vaatimukset. Kohteessa on otettu viime vuosien aikana sisäilmanäytteitä, joiden tulosten perusteella on toteutettu kunnostustöitä. Kaupungin asiantuntijat ovat arvioineet, että uusintanäytteille on ollut tarvetta kerroksissa 2.-4., näytteet otettiin viime toukokuussa, ja kaupungin työterveyshuollon antaman tulosarvioinnin mukaan tilat ovat käyttökelpoiset.                              

Hallinnon muutto käynnistyy talousarvion laatimisen jälkeen eli toteutuu syyskuun kahden viimeisen viikon aikana. Hallinnon työntekijöiden/tiimien sijoittamisessa on huomioitu toiminnallisten kokonaisuuksien tarpeet ja yksiköiden luonnollisen vuorovaikutuksen tuomat hyödyt.

Taloushallinnon uudelleenjärjestämiseksi on suunniteltu, että hallinnon muuton yhteydessä maksutoimistolle osoitetaan tilat Yliopistonkatu 30:stä ja tiloihin järjestetään myös vastaanottotilat asiakkaille maksukatto- tai laitoshoidon maksuja koskeville yhteydenotoille. Toteutusvaiheessa Mäntymäen kassa suljetaan ja kassanhoitoon liittyvät työt siirtyvät maksutoimiston kassasta Eskeliin, josta tulee Soten ainoa pääkassa. Henkilöstön kokonaismäärää voitaisiin vähentää yhdellä koska kassapisteiden määrä vähenee ja yksi henkilö on jäämässä eläkkeelle.  Laskuja voidaan maksaa edelleen Eskelin kassaan ja myös kaupungin kassaan Puolalankadulla ilman palvelumaksuja. Siirtoasiaa on käsitelty maksutoimiston työpaikkakokouksissa useasti ja myös sosiaali- ja terveystoimen yhteistoimintaelimessä 21.5.2012.

Kristiinankadulla käytössä olevat kalusteet on inventoitu. Kokous- ja sosiaalitiloissa hyödynnetään vanhat kalusteet. Vanhoista työpöydistä huomioidaan korkeus- ja muilla säätömahdollisuuksilla varustetut pöydät, nämä kalusteet sijoitetaan yhden työntekijän huonekonttoreihin. Useamman työntekijän avokonttoreihin hankitaan uudet säädettävät työpöydät ja säilyttimet yhtenäisen ilmeen aikaansaamiseksi.

Kalusteiden sijoittelulla, akustolevyillä, seinäkkeillä ja tekstiileillä pyritään aikaan saamaan mahdollisimman laadukas akustinen ympäristö. Huoneakustiikalla on erityistä vaikutusta työpisteistä kuuluvan puheen häiritsevyyteen. Kaupungin kilpailuttaman kalustetoimittajan Isku Interior Oy:n kanssa on alustavasti suunniteltu avotiloja ja niiden käytettävyyteen ja toimivuuteen on pyritty kiinnittämään erityistä huomiota. T

Kalustehankinnan euromääräinen suuruus on enintään noin 100.000 euroa käsittäen noin 50-60 säädettävää työpöytää, säilytintä ja seinäkkeitä. Hankintapaikka on kaupungin kilpailuttama Isku Interior Oy. Hankintaan sisältyy myös tarvittava suunnittelupalvelu ja kalusteiden kartoitus ja mitoitus. Hankinta suoritetaan leasing-rahoituksella. Hankinta toteutetaan kaksivaiheisena eli ensimmäisessä vaiheessa tarvittavat työpöydät ja säilyttimet, ja toisessa vaiheessa tarvittavat seinäkkeet ja tekstiilit puheyksityisyyden mukaisen huoneakustiikan parantamiseksi.

Kristiinankatu 1 toimitilan irtisanomisaika on 3 kuukautta ja sopimus voidaan irtisanoa päättymään 30.9.2012

Peruspalvelujohtaja Riitta Liuksa 12.6.2012:

EhdotusPeruspalvelulautakunta päättää, että

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

ilmKeskushallinto, tilakeskus
ilmTilaliikelaitos
tpvLönnqvist Max
tpvSoini Taina