Liite 3
Palveluiden hankkiminen ulkopuoliselta tuottajalta
EDUT -henkilökunnan saatavuus on turvattu -palveluiden saatavuus parempi -kustannuksien ennakoitavuus (määräaikainen sopimus) -henkilökuntamitoituksen joustava optimointi |
MAHDOLLISUUDET -ulkoiselle palveluntuottajalle hoitoprosessin muuttamisvalmius parempi -henkilökunnan käyttö joustavampaa eikä sidottu vakansseihin -päivystyksen käyttö vähenee palveluiden saatavuuden myötä -vuorovaikutus julkisen ja yksityisen sektorin välillä tiivistyy ja mahdollistaa eri yhteistyömuotojen kehittämisen
|
HAITAT -katastrofivalmiuden ylläpito (jää julkisen sektorin tehtäväksi) -virallisten tilastojen tuottaminen (jää julkiselle puolelle) -virallisten kanteluiden ja muistutusten käsittely (jää julkiselle sektorille) -viranomaistehtävät, esim. virka-avun antaminen (jäävät julkiselle sektorille) -valtakunnallisesti sovittu tutkimus- ja selvitystoiminta (jää julkiselle sektorille) -palvelukokonaisuuden kehittäminen ja suunnittelu jää palveluiden ostajalle |
UHAT -asiakaspalveluiden tasavertaisuus eri tuottajien välillä -palveluiden laadun vaihtelut -rahoitusjärjestelmän muuttuminen -yhteisten hoitoreittien ja -ketjujen noudattaminen - asiakkaiden tasavertaisuus -palvelutuottajan ja tilaajan välisen sopimuksen pitävyys |