KAUPPAKIRJA

 

 

1. SOPIJAPUOLET

 

1.1 Myyjä

 

Suomen valtio,

jota edustaa Senaatti-kiinteistöt    (jäljempänä ”Myyjä” tai ”Senaatti”)

Y-tunnus: 1503388-4

Lintulahdenkatu 5 A

00531 Helsinki

 

1.2 Ostaja

 

Turun kaupunki      (jäljempänä ”Ostaja” tai ”Kaupunki”)

Y-tunnus: 0204819-8

PL 355

20100 Turku

 

2. KAUPAN KOHDE

 

Myyjä luovuttaa kaupungille seuraavat määräalat:

 

2.1 Turun kaupungin Vähäheikkilän kylän Vähäheikkilä 1:4 (853-521-1-4) tilasta noin 62887 m2:n suuruinen määräala.

 

2.2 Turun kaupungin Vähäheikkilän kylän Korppolainen 6:2 (853-521-6-2) tilan määräalasta M607 noin 5458 m2:n suuruinen määräala.

 

Rakentamattomat kaupan kohteet sijaitsevat Turun kaupungin Pihlajaniemen kaupunginosassa Vähäheikkiläntien eteläpuolella ja Rykmentintien länsipuolella.

 

Em. luovutettavat määräalat on merkitty liitteenä olevaan karttaan M 493/1.11.2021. Määräaloilla sijaitsevat rakennelmat, katurakenteet ja valaistusverkosto laitteineen sisältyvät luovutukseen.

 

Karttaan M 493/1.11.2021 merkityt määräalat sekä niillä sijaitsevat rakennelmat, katurakenteet ja valaistusverkosto laitteineen jäljempänä ”Kaupan Kohde”.

 

3. KAUPAN TAUSTA

 

Tämä kauppakirja liittyy Osapuolten dd.mm.yy allekirjoittamaan Pihlajaniemen asemakaavaa (kaavatunnus 26/2018) koskevaan maankäyttösopimukseen. Osapuolet allekirjoittivat maankäyttösopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä dd.mm.yy kiinteistökaupan esisopimuksen tämän kaupan toteuttamisesta.

 

Kaupan Kohde luovutetaan Turun kaupungille osana em. Pihlajaniemen maankäyttösopimusta siten, että Kaupan Kohteen luovutuksella maksetaan osa maankäyttösopimuskorvauksesta.

 

4. KAUPPAHINTA

 

Myyjä luovuttaa Kaupan Kohteen Kaupungille ilman rahakorvausta, osana Pihlajaniemen asema-kaavan (26/2018) liittyvän dd.mm.yy allekirjoitetun maankäyttösopimuksen maankäyttösopimuskorvausta. Kaupan kohteen arvo on 2.325.219 euroa, jota vastaava osuus maankäyttösopimuskorvauksesta kuitataan maksetuksi tämän Kauppakirjan allekirjoituksin.

 

5. OMISTUS- JA HALLINTAOIKEUDEN SIIRTYMINEN

 

Omistusoikeus sekä vaaranvastuu Kaupan Kohteeseen siirtyvät Ostajalle, kun kauppakirja on allekirjoitettu.

 

Hallintaoikeus siirtyy Ostajalle omistusoikeuden siirtyessä.

 

6. VUOKRASOPIMUKSET

 

Kaupan Kohteena oleviin alueisiin ei kohdistu vuokrasopimuksia.

 

7. TUOTOT JA KULUT

 

Oikeus vuokratuottoihin ja muihin kiinteistön tuottoihin siirtyy Ostajalle omistusoikeuden siirtymisestä lukien.

 

Ostaja vastaa omistusoikeuden siirtymisestä lukien (siirtymispäivä mukaan lukien) Kaupan Kohteen hoidosta ja ylläpidosta aiheutuvista kaikista kuluista, veroista, julkisoikeudellisista maksuista sekä kaikista muista Kaupan Kohteeseen liittyvistä kuluista.

 

Kauppavuoden kiinteistöverosta vastaa kuitenkin myyjä kokonaisuudessaan.

 

8. RASITUKSET JA RASITTEET

 

Kaupan Kohteeseen ei kohdistu kiinnityksiä.

 

Mahdollisten lakiin tai viranomaismääräyksiin perustuvien rasitteiden lisäksi Myyjällä olevien tietojen mukaan kaupan kohteeseen kohdistuvat rasitteet, erityiset oikeudet ja rajoitukset käyvät ilmi kiinteistörekisteriotteesta ja rasitustodistuksesta.

 

Lisäksi kaupan kohdetta rasittavat jäljempänä todetut johdot ja putket, jotka on Suomen Erillis-verkot Oy:n johtoja lukuun ottamatta kuvattu liitekarttaan 2.

 

Ostaja on tietoinen siitä, että Kaupan Kohteen alueella sijaitsee alla lueteltujen omistajienverkostoja. Myyjän tiedossa ei ole, että alla mainittujen omistajien johdoista ja putkista olisi tehty kirjallisia rasitesopimuksia.

 

1. Turun Seudun Puhdistamo Oy (jätevesiputket ja virtausmittausasema)

2. Turku Energia Oy / Turku Energia Sähköverkot Oy

3. Turun Vesihuolto Oy

4. Suomen Erillisverkot Oy

5. DNA, Elisa

6. Senaatti-kiinteistöjen johdot

 

Mikäli Kaupan kohteen alueella olevan verkoston mahdollinen siirtotarve johtuu Kaupan kohteen toteuttamisesta, sopii verkoston siirrosta ja siitä aiheutuvista kustannuksista Kaupunki kunkin verkoston omistajan kanssa keskenään. Mikäli verkoston siirtotarve johtuu osittain Kaupan kohteen alueelle, kaupungin vastuulle kuuluvien alueiden toteuttamisesta ja osittain Se-naatin/Senaatin ostajan toteuttamista rakennushankkeista, sopivat Kaupunki ja Senaatti erikseen siirtokulujen jakautumisesta.

 

Liitteenä 2 olevan johtokartan lisäksi Kaupan Kohteen alueella sijaitsee Suomen Erillisverkot Oy:n johtoja ja niihin liittyviä kaapelikaivoja sekä suojaputkia, joita ei ole merkitty kartalle. Kaupungin tulee neuvotella mahdollisesti tarvittavista johtosiirroista hyvissä ajoin Suomen Erillisverkot Oy:n kanssa. Suomen Erillisverkot Oy:llä on oikeus sijoittaa korvaavat kaapelit Kaupan kohteen alueelle.

 

Kaupan kohteen alueella sijaitsee johtoja ja putkia (liitekartan 2 mukaisesti), jotka palvelevat tällä hetkellä valtion omistuksessa olevia rakennuksia (radioasema nro 52, esikuntarakennus nro 20 ja Puolustuskiinteistöjen alueella olevat rakennukset). Kyseiset johdot ja putket saavat jäädä paikoilleen ja käyttöön, kunnes korvaavat on kadunrakentamistöiden yhteydessä rakennettu ja käytössä. Sen jälkeen käytöstä poistetut johdot ja putket jäävät Ostajan omaisuudeksi ja poistettavaksi kustannuksellaan niiltä osin kuin ne sijaitsevat kaupungille luovutettavalla alueella.

 

Kiinteistön 853-521-6-2 kiinteistörekisteriotteelle kirjatut rasitteet eivät kohdistu Kaupan Kohteena olevaan määräalaan M607. Rasitustodistuksessa määräalan M607 kohdalla on virheellinen kirjaus vuokraoikeudesta eikä vuokrasopimus tosiasiallisesti kohdistu määräalaan.

 

Oikeudet yhteisiin alueisiin ja yhteisiin erityisiin etuuksiin eivät siirry.

 

Ostaja pidättää kulkuoikeuden radioasemalle ja vanhalle esikuntarakennukselle. Kulkuoikeuden tarkka sijainti määritetään yleisen alueen lohkomistoimituksessa.

 

9. TIEDOT KAUPAN KOHTEESTA JA KAUPAN KOHTEEN KUNTO

 

9.1 Ostajan tutustuminen kaupan kohteeseen

 

Ostaja on katselmoinut Kaupan Kohteen 28.10.2021. Ostaja on ammattimaisena toimijana tutustunut Kaupan Kohteeseen, sen rajoihin sekä maasto-olosuhteisiin. Ostaja on verrannut ko. seikkoja Kaupan Kohdetta koskeviin asiakirjoihin, minkä johdosta Ostajalla ei ole huomauttamista. Ostaja on todennut Kaupan Kohteen vastaavan siitä esitettyjä asiakirjoja ja annettuja tietoja, eikä Ostajalla ole huomauttamista näiden seikkojen osalta.

 

9.2 Asemakaava

 

Ostaja on tutustunut Kaupan Kohdetta koskevaan asemakaavaan ja kaavamääräyksiin.

Luovutettavat määräalat on osoitettu Pihlajaniemen asemakaavassa seuraaviin käyttötarkoituksiin:

 

-P-1 Palvelurakennusten korttelialue päiväkotia ja koulua varten 4300 k-m2 / kortteli 24,

-ET-1 Yhdyskuntateknistä huoltoa palvelevien rakennusten ja laitosten korttelialue / kortteleissa 17, 22 ja 24,

-VP ja VL-1/s / kaava alueen puistot ja virkistysalueet, ja

-Kaava-alueen katu- ja aukioalueet.

 

9.3 Maaperän puhtaus ja sovitut menettelytavat

 

Ympäristönsuojelulain 139 §:n mukaisesti Myyjä ilmoittaa, että Kaupan Kohde on ollut aiemmin vaihtelevassa sotilaallisessa käytössä. Kaupan Kohteen pohjoisosat ovat pääasiassa olleet tai ovat edelleen peltoalueita.

 

Kaupan Kohteesta on teetetty seuraavat ympäristötekniset tutkimukset, joihin Ostaja on tutustunut ja on tietoinen niissä mainituista havainnoista:

 

Maaperän haitta-ainetutkimukset, Pihlajaniemen kaavaluonnosalue, Turku; Ramboll Finland Oy; 24.11.2020

 

Katu-, paikoitus- ja vastaavaan käyttöön osoitetuilla alueilla käytetään maaperän pilaantuneisuuden ja puhdistustarpeen arvioinnissa viitearvoina tyypillisesti VNA214/2007 (Valtioneuvoston asetus maaperän pilaantuneisuuden ja puhdistustarpeen arvioinnista) mukaisia ylempiä ohjearvoja. Tehdyissä selvityksissä kohteen maaperässä, kaavaehdotuksen mukaisilla ns. yleisillä alueilla, on kahdessa näytepisteessä todettu VNA214/2007 mukaiset ylemmät ohjearvot ylittäviä haitta-aineiden pitoisuuksia. Viitearvovertailun perusteella maaperä näiden näytepisteiden edustamilla alueilla luokitellaan pilaantuneeksi, ellei maaperän pilaantuneisuuden ja puhdistustarpeen tarkennetussa arvioinnissa toisin todeta.

 

Mikäli Kaupungille luovutettavilla alueilla on tarpeen tehdä ympäristöviranomaisen päätöksellä maaperän kunnostamista, eikä pilaajaa saada vastuuseen, sopivat osapuolet pilaantuneen maaperän kunnostuksen osalta seuraavaa:

 

Ostaja vastaa kustannuksellaan kaikista Kaupungin alueella tehtävän maarakentamisen ja sen yhteydessä suoritettavan maaperän kunnostuksen edellyttämistä maanrakennusurakan suunnittelun, rakennuttamisen, toteutuksen ja aikataulutuksen toimenpiteistä sekä maaperän kunnostamisen edellyttämän ilmoituksen laatimisesta (YSL 136 §). Em. toimenpiteiden valmistelun ja toteutuksen Ostaja suorittaa siten, että pilaantuneen maaperän kunnostus voidaan kaikilta osin suorittaa mahdollisimman kustannustehokkaasti jäljempänä esitettyjen Myyjän kustannusvastuulle kuuluvien suoritteiden osalta.

 

Pilaantuneen maaperän kunnostuksen suunnittelussa ja YSL 136 §:n mukaista ilmoitusta laatiessa Ostaja asettaa kunnostuksen tavoitetasot maankäytön edellyttämälle tasolle. Kunnostustavoitteet asetetaan siten, että kunnostaminen tapahtuu taloudellisesti edullisimmalla tavalla. Tarvittaessa kunnostustavoitteet määritellään riskiarvioperusteisesti, mikäli tämä johtaa em. ohjearvojen soveltamista suppeampaan kunnostamiseen. Kunnostustavoitteiden asettamisesta neuvotellaan tarvittaessa Myyjän kanssa ennen ilmoituksen (YSL 136 §) jättämistä viranomaiselle.

 

Ostaja vastaa kustannuksellaan Kaupan Kohteeseen saadun viranomaispäätöksen mukaisesta kunnostuksen suorituksesta siten, että kunnostaminen ei aiheuta viivästyksiä Ostajan toteuttamalle rakennushankkeelle. Myyjällä on oikeus nimetä työtä valvomaan oma ympäristötekninen valvoja. Myyjä korvaa Ostajalle ennen tämän kauppakirjan allekirjoittamista tapahtuneen pilaantumisen osalta maaperän kunnostamisesta viranomaispäätöksen mukaisesti aiheutuvat suorat lisäkustannukset seuraavien suoritteiden osalta:

 

-pilaantuneiden kaivumaiden eli haitta-ainepitoisuudeltaan VNa 214/2007 alemman ohjearvon ylittävien maa-ainesten kaivusta, kuljetuksesta ja vastaanotosta luvanvaraiseen loppusijoitukseen aiheutuvat lisäkustannukset,

-ympäristöteknisen suunnittelun kustannukset ja Viranomaispäätöksen lupakustannukset,

-ympäristöteknisen valvonnan kustannukset, sekä mahdollisten täydentävien tutkimusten kustannukset, ja

-haitta-ainepitoisten kaivantovesien käsittelyn lisäkustannukset niiltä osin, kun ne poikkeavat alueen normaalin rakentamisen edellyttämän kaivantovesien käsittelystä.

 

Lisäkustannuksia määriteltäessä vertailukohtana pidetään kaivun osalta hankkeen maarakennussuunnitelmien mukaisia kaivuita, sekä kuormauksen, kuljetuksen ja loppusijoittamisen osalta vastaavan, haitta-ainepitoisuudeltaan VNa 214/2007 alemman ohjearvotason alittavan maalajin kuormauksesta, kuljetuksesta ja loppusijoittamisesta toteutushetkellä tarjolla olevaan vastaanottopaikkaan aiheutuvia kustannuksia.

 

Selvyyden vuoksi todetaan, että Myyjälle tuleviin lisäkustannuksiin ei sisällytetä Ostajan omia kustannuksia eikä tavanomaisia alueen rakentamiseen kuuluvia maankaivu-, louhinta-, kuljetus-, vastaanotto- yms. kustannuksia, eikä myöskään haitta-ainepitoisuudeltaan VNa 214/2007 alemman ohjearvotason alittavia maa-ainesten aiheuttamia kustannuksia, tai myytävälle alueelle tuotavien täyte- tms. maiden materiaali- ja kuljetus- yms. kustannuksia.

 

Edelleen selvyyden vuoksi todetaan, että kohdealueella mahdollisesti esiintyvät happamat sulfaattimaat liittyvät alueen luonnollisiin maaperäolosuhteisiin, eikä niiden mahdollisesti edellyttämien toimenpiteiden kustannukset miltään osin kuulu Myyjälle.

 

Myyjällä täytyy olla mahdollisuus osallistua sen vastuulle tulevien kustannusten muodostumiseen liittyvään päätöksentekoon. Tässä sopimuksessa esitettyjen Myyjän kustannusvastuiden edellytyksenä on, että toteutusmalleista ja suoritteista on kirjallisesti sovittu Myyjän kanssa ennen toteutusta. Ostaja on velvollinen pitämään Myyjä ja hänen osoittama asiantuntija ennakkoon kirjallisesti tiedotettuina kohteen toteutukseen vaikuttavista tekijöistä ja päätöksistä ja tarvittaessa varattava heille mahdollisuus osallistua päätöksentekoon. Myyjä ei vastaa sellaisista kustannuksista, joista ei ole etukäteen sovittu Myyjän kanssa.

 

9.4 Vanhat rakenteet/ jätejakeet

 

Kaupan Kohteen maaperässä olevien rakennus- ja purkujätteiden (esim. tiilet, betoni, laasti) sekä vanhojen rakenteiden (esim. käytöstä poistettava kunnallistekniikka, johdot, putket, pylväät, asfaltoinnit, perustukset tms.) poistamisesta ja poistoon liittyvistä kustannuksista vastaa Ostaja.

 

Myyjä vastaa tässä kappaleessa sovittavan mukaan Kaupan Kohteen pilaantumattomassa (haitta-ainepitoisuus alle VNa 214/2007 alemman ohjearvon) maaperässä kaupantekohetkellä mahdollisesti olevien yhdyskuntajätteiden poistamisesta aiheutuvista suorista lisäkustannuksista edellyttäen, että ko. jätejakeet on eroteltu maa-aineksesta. Yhdyskuntajätejakeiden erottelua ei ole tarve toteuttaa seulomalla, mikäli jätejakeita sisältävän maa-aineksen toimittaminen suoraan luvanvaraiselle vastaanottopaikalle käsiteltäväksi on kokonaiskustannuksiltaan edullisempaa. Myyjän vastuulle kuuluvia kustannuseriä ovat

 

-pilaantumattoman (haitta-ainepitoisuus alle VNa 214/2007 alemman ohjearvon) yhdyskunta-jätteensekaisen maan seulonnan ja ylisuurten jätekappaleiden erottelun kustannukset,

-seulotun yhdyskuntajätteen/ yhdyskuntajätteensekaisen maan poiskuljettamisen kustannukset siltä osin kuin ne ylittävät vastaavan haitta- aineettoman ylijäämämaa-aineksen poiston kuljetuskustannukset, ja

-seulotun jätteen tai mikäli taloudellisesti edullisempaa, jätteensekaisen maa-aineksen vastaan-ottomaksut siltä osin kuin ne ylittävät jätteettömän maa-aineksen vastaanottomaksut.

 

Ostaja kuitenkin vastaa ko. kustannuksista 10.000 (+alv) euroon asti.

 

Myyjän vastuulle em. mukaan kuuluvalla yhdyskuntajätteellä tarkoitetaan vakinaisessa asunnossa, vapaa-ajan asunnossa, asuntolassa ja muussa asumisessa syntyvää jätettä, mukaan lukien paperi-, kartonki-, lasi-, metalli-, muovi-, tekstiili- ja biojäte sekä käytöstä poistetut sähkö- ja elektroniikkalaitteet, paristot, akut ja suurikokoiset esineet, sekä laadultaan siihen rinnastettavaa hallinto-, palvelu- ja elinkeinotoiminnassa syntyvää jätettä.

 

Em. Myyjän kustannusvastuun edellytyksenä on, että kaikista toteutusmalleista, toimenpiteistä ja kustannuksista on kirjallisesti sovittu Myyjän kanssa ennen toteutusta. Ostaja on velvollinen pitämään Myyjän ja hänen osoittamansa asiantuntijan ennakkoon kirjallisesti tiedotettuina kohteen toteutukseen vaikuttavista tekijöistä ja päätöksistä ja tarvittaessa Ostajan on varattava heille mahdollisuus osallistua päätöksentekoon. Myyjä ei vastaa sellaisista kustannuksista, joista ei ole etukäteen sovittu Myyjän kanssa.

 

9.5 Liittymäsopimukset

 

Kaupan Kohteella ei ole teknisiä liittymiä ja liittymäsopimuksia. Ostaja vastaa kustannuksellaan kaikkien mahdollisesti tarvitsemiensa liittymien hankkimisesta.

 

9.6 Asiakirjat ja saadut tiedot

 

Ostaja on tutustunut seuraaviin Kaupan kohdetta koskeviin asiakirjoihin:

 

-lainhuutotodistukset PPKKVVVV

-rasitustodistukset PPKKVVVV

-kiinteistörekisteriotteet PPKKVVVV

-maaperän haitta-ainetutkimukset, Pihlajaniemen kaavaluonnosalue, Turku; Ramboll Finland Oy; 24.11.2020

-ympäristöministeriön lausunto 16.10.2019

-johtokartta 7.2.2020 täydennetty muistiinpanoilla 9/2020

 

Ostaja vakuuttaa huolellisesti tutustuneensa kaikkiin edellä yksilöityihin asiakirjoihin.

 

Ostaja ei voi vedota seikkaan, joka on ollut Ostajan tiedossa tai jonka Ostajan olisi ammattimaisena kiinteistöalan toimijana tullut ymmärtää Kaupan Kohteeseen ja/tai sitä koskevaan tietoaineistoon tutustumisen perusteella.

 

9.7 Irtaimisto

 

Tällä kauppakirjalla ei luovuteta mitään irtainta omaisuutta, eikä irtaimiston luovuttamisesta ole tehty myöskään eri sopimusta tämän kaupan yhteydessä.

 

10. KIINTEISTÖNMUODOSTUSTOIMITUS

 

Ostaja vastaa kustannuksellaan lainhuudon hakemisesta ja kiinteistönmuodostustoimenpiteistä.

 

11. KAUPPAAN PERUSTUVAT VAATIMUKSET JA VASTUUNRAJOITUKSET

 

Muualla tässä kauppakirjassa sovittujen vastuunrajoitusten lisäksi Myyjä ja Ostaja sopivat, että Myyjä ei vastaa Ostajalle mahdollisesti aiheutuvista epäsuorista tai välillisistä vahingoista ja että Ostajalla ei ole oikeutta esittää mitään vaatimuksia Myyjää kohtaan tämän kaupan perusteella enää sen jälkeen, kun on kulunut viisi vuotta omistusoikeuden siirtymisestä.

 

12. KAUPPAAN LIITTYVÄT LUPA- JA MUUT VELVOITTEET

 

Ostaja ilmoittaa, että Ostaja ei ole eräiden kiinteistönhankintojen luvanvaraisuudesta annetun lain (29.3.2019/470) 1 §:n mukainen luovutuksensaaja, joka tarvitsee kaupalle ko. lain mukaan luvan.

 

Ostaja on tietoinen, että Ympäristöministeriön lausunnosta 17.12.2019, jonka mukaan luovutettaessa kiinteistöjä Pihlajaniemen pohjoisosaa koskevalta alueelta, tulee ostajalle saattaa tietoon aluetta koskevat kaavamääräykset, kulttuurihistoriallisia ja luonnonsuojeluarvoja koskeva selvitykset sekä näiden vaikutukset tulevaan maankäyttöön ja rakennusten korjaus- ja muutostöiden suunnitteluun. Ostaja vahvistaa saaneensa ennen kaupantekoa kaikki em. tiedot. Ostaja on myös tietoinen Ympäristöministeriön lausunnon liitteenä olevasta Museoviraston 16.10.2019 antamasta lausunnosta.

 

13. ARVONLISÄVERO

 

Kaupan Kohteessa ei ole suoritettu sellaisia kiinteistöinvestointeja, joita koskeviin hankintoihin sisältyvän veron vähennystä koskeva arvonlisäverolain mukainen tarkistuskausi olisi vielä kesken.

 

14. KAUPANVAHVISTAJAN PALKKIO JAVARAINSIIRTOVERO

 

Kaupasta suoritettavasta kaupanvahvistajan palkkiosta vastaa ostaja.

 

Ostaja vastaa kaupasta menevästä varainsiirtoverosta.

 

15. SOVELLETTAVA LAKI JA ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

 

Tähän kauppakirjaan sovelletaan Suomen lakia. Tästä kauppakirjasta aiheutuvat erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Jos tämä ei johda lopputulokseen, ratkaistaan riidat ja erimielisyydet ensiasteena Kaupan kohteen sijaintipaikkakunnan käräjäoikeudessa.

 

16. MYYNTIPÄÄTÖKSET

 

Tämän kauppakirjan mukainen kauppa perustuu Senaatti-kiinteistöjen hallituksen PP.KK.VVVV tekemään päätökseen.

 

Turun kaupunginvaltuuston päätös xx.xx.20xx § xx

päätös on tullut lainvoimaiseksi xx.xx.20xx

 

17. SOPIMUSKAPPALEET

 

Tämä kauppakirja on laadittu kolmena (3) kappaleena, yksi (1) Myyjälle, yksi (1) Ostajalle ja yksi (1) kaupanvahvistajalle.

 

18. LIITTEET

 

Liite 1. Kaupungille luovutettavat alueet Pihlajaniemen alueelta, kartta

Liite 2. Johtokartta

 

19. ALLEKIRJOITUKSET JA KAUPANVAHVISTAJAN TODISTUS

 

Turussa, X. päivänä Xkuuta 2022

 

SUOMEN VALTION puolesta

Senaatti-kiinteistö

 

 

      

xx

 

TURUN KAUPUNKI

Turun kaupungin puolesta:

 

 

               

xx         xx

 

JULKISEN KAUPANVAHVISTAJAN TODISTUS

 

Julkisena kaupanvahvistajana todistan, että luovuttajana xx sekä Turun kaupungin puolesta luovutuksensaajana xx ja xx ovat allekirjoittaneet tämän luovutuskirjan ja että he ovat olleet yhtä aikaa läsnä luovutusta vahvistettaessa.

 

Olen tarkistanut allekirjoittajien henkilöllisyyden ja todennut, että luovutuskirja on tehty maakaaren 2 luvun 1 pykälässä säädetyllä tavalla.

 

      Turussa xx. päivänä xxkuuta 20xx

 

 

      

xx

xx

tunnus 8532/xx

 

Kaupanvahvistajan palkkio ­­__________ €.

Kuitataan tässä ­­­­_______ osuudelta (______ €)