Turun kaupunki, Kaupunkiympäristön palvelukokonaisuus /

Kaupunkirakentaminen / Infrarakennuttaminen

Vastaava rakennuttaja

Tuomas Turpeinen

tuomas.turpeinen@turku.fi

 

 

VETURIKADUN RAKENNUSURAKKA 3

 

TYÖMAAKOKOUKSET, URAKAN RAKENNUSTYÖN VALVONTA, LAADUNVALVONTA JA VASTAANOTTO, SEKÄ TYÖNAIKAISEN TURVALLISUUSKOORDINAATTORIN TEHTÄVÄT

 

Viitaten käytyyn puhelinkeskusteluun ilmoitamme olevamme valmiit suorittamaan otsikon mukaista tehtävää puitesopimuksemme mukaisesti.

 

Esityksemme mukaisesti toimeksiannon tehtävät muodostuvat seuraavista tehtäväkokonaisuuksista arvioituine ajankäyttöineen:

 

1.)Yhteensovitusasiat

a) Urakkaneuvottelun jälkeen pidettävän yhteensovituskokouksen järjestelyt ja kokouspöytäkirjan valmistelut.

b) Yhteensovituskokous yhdessä tilaajan, Vesihuollon, YIT Suomi Oy:n, VR:n, PIMA-valvontakonsultin, LOGOMON sekä valitun urakoitsijan edustajan ja laiteomistajien edustajien kanssa. Kokouksessa tilaajan avustajana ja sihteerinä toimiminen.

c) Aloituskatselmuksen valmistelut ja katselmukseen osallistuminen ja katselmusmuistion laadinta.

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö: K. Pesu 24 h.

 

2.)Työmaakokoukset

a) Työmaakokoukset, kokouksissa sihteerinä ja Tilaajan avustajana toimiminen. Alustavasti n. 1 kokous /kk, pöytäkirjojen laatiminen ajalle 1.1.2022 – 30.7.2022, 7 kpl. Yhden työmaakokouksen arvioitu kesto on 3 h, työmaakokouksen valmistelun ja pöytäkirjan laadinnan arvioitu kesto on 8 h. Kokousten pitopaikka Turku.

b) Katselmuksiin tai työmaapalavereihin osallistuminen sovitaan erikseen tilaajan kanssa

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö: K Pesu 77 h.

 

3.)Rakentamisen aikainen ohjaus ja valvonta, laadunhallinta

a) Työmaan ajallisen etenemisen valvonta työmaakäyntien yhteydessä

b) Rakennussuunnitelmamuutokset, esitys Tilaajalle.

c) Käsitellään poikkeamat työmaalla

d) Seurataan urakoitsijan laatujärjestelmän toimimista työmaakäyntien yhteydessä. Työsuunnitelmien tarkistaminen. Mahdolliset laatuauditoinnit sovitaan erikseen.

e) Seurataan työmaan työturvallisuuden ja liikennejärjestelyiden toteutumista

f) Valvotaan urakoitsijan työn suoritusta. Työmaakäynnit on arvioitu ajoittuvan ajanjaksolle 1.1.2022 – 30.7.2022. Käyntejä alustavasti 1-2 kertaa/viikossa eli noin 44 kertaa.

Raportointi:

-tilaajalle työmaakäynneistä yhteenvetona viikkoraportti, jossa esitetään mm. työmaan työ- ja aikataulutilanne, työturvallisuus, liikenneturvallisuus, laadunvarmistus, ympäristöasiat ja kolmansien osapuolten asiat + valokuvat. Raportointikäytäntöä kehitetään tarvittaessa työn aikana yhdessä tilaajan kanssa.

Keskimääräinen työmaakäynnin arvioitu kesto 2 h, raportin laadinnan arvioitu kesto 2 h. Laatuaineiston läpikäyntiä suoritetaan pistokoeluonteisesti jokaisen työmaakäynnin yhteydessä. Erityistä mittauskalustoa vaativien pistokoemittauksien suorittamisesta sovitaan tapauskohtaisesti erikseen.

g) Käsitellään urakoitsijan lisä- ja muutostyötarjoukset, esitys Tilaajalle.

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö ajalle 1.1.2022 – 30.7.2022 yhteensä: K Pesu / J Leppämäki 178 h

 

4.)Tilaajan nimeämänä rakennustyön aikaisena turvallisuuskoordinaattorina toimiminen (tehtävä alkaa, kun urakkaneuvottelu on pidetty ja tehtävä päättyy urakan vastaanottoon, ellei erikseen tilaajan kanssa muuta sovita)

a)Rakentamisen aloitusedellytysten varmistaminen tarkastamalla urakoitsijan ennen rakennustöiden aloittamista laatimat turvallisuusdokumentit.

b)Työmaakäynnit rakennustyön etenemisen mukaisesti. Työmaakäynnit on arvioitu ajoittuvan ajanjaksolle 1.1.2022 – 30.7.2022. Käyntejä alustavasti noin 7 kertaa. Jokaisesta työmaakäynnistä laaditaan raportti, joka sisältää myös digitaalikuvia tarkastuskäynnistä (keskimääräinen työmaakäynnin arvioitu kesto 2 h, raportin laadinnan arvioitu kesto 2 h). Käyntien yhteydessä tarkastetaan mm.

urakoitsijan laatimat turvallisuusdokumentit ja niiden ajantasaisuus, erityisesti louhinta- ja räjäytystöihin liittyvä dokumentaatio

työmaan työturvallisuus yleisesti ja erityisesti kaivantoturvallisuus sekä putoamissuojaukset

työmaan yleisilme ja siisteys

työnaikaiset liikennejärjestelyt, erityisesti kevyt liikenne

tilaajan laatimien turvallisuusasiakirjojen päivitystarve

c)Valvojan ohjeistaminen työmaakäynteihin ja valvojan työmaakäynnillä tekemien turvallisuushavaintojen tarkastus ja kommentointi

d)Urakoitsijan ppankkiin lisäämän turvallisuusdokumentaation tarkastuksia

e)Katselmuksiin mvr- mittauksiin, tai työmaapalavereihin osallistuminen sovitaan erikseen tilaajan kanssa

 

Tehtävään arvioitu ajankäyttö ajalle 1.1.2022 – 30.7.2022:

A. Heikkilä 82 h.

 

5.)Rakennuttamispalaverit Tilaajan kanssa

a) Yhteispalaveri Tilaajan kanssa, joissa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

ohuomiot työmaakäyntien raporteista

omahdolliset erityistoimenpiteet

oraportoinnin kehittäminen

okonsulttitoimeksiannon kustannukset

b) Loppuraportin laadinta ja luovutus tilaajalle

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö yhteensä: K. Pesu 6 h ja J Leppämäki 2 h

 

6.)Urakan laatuaineiston läpikäynti

a)Urakoitsijan ennen vastaanottoa luovuttaman laatuaineiston läpikäynti ja raportointi tilaajalle.

b)Mahdollisten puutekohtien lisätarkistukset

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö yhteensä: J Leppämäki 10h

 

7.)Urakan vastaanottotarkastus

a)Vastaanoton maastotarkastus ja muistion laadinta

b)Vastaanottotarkastuskokouksen valmistelu, osallistuminen urakan taloudelliseen loppuselvitykseen ja vastaanottotarkastuskokoukseen. Arvioitu kokousmäärä on 1 kpl. Kokouksessa sihteerinä ja Tilaajan avustajana toimiminen, pöytäkirjan laatiminen

 

Osatehtävään arvioitu ajankäyttö yhteensä: K. Pesu 15 h ja J Leppämäki 5 h.

 

Tehtävän aikataulu

Tehtävän aikataulu on ohjeellinen, tehtävän lopullinen aikataulu sovitaan yhdessä Tilaajan kanssa.

 

Tehtävän aikataulu

Tehtävän lopullinen sisältö ja tarkennettu aikataulu sovitaan yhdessä Tilaajan kanssa.

Konsultin organisaatio

Ramboll CM Oy on muodostanut toimeksiannon tekemiseksi projektiryhmän, johon kuuluvat seuraavat henkilöt tehtävineen:

-Projektipäällikkö Kimmo Pesu:

projektin johto ja osatehtävä 1, 2, 3, 5 ja 7

-Valvoja Johanna Leppämäki:

osatehtävät 3, 5, 6 ja 7

-Turvallisuuskoordinaattori Arto Heikkilä:

osatehtävä 4

 

Edellä mainittujen henkilöiden lisäksi toimeksiannon tekemiseen voi osallistua avustavia henkilöitä eri tehtävissä. Sijaisjärjestelyistä sovitaan tilaajan kanssa erikseen ja uusien henkilöiden hyväksyttäminen tehdään puitesopimuksen mukaisesti.

 

Kustannukset

Esitämme hyväksyttäväksi työssä noudatettavat aikaveloitushinnat

Infran asiantuntijapalvelun puitesopimus 9168 – 2017 ajalle 1.12.2017 – 30.11.2019 + 2 v. optiomahdollisuus mukaisesti (alv 0 %):

Projektipäällikkö         84,66 €/h

Valvoja               69,36 €/h

Turvallisuuskoordinaattori   73,44 €/h

 

Palveluntuottaja on tehnyt tilaajalle optiokauden osalta yllä esitettyihin aikaveloitushintoihin 2 %:n korotusesityksen puitesopimuksen kirjausten mukaisesti ja tilaaja on hyväksynyt korotusesityksen.

Korotetut hinnat tulevat voimaan 1.12.2019 alkaen.

 

Työn palkkiomuodoksi esitämme puitesopimuksen mukaista aikapalkkiota henkilöryhmittäin edellä mainituin tuntihinnoin.

 

Matka-ajan kustannukset sisältyvät arvioituun kokonaishintaan.

 

Edellä mainituin perustein olemme arvioineet tehtävän kustannusarvioksi, jota ei ilman Tilaajan lupaa saa ylittää, yhteensä 29.875,80 (alv 0 %), joka muodostuu seuraavasti:

 

Arvio henkilötyö:

Kimmo Pesu, projektipäällikkö

-osatehtävä 1, 2, 3, 5 ja 7   122 h * 84,66 €/h   = 10.328,52 €

Arto Heikkilä, turvallisuuskoordinaattori

-osatehtävä 4              82 h * 73,44 €/h   = 6.022,08 €

Johanna Leppämäki, valvonta

-osatehtävät 3, 5, 6 ja 7      195 h * 69,36 €/h   = 13.525,20 €

 

KAIKKI YHTEENSÄ                         = 29.875,80€

 

 

Esitämme työn olevan laskutuskelpoista 13.12.2021 alkaen.

 

Esitämme laskutuksen tapahtuvan kerran kuukaudessa tehtävään suoraan käytettyjen ja kirjattujen työtuntien perusteella tarjouksessa esitettyjen henkilöryhmittelyn ja aikaveloitushintojen mukaisesti.

 

Laskujen maksuaika on puitesopimuksen mukaisesti 30 pv netto hyväksyttävän laskun saapumisesta tilaajalle.

Sopimusehdot, lisätietoja

Työssä noudatetaan Infran asiantuntijapalvelun puitesopimusta 9168 – 2017 ajalle 1.12.2017 – 30.11.2019 + 2 v. optiomahdollisuus. Lisätietoja tarjouksestamme antaa yksikön päällikkö Otto Kaarto, 044 493 2048.

 

 

 

Kunnioittavasti

 

Ramboll CM Oy

 

 

Otto Kaarto

Arto Heikkilä

Yksikön päällikkö

Projektipäällikkö