Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Kaupunkiympäristötoimiala | |||
Loppupvm 1.6.2021, Toimialajohtaja/sarja 10 | 19 | 01.03.2021 |
2584-2021 (02 08 02)
Ulkovalaistuksen saneeraus Etelä-Turun alueella -urakan hankinnan aloittaminen
Kaupunkirakentaminen, Olli Tirroniemi 26.2.2021:
Valaisinpylväiden kunto Eteläkaarella, Hiekkakadulla, Ispoisten puistotiellä, Luolavuorentiellä, Rykmentintiellä ja Vähäheikkiläntiellä on heikko. Kaupunkiympäristötoimiala, kaupunkirakentamisen -yksikkö on valmistellut tarjouspyyntöasiakirjat ulkovalaistuksen saneerauksesta edellä mainituille katuosuuksille. Samassa urakassa on tarkoitus uusia myös kevyen liikenteen väylien ja jalkakäytävien päällysteitä sekä toteuttaa valaisimien vaihtotyö Linnankadulla välillä Puistokatu-Satamakatu. Ulkovalaistuksen saneerausurakka on tarkoitus toteuttaa kesän 2021 aikana siten, että koko urakka on valmis 29.10.2021. Kohteet sisältyvät ulkovalaistussaneerausten -hankelistaan (kaupunkiympäristötoimialan toimialajohtaja/ sarja 10 päätöspöytäkirja 11.1.2021 § 3).
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta. Urakan kokonaiskustannusarvio on 850.000,00 euroa (alv 0%). Hankkeen kohteille on varattu rahoitus investointiohjelmassa kohteella katuvalaistuksen peruskorjaus. Hankkeesta julkaistaan hankintalain mukainen ilmoitus HILMA-hankintakanavalla.
Hankittavan urakan sisältö on esitetty tarjouspyyntöasiakirjoissa. Hankintamuotona käytetään avointa menettelyä. Urakoitsijan valintakriteerinä on halvin hinta, lisäksi on teknisiä ja taloudellisia vähimmäisvaatimuksia.
Tarjousten tekijöille asetetaan seuraavat kelpoisuusvaatimukset, joiden on täytyttävä, jotta tarjous otetaan mukaan tarjousvertailuun:
Urakan sähkötöiden suorittamisessa on käytettävä sähköurakoitsijaa (Sähköturvallisuuslaki 16.12.2016 /1135). Sähköurakoitsijalla on oltava vähintään S2 –sähköpätevyys ja sen on kuuluttava Tukesin ylläpitämään urakoitsijarekisteriin.
Tarjoajalla tulee olla Y-tunnus.
Tarjoajan tulee olla huolehtinut verojen, sosiaaliturvamaksujen ja eläkevakuutusmaksujen maksamisesta. Tarjoaja voidaan kuitenkin hyväksyä, jos laiminlyötyjen maksujen osalta on maksunsaajan hyväksymä maksusuunnitelma.
Tarjoajalla tulee olla hankinnan kokoon ja laatuun nähden taloudelliset edellytykset hankinnan suorittamiseen. Tätä ominaisuutta arvioidaan tarjoajan luottokelpoisuudesta saatujen tietojen perusteella. Tarjoajan Suomen Asiakastieto Oy:n Rating Alfa–suosituksen mukaisen luottokelpoisuuden tulee olla vähintään tyydyttävä (A). Muun vastaavan luottotietolaitoksen (ei pankin) luottokelpoisuusluokitus tulee olla vähintään tätä vastaava.
Tarjoajan vuosittaisen kokonaisliikevaihdon tulee olla vähintään 1.300.000,00 euroa kahdella viimeisellä kahdentoista kuukauden pituisella tilikaudella. Liikevaihtovaatimuksen tulee täyttyä molemmilla tilikausilla.
Tarjoajan tulee olla merkitty kaupparekisteriin, ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin sekä arvonlisäverovelvollisten rekisteriin, jos lainsäädäntö edellyttää rekisteröitymistä.
Urakoitsijan tulee noudattaa kaikkien työntekijöiden työsuhteissa voimassaolevaa alan valtakunnallista työehtosopimusta.
Tarjoajalla on voimassa oleva vastuuvakuutus, joka on riittävä suhteessa hankinnan laajuuteen ja riskeihin nähden, joka kattaa tässä työssä Tilaajalle, kolmannelle osapuolelle tai tämän omaisuudelle aiheutuneet vahingot.
Tarjoajan tulee olla ottanut tapaturmavakuutuslaissa (608/1948) tarkoitetun vakuutuksen.
Tarjoajan tulee antaa selvitys työterveyshuollon järjestämisestä.
Tarjoajan on esitettävä tarjouslomakkeella, miten se tulee järjestämään urakkaohjelman mukaisen vakuuden. Lomakkeessa on ilmoitettava vakuuden muoto ja vakuuden antaja.
Tilaaja hyväksyy ulkomaisen vakuudenantajan vain siinä tapauksessa, että vakuudenantajalla on sivukonttori tai muu tilaajan hyväksyttävissä oleva edustaja Suomessa.
Tarjoajan tulee toimittaa yllä mainittujen vaatimusten täyttymisestä tarjouspyynnössä tarkemmin määritellyt todistukset, jotka eivät saa olla kolmea (3) kuukautta vanhempia.
Tarjoajalta edellytetään Rakentamisen Laatu RALA ry:n myöntämät RALA-pätevyystodistukset urakkaan soveltuvista toimialapätevyyksistä:
18.6a: Pääurakointi; tiet ja kadut
18.3a: Pääurakointi; putkilinjat ja johtoverkot
tai muu riittävä näyttö urakkaan soveltuvasta pätevyydestä: Pätevyystodistuksen voi muuna riittävänä näyttönä korvata toimialapätevyyksin eriteltynä referenssiluettelona viimeiseltä kolmelta vuodelta. Referenssiluettelosta on käytävä ilmi urakan nimi, tilaaja yhteyshenkilö yhteystietoineen, urakan laajuus, urakkahinta sekä urakan valmistumisen ajankohta
Muilta osin tarjouspyyntö liitteineen on oheisen tarjouspyyntöluonnoksen ja sen liitteiden mukainen.
Tarjoajan tulee toimittaa yllä mainittujen vaatimusten täyttymisestä tarjouspyynnössä tarkemmin määritellyt todistukset, jotka eivät saa olla kolmea (3) kuukautta vanhempia.
Tarjous jätetään hyväksymättä, mikäli se ei ole tarjouspyynnön mukainen.
Tarjoukset tulee toimittaa määräaikaan mennessä Haahtela Pris -järjestelmän kautta.
Palveluntuottajaksi valitaan halvimman hyväksytyn tarjouksen tehnyt palveluntuottaja. Urakoitsijan valinnasta tehdään päätöspöytäkirja ja hankinnasta tehdään urakkasopimus.
Liite 1Tarjouspyyntökirjeluonnos 26.2.2021
Liite 2Yleiskartta saneerauskohteista
Toimialajohtaja Christina Hovi:
PäätösPäätän,
- että ulkovalaistuksen saneeraus Etelä-Turun alueella -urakan hankita voidaan käynnistää edellä kuvatuin taloudellisin ja teknisin minimivaatimuksin,
- hankinnassa käytetään avointa menettelyä ja valintaperusteena halvinta hintaa
- oikeuttaa kaupunkiympäristön rakennuttamisyksikön käynnistämään hankinnan, ja
- valtuuttaa kaupunkirakentamisjohtajan allekirjoittamaan tarjouspyynnön ja tekemään tarjouspyyntöön tarvittaessa teknisluonteisia muutoksia ja lisäyksiä.
Christina Hovi
toimialajohtaja
Jakelu
tiedKaupunkiympäristölautakunta
tpvXXXXX
Liitteet:
Kyto § 19
Liite 1:Tarjouspyyntökirjeluonnos 26.2.2021
Liite 2:Yleiskartta saneerauskohteista