Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Kaupunkiympäristötoimiala, toimitilojen rakennuttaminen 
Toimitilojen rakennuttamispäällikkö4207.05.2020 

4936-2020 (02 08 00)

Kallelankadun päiväkodin perusparannus ja muutostyöt 2020, kosteudenhallintakoordinaattorin hankinta

Arkkitehti Mari Virtanen 5.5.2020:

Turun Kaupunkiympäristötoimiala, kaupunkirakentaminen, toimitilojen rakennuttaminen lähetti tarjouspyynnön liitteineen kolmelle toimijalle sähköpostitse 27.4.2020 kosteudenhallintakoordinaattorin tehtävästä koskien Kallelankadun päiväkodin perusparannus ja muutostyöt 2020 -hanketta. Kohde on kaupungin toimitilojen rakennuttamisen investointiohjelmassa vuodelle 2020.

Hankinnassa käytettiin rajoitettua menettelyä ja valintaperusteena halvinta kokonaishintaa. Päästäkseen mukaan hintavertailuun tarjoajien tuli täyttää seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

·       tilaajavastuulain mukaiset suomenkieliset todistukset ja selvitykset (tai Tilaajavastuu.fi -yritysraportti tai Rakentamisen Laatu RALA ry:n -yritysraportti)

·       yrityksen tai tarvittaessa toimeksiannon kohteena olevan toimialan vuosittainen kokonaisliikevaihto vähintään 2-kertainen toimeksiannon arvoon nähden. Vahvistetut tilinpäätöstiedot on annettava kolmelta viimeksi kuluneelta tilikaudelta.

·       yrityksen luottoluokitus täyttää vähintään Rating Alfa -luokituksen A (tyydyttävä) tason

·       referenssinä viimeisen 3 vuoden ajalta vähintään 1 vaativuudeltaan vastaavaa uudisrakennuksen tai korjauskohteen (toimitilarakennus) kosteudenhallintakoordinaattoritoimeksianto, laajuudeltaan vähintään 500 m2.

Määräaikaan 30.4.2020 klo 9.00 mennessä saatiin seuraavat tarjoukset (hinnat alv 0 %). Kaikki tarjouksen antaneet tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä edellytetyt soveltuvuusvaatimukset:

EIPK Oy, tarjoushinta 5.500,00 € (alv 0%)

Projektikuutio Oy, tarjoushinta 4.500,00 € (alv 0%)

Halvimman tarjouksen suuruudeltaan 4.500,00 € (alv 0 %) antoi Projektikuutio Oy.

Saatu tarjous 4.500,00 € (alv 0 %) on hyväksyttävissä ja budjetin mukainen työ on toteutettavissa. Hankkeesta on tehty hankekuvaus, joka on hyväksytty kaupunginhallituksen kokouksessa 3.2.2020 Kh §39. Hanke siirtyy investointilistalla pienet investoinnit -osiosta nimettyihin hankkeisiin OVK 1 (osavuosikatsaus) yhteydessä.

Mahdolliset tiedustelut päätöksen sisällöstä osoitetaan arkkitehti Mari Virtaselle, puh. 040 194 1774 tai mari.virtanen@turku.fi

Toimitilojen rakennuttamispäällikkö Anne Antola:

Päätös

Päätin, että Kallelankadun päiväkodin perusparannus ja muutostyöt 2020 -hankkeen kosteudenhallintakoordinaattorin tehtävät hankitaan halvimman tarjouksen antaneelta Projektikuutio Oy:ltä kokonaishintaan 4.500,00 € (alv 0 %).

Sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta myöhemmin tehtävällä sopimuksella, joka voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun vireille saattamista koskevan vaatimuksen tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

Anne Antola

toimitilojen rakennuttamispäällikkö

Oikaisuvaatimusohje liitteenä

Jakelu

aoEIKP Oy
aoProjektikuutio Oy
tiedKaupunkiympäristölautakunta
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX