Turun kaupunki | § | Kokouspvm | Asia | 1 |
Kulttuurilautakunta | 172 | 08.09.2010 | 2 |
3070-2010 (002, 529, 065)
Turun kaupungin kulttuuriasiainkeskuksen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön kilpailuttaminen
Tiivistelmä: -
Kultlk § 172
Tuotantokoordinaattori Maarit Keto-Seppälä ja vs. tuoteryhmäpäällikkö Mia Koljonen 2.10.2009:
Turun kaupunki käynnisti Kulttuuritoimen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön hankinnan neuvottelumenettelyllä lähettämällä hankintailmoituksen 22.3.2010 Hilma-ilmoituskanavaan (www.hankintailmoitukset.fi) julkaistavaksi EU:n viralliseen lehden (EUVL) täydennysosassa (S-osa) sekä Tenders Electronic Daily (TED)- tietokannassa EU:n laajuisesti.
Kulttuurijohtaja on lainvoimaisella päätöksellään 10.5.2010 § 11 ratkaissut neuvottelumenettelyn käyttöedellytysten täyttymisen, osallistujien valinnan ja neuvottelujen käymisen siten, että Briiffi Oy, KMG Turku (Kari Media Group Oy), Recommended Finland Oy, Zeeland Society Oyj ja Mainostoimisto SST Oy hyväksytään tarjoajiksi ja kutsutaan tarjousmenettelyyn Kulttuuritoimen markkinointiviestinnästä ja yritysyhteistyöstä. Alustava tarjouspyyntö lähetettiin tarjousmenettelyyn valituille tarjoajille samanaikaisesti samana päivänä.
Kaikkien tarjousmenettelyyn kutsuttujen tarjoajien kanssa käytiin sisältömäärityksiä täsmentävät neuvottelut 26.-27.5.2010 välisenä aikana.
Neuvottelujen pohjalta syntynyt lopullinen tarjouspyyntö lähetettiin samanaikaisesti kaikille tarjoajille 24.6.2010.
Annettuun määräaikaan, 20.8.2010 klo 11:00, mennessä saapui tarjous seuraavilta kahdelta (2) tarjoajalta:
KMG Turku (Kari Media Group Oy)
Mainostoimisto SST Oy
Tarjousmenettelyyn valituista tarjoajista Briiffi Oy, Recommended Finland Oy, Zeeland Society Oyj ei jättänyt tarjousta.
Tarjoukset arvioitiin kahdessa vaiheessa:
1) tarjouspyynnön mukaisuus
2) tarjousten vertailu
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus
Molemmat saadut tarjoukset ovat tarjouspyynnön ehtojen mukaisia.
Tarjousten vertailu
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin käyttäen seuraavia arviointikriteereitä alla mainituilla painotuksilla:
Hinta painoarvo 60
Hinnan vertailupisteet muodostuvat seuraavasti:
Vuosipalkkio (kiinteä), painoarvo 25 pistettä.
Halvin hinta 25 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.
Yksikköhintaliitteen (liite 5) halvin yhteishinta 15 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.
Esimerkkitöiden No 1 ja No 2 (liitteessä 3) hinnat yhteensä, jotka sisältävät kaikki ne elementit jotka töiden kuvauksessa on pyydetty (hinta annetaan liitteellä 4).
Halvin yhteishinta 10 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.
Tarjoajan ilmoittama prosenttipalkkio yritysyhteistyön toteutuneesta tulosta. Pienin prosentti saa 10 pistettä, muut suhteessa pienimpään (ilmoitetaan liitteellä 4).
Laatu painoarvo 40
Esimerkkityön No 1 visuaalinen ilme, dynaamisuus, nuorekkuus, ajan henkisyys, kansallisuus / kansainvälisyys sekä positiivisia mielikuvia herättävää.
Maksimipisteet 10
Esimerkkityön No 2 visuaalinen ilme, dynaamisuus, nuorekkuus, ajan henkisyys, kansallisuus / kansainvälisyys sekä positiivisia mielikuvia herättävää.
Maksimipisteet 10
Tarjoukseen liitetty varainhankinnan suunnitelma; suunnitelman innovatiivisyys, peilaten sitä realistisuuteen sekä kulttuuritoimen strategiaan ja arvoihin.
Maksimipisteet 20.
Laadun pisteytys ja perustelut:
Laadun vertailu liitteessä 1
Laadun arvioinnin suoritti kulttuuritoimen asiantuntijaryhmä.
Laadun pisteet:
KMG (kari Media Group Oy) | Mainostoimisto SST Oy | |
Esimerkkityö 1 (max 10 pistettä) | 5 | 8 |
Esimerkkityö 2 (max 10 pistettä) | 6 | 5 |
Varainhankinnan suunnitelma (max 20 pistettä) | 10 | 13 |
Pisteet yhteensä | 21 | 26 |
Hinnan pisteytys:
€ | Pisteet | ||
KMG Turku (Kari Media Group Oy) | Vuosipalkkio | 110 880,00 | 25 |
Yksikköhinnat yhteensä | 12 870,00 | 15 | |
Esimerkkityöt yhteensä | 6240,00 | 10 | |
Prosenttipalkkio yritysyhteistyössä | 14 % | 10 | |
Pisteet yhteensä | 60 pistettä | ||
Mainostoimisto SST Oy | Vuosipalkkio | 164 290,00 | 16,87 |
Yksikköhinnat yhteensä | 26 510,00 | 7,28 | |
Esimerkkityöt yhteensä | 7 500,00 | 8,32 | |
Prosenttipalkkio yritysyhteistyössä | 25 % | 8,32 | |
Pisteet yhteensä | 40,79 |
Vertailupisteet yhteensä:
KMG Turku (Kari Media Group Oy) 81 pistettä
Mainostoimisto SST Oy 66,79 pistettä
Kulttuurijohtaja Minna Sartes 2.9.2010:
EhdotusEdellä esitetyin perustein esitän, että Turun kaupungin Kulttuuritoimen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön palveluntuottajaksi tulisi valita kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antanut KMG Turku (Kari Media Group Oy). Tarjouksessa annetuin hinnoin ja muilta osin tarjouspyynnön ja tarjouksen ehdoin.
Sopimus tehdään ajalle 1.10.2010 (tavoite) – 30.6.2013 mahdollisella yhden vuoden optiolla.
PäätösEhdotus hyväksyttiin.
Jakelu
aoKMG Turku (Kari Media Group Oy)
aoMainostoimisto Briiffi Oy
aoMainostoimisto SST Oy
aoRecommended Finland Oy
aoZeeland Society Oyj
tiedKeskushallinto, hankinta- ja logistiikkakeskus
tiedKeto-Seppälä Maarit
tpvKoljonen Mia