Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Kiinteistöliikelaitoksen johtokunta11202.03.20161

2068-2016 (065)

Turun kauppahallin kiinteistönhoito-, vahtimestari- ja siivouspalvelut, hankinnan käynnistäminen

Tiivistelmä:

Käynnistetään Turun kauppahallin kiinteistönhoito-, vahtimestari- ja siivouspalvelujen kilpailutus 1.9.2016 alkaen tarjouspyynnön hyväksymisellä.

Kilajk § 112

Tilapalvelut, vs. kiinteistöpäällikkö Soile Viiri 2.3.2016:

Kiinteistöliikelaitoksen Tilapalvelut on pyytämässä tarjouksia Turun kauppahallin kiinteistönhoito-, vahtimestari- ja siivouspalveluista 1.9.2016 alkaen.

Sopimus on määräaikainen 1.9.2016-31.8.2019 (3 vuotta), jonka jälkeen se jatkuu kaksi vuotta määräaikaisena, noudattaen yhdeksän (9) kuukauden molemminpuolista irtisanomisaikaa. Koko sopimuskausi on siten yhteensä enintään viisi (5) vuotta päättyen viimeistään 31.8.2021. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti vähintään yhdeksän (9) kuukautta ennen sopimuksen päättämistä. Irtisanomisilmoituksesta on käytävä ilmi, milloin sopimus päättyy irtisanomisen johdosta. Sopimus päättyy kuitenkin irtisanomista vaatimatta viimeistään, kun viisi vuotta on kulunut sopimuksen alkamisesta.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 1.000.000 euroa. Arvio ei sido tilaajaa.

Hankintamuotona käytetään avointa menettelyä.

Kyseessä on EU-kynnysarvon ylittävä hankinta. Hankinnasta tullaan lähettämään ilmoitus julkisten hankintojen ilmoituskanavaan Hilmaan, josta se lähetään myös julkaistavaksi EU:n virallisen lehden (EUVL) täydennysosassa (S-osa) sekä Tenders Electronic Daily (TED)-tietokannassa EU:n laajuisesti.

Hankinnasta tullaan lähettämään ilmoitus julkisten hankintojen ilmoituskanavaan Hilmaan. Tarjouspyyntö tullaan julkaisemaan myös internetissä Turun kaupungin sivuilla osoitteessa www.turku.fi/tarjouspyynnot.

Hankinnasta ei ole tehty ennakkoilmoitusta, joten tarjouslaskenta-ajan tulee olla vähintään 40 päivää, kun hankintailmoitus on tehty sähköisesti ja tarjouspyyntöasiakirjat ovat saatavissa sähköisesti.

Hankinnasta tehdään sopimus yhden (1) Palveluntuottajan kanssa. Tarjoajana voi olla työyhteenliittymä.

Osatarjoukset ei huomioida, vaihtoehtoisia tarjouksia ei huomioida.

Hankinnasta on tehty yritysvaikutusten arviointi (Yrva).

Annetuista tarjouksista tullaan valitsemaan se, joka on kokonaistaloudellisesti edullisin.

Kokonaishinnan painoarvo on 90 pistettä.

Kaikki palvelut yhteensä vuosihinnan €/v maksimipistemäärä on 80p, perussiivouksen €/v 3p, jään sulatus höyryllä vesikatolta ja tarvittaessa muilta rakennusosilta €/h 2p, Tilaajan tai vuokralaisen tarvitsemat aputyöt kauppahallissa (tyhjennykset, taulujen kiinnitykset yms.) Kauppahallin aukioloaikoina €/h 3p ja ylläpitosiivouksen lisätyöt €/h 2p.

Laadun painoarvo on 10 pistettä (vaihtuvuus).

Tarjoushintoihin tulee ilmoittaa hintaliitteellä arvonlisäverottomina hintoina. Hintoihin tulee sisältyä kaikki tarjouspyynnössä, palvelunkuvauksessa / tehtävänkuvauksissa esitetyt työt palkka- ja yleiskuluineen sekä töissä tarvittavat laitteet ja koneet ellei muuta ole mainittu.

Tarjoushintojen tulee olla voimassa kiinteinä kaksi (2) vuotta sopimuskauden alkamisesta.

Tarjoajalla tulee olla riittävät taloudelliset, tekniset ja muut edellytykset hankinnan toteuttamiseksi.

Tarjoajalle asetetaan seuraavat rahoitukselliseen ja taloudelliseen tilanteeseen liittyvät vaatimukset:

Tarjoajalla tulee olla Y-tunnus.

Tarjoajan tulee olla merkitty kaupparekisteriin, ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin sekä arvonlisäverovelvollisten rekisteriin, jos lainsäädäntö edellyttää rekisteröitymistä.

Tarjoajan tulee olla huolehtinut verojen, sosiaaliturvamaksujen ja eläkevakuutusmaksujen maksamisesta. Tarjoaja voidaan kuitenkin hyväksyä, jos laiminlyötyjen maksujen osalta on maksunsaajan hyväksymä maksusuunnitelma.

Tarjoajalla tulee olla hankinnan kokoon ja laatuun nähden taloudelliset edellytykset hankinnan suorittamiseen. Tätä ominaisuutta arvioidaan tarjoajan luottokelpoisuudesta saatujen tietojen perusteella. Tarjoajan Suomen Asiakastieto Oy:n Rating Alfa–suosituksen mukaisen luottokelpoisuuden tulee olla vähintään tyydyttävä (A). Muun vastaavan luottotietolaitoksen (ei pankin) luottokelpoisuusluokitus tulee olla vähintään tätä vastaava.

Tarjoajalla tulee olla voimassa oleva toiminnan vastuuvakuutus, joka on riittävä suhteessa hankinnan laajuuteen ja riskeihin nähden, kuitenkin vähintään 500.000 euroa/vahinko, joka kattaa tässä työssä Tilaajalle, kolmannelle osapuolelle tai tämän omaisuudelle aiheutuneet vahingot.

Tarjoajan tulee olla ottanut työntekijöilleen tapaturmavakuutus, joka kattaa mahdollisesta työtapaturmasta ja ammattitaudista aiheutuneet vahingot.

Tarjoajan tulee olla järjestänyt työntekijöilleen lakisääteinen työterveyshuolto.

Tarjoajan tulee vastata koko sopimuskauden ajan kaikista työ- ja sosiaalilainsäädännön edellyttämistä velvoitteista ja vaateista (palkanmaksuvelvoitteet jne.) sekä omalta että mahdollisesti käyttämiensä alihankkijoiden osalta. Sopimukseen liittyvissä työsuhteissa on noudatettava vähintään niitä työsuhteen vähimmäisehtoja, joita Suomen lain ja työehtosopimusmääräysten mukaan on noudatettava saman laatuisessa työssä.

Liite 1Tarjouspyyntöluonnos

Toimialajohtaja Jouko Turto:

EhdotusKiinteistöliikelaitoksen johtokunta päättää:

- oikeuttaa Tilapalvelut pyytämään tarjouksia palveluista alkaen 1.9.2016 edellä esitellyn ja liitteenä olevan tarjouspyyntöluonnoksen mukaisesti ja oikeuttaa tarvittaessa sopimaan vähäisiä muutoksista ja tarkennuksista tarjouspyyntöön;

- oikeuttaa toimialajohtaja Jouko Turto allekirjoittamaan tarjouspyynnön; sekä

- että pöytäkirja tämän asian osalta tarkastetaan ja hyväksytään heti.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

tpvKiinteistöliikelaitos, tilapalvelut


Liitteet:

Kilajk § 112
Liite 1:Tarjouspyyntöluonnos