X lipunmyynti Kauppatorin Monitorissa
Sisällys
3. Sopimuksen tausta, tarkoitus ja kohde 2
4. Sopimuksen voimassaoloaika ja irtisanominen 2
5. Tilaajalta perittävät korvaukset 3
9. Salassapito, tietoturva ja tietosuoja 5
13. Sopimuksen siirto ja muutokset 6
14. Sopimusasiakirjat ja noudattamisjärjestys 6
15. Erimielisyyksien ratkaiseminen 6
16. Sopimuksessa sovellettava lainsäädäntö 6
Tilaaja XXXXX
Y-tunnus XXXXXX-X
Osoite XXXXXXXX
Palveluntuottaja Turun kaupunki
Y-tunnus 0204819-8
Osoite PL 355, 20101
Jäljempänä sopijapuolesta käytetään erikseen nimitystä Sopijapuoli ja sopijapuolista yhdessä yhteisnimitystä Sopijapuolet.
Tilaaja:
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXX
Palveluntuottaja:
asiakaspalvelupäällikkö Sari Kinnunen
puh. 050 5985838, sari.kinnunen@turku.fi
Laskutuksen, raportoinnin ja toiminnan yhteyshenkilönä
vastaava palveluneuvoja Leena Nylund
puh. 040 7166 834, leena.nylund@turku.fi
Yhteyshenkilöiden tehtävänä on seurata ja valvoa sopimuksen toteutumista ja tiedottaa siitä oman organisaationsa sisällä ja toiselle Sopijapuolelle. Yhteyshenkilön vaihtumisesta on heti ilmoitettava toisen Sopijapuolen yhteyshenkilölle kirjallisesti. Yhteyshenkilön vaihtumisessa ei ole kyse sopimuksen muutoksesta.
3.Sopimuksen tausta, tarkoitus ja kohde
Kauppatorin Monitorissa on sovittu myytävän X:n esityksiin lippuja. Tällä sopimuksella X (jäljempänä ”Tilaaja”) ja Turun kaupunki (jäljempänä ”Palveluntuottaja”) sopivat lipunmyynnistä asiakkaille ja Tilaajan tästä työstä maksettavasta korvauksesta Palveluntuottajalle.
Tämä sopimus perustuu integraatiojohtaja Minna Sarteksen tekemään päätökseen pp.kk.vvvv § xx.
4.Sopimuksen voimassaoloaika ja irtisanominen
Sopimuskausi alkaa 1.4.2025 ja määräaikainen sopimus on voimassa x.x.2025 asti. Sopimuksen voimaantulo edellyttää molempien Sopijapuolten allekirjoitusta.
Sopijapuolilla on oikeus irtisanoa tämä sopimus kokonaan tai osittain noudattaen irtisanomisaikaa. Irtisanomisaika on Tilaajan irtisanoessa sopimuksen kaksi (2) kuukautta ja Palveluntuottajan irtisanoessa sopimuksen kaksi (2) kuukautta. Irtisanominen on tehtävä aina kirjallisesti. Palveluntuottajalla on oikeus saada täysimääräinen korvaus sopimuksen päättymishetkeen mennessä tehdystä työstä, mutta ei oikeutta muuhun korvaukseen irtisanomisen johdosta.
5.Tilaajalta perittävät korvaukset
Lipunmyynnin korvauksen perusteeksi on sovittu myytyjen lippujen määrä. Korvaus on kolme euroa (2 €) per myyty lippu + voimassa oleva alv. Mahdollinen korvauksen korotus neuvotellaan erikseen.
Tilaaja huolehtii xxxe-järjestelmän vuosittaisista lisenssikustannukset (x kpl), tulostamiseen tarvittavista ratkaisuista ja tuotteista jne.
Mikäli viranomaisten määräämien julkisten maksujen tai arvonlisäveron suuruus tai kantamisperuste muuttuu, joko säädösmuutosten tai verotuskäytännön muutoksen seurauksena, sopimushinnat muuttuvat vastaavasti.
Sen lisäksi mitä JYSE Palvelut kohdassa 4 on sovittu palvelusta, sovelletaan palvelun sisältöön tätä sopimusta ja sen liitteitä.
Palveluntuottaja vastaa hyvän palvelutavan noudattamisesta omassa toiminnassaan ja palvelun toteuttamisesta sopimuksen ja sen liitteiden mukaisesti, huolellisesti, harkiten ja sellaisella ammattitaidolla, jota voidaan kohtuudella olettaa ammattitaitoiselta ja kokeneelta Palveluntuottajalta.
Palveluntuottaja vastaa palvelun tuottamisesta suomen ja ruotsin kielellä.
Lipunmyynti on avoinna pääsääntöisesti klo 10–17 arkisin. Poikkeuksia voi aukioloajoissa olla erityissyistä.
Palveluntuottaja ei luo tapahtumia käytössä olevaan järjestelmään. Tilaaja vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja virheellisten tietojen vahingoista sekä siitä, että esityksen markkinoinnissa hintatietojen osalta noudatetaan kaikilta osin kuluttajasuojalain ja sen nojalla annetun hintamerkintäasetuksen määräyksiä.
Tilaaja vastaa esityksen tiedotuksesta, markkinoinnista ja kaikista esityksen peruuntumisesta aiheutuvista kuluista. Tilaaja huolehtii, että Palveluntuottajalla on ajantasainen tietoa esityksistä, ohjelmistosta, hinnoittelusta jne.
Tilaaja huolehtii, että Palveluntuottajalla on käytössään tarvittavat laitteet ja ohjelmistot, ja vastaa niiden kustannuksista. Palveluntuottaja huolehtii kustannuksellaan laitteiden tarvitsemasta sähköstä ja tietoliikenneyhteyksistä.
Sen lisäksi, mitä tässä sopimuksessa on muutoin sovittu Sopijapuolten vastuista ja velvoitteista, sovelletaan lisäksi seuraavaa:
Tilaaja vastaa:
•tallentamiensa ja antamiensa tietojen virheettömyydestä sekä tallentamisen ja käytön laillisuudesta omien tehtäviensä hoidossa ja
•palautteen ja toiminnassa ilmenneiden puutteiden ilmoittamisesta Palveluntuottajalle viivytyksettä, jolloin Palveluntuottaja puuttuu ongelmakohtiin välittömästi ja tiedottaa toimenpiteistä Tilaajaa.
Palveluntuottaja vastaa:
•tallentamiensa ja antamiensa tietojen virheettömyydestä sekä tallentamisen ja käytön laillisuudesta omien tehtäviensä hoidossa,
•Tilaajan antamien erityisten ohjeiden noudattamisesta, mikäli ne eivät ole ristiriidassa lain tai hyvän palvelutavan kanssa,
•siitä, että noudattaa toiminnassaan kulloinkin voimassa olevia lakeja, asetuksia ja viranomaismääräyksiä ja
•siitä, että ongelmakohtiin puututaan välittömästi ja toimenpiteistä tiedotetaan kirjallisesti Tilaajan yhteyshenkilölle.
Palveluntuottaja laskuttaa Tilaajaa kaksi kertaa vuodessa puolivuosittain (heinäkuu ja tammikuu). Laskuista on käytävä ilmi laskutuksen perusteet. Laskutus yms. lisiä ei käytetä. Maksuehtona on 21 päivää. Viivästyskorko on kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen.
Sen lisäksi, mitä JYSE Palvelut 5 kohdassa on sovittu palvelun laadun valvonnasta ja tarkastusoikeudesta, sovelletaan seuraavaa:
Tilaaja on oikeutettu valvomaan tähän sopimukseen kuuluvaa toimintaa ja suorittamaan sen edellyttämiä tarkastuksia.
Sopimuksen toimivuutta ja palvelun laatua seurataan Tilaajan ja Palveluntuottajan välisissä seurantakokouksissa tai raporteista, jotka Palveluntuottajan tulee Tilaajan pyynnöstä kohtuullisessa määräajassa (puolivuosittain) toimittaa Tilaajan sopimusyhteyshenkilölle.
Raporteissa tulee olla tiedot pyydetyltä ajalta mm. seuraavista asioista:
-määrätiedot myydyistä lipuista kuukausitasolla
Palveluntuottajalla ei ole oikeutta veloittaa erikseen edellä mainituista tapaamisista tai toimittamistaan raporteista.
Tilaaja ja Palveluntuottaja voivat yhdessä sopia myös muista seurannan mittareista.
9.Salassapito, tietoturva ja tietosuoja
Sen lisäksi, mitä JYSE Palvelut 21 kohdassa on sovittu salassapidosta ja henkilötietojen käsittelystä, sovelletaan seuraavaa:
Palveluntuottaja sitoutuu noudattamaan sopimuksen aikana ja sen päättymisen jälkeen tämän sopimuksen piirissä olevien asioiden, asiakirjojen ja tietojen käsittelyssä kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä sekä määräyksiä salassapidosta, henkilöiden yksityiselämän ja yksityisyyden tietosuojasta sekä tietoturvasta.
Sopijapuolet sitoutuvat erityisesti noudattamaan henkilötietojen käsittelyssä EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU 2016/679), kansallista tietosuojalakia (1050/2018) ja muuta kulloinkin voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.
Tilaaja on EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen ja tietosuojalain tarkoittama rekisterinpitäjä, jonka käyttöä varten rekisteri on perustettu ja jolla on asiakasrekisteritietoja koskeva määräysvalta. Palveluntuottaja on tietosuoja-asetuksen ja tietosuojalain tarkoittaman henkilötietojen käsittelijä.
Palvelun hoitamista varten saatujen henkilötietojen suojasta on voimassa, mitä siitä yleisesti säädetään.
Palvelutuotannossa on noudatettava salassapidosta annettuja julkista hallintoa koskevia voimassa olevia säädöksiä kuten lakia viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999).
Sopijapuolella on oikeus purkaa sopimus kokonaan tai osittain, jos toinen Sopijapuoli olennaisesti rikkoo sopimusehtoja. Mikäli sopimusrikkomus on korjattavissa, sopimuksen purkaminen edellyttää kuitenkin, ettei sopimusrikkomukseen syyllistynyt Sopijapuoli ole korjannut sopimusrikkomustaan 30 päivässä tästä toiselta Sopijapuolelta kirjallisen huomautuksen saatuaan.
Sopimuksen purkaminen on aina tehtävä kirjallisesti.
Sopijapuolella on oikeus saada vahingonkorvausta toisen Sopijapuolen sopimusrikkomuksesta aiheutuneesta välittömästä vahingosta siltä osin kuin vahingon määrä ylittää mahdolliset viivästyssakot. Sopijapuolten korvausvastuu on enintään tämän sopimuksen laskennallinen arvo. Sopimuksen laskennallisella arvolla tarkoitetaan sopimuksen kohteena olevan palvelun arvoa: kuukaudessa tehtäviä keskimääräisiä lipunmyyntejä (3 euro per myyty lippu) kerrottuna 48 kuukaudella.
Sopijapuolen tulee ilmoittaa viipymättä kirjallisesti toiselle Sopijapuolelle asioista, joilla on sopimussuhteen tai sopimuksen täyttämisen kannalta olennaista merkitystä.
13.Sopimuksen siirto ja muutokset
Sopijapuoli ei voi kokonaan tai osittain siirtää tätä sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman toisen Sopijapuolen etukäteen antamaa kirjallista suostumusta. Sopijapuolella on oikeus siirtää sopimus kokonaan tai osittain sellaiselle kolmannelle osapuolelle, jolle Sopijapuolen tehtävät siirtyvät kokonaan tai osittain.
Mikäli sopimussuhteen aikana lainsäädännön muutoksista tai valtion toimenpiteistä aiheutuu olosuhteen muutoksia, jotka vaikuttavat tämän sopimuksen soveltamiseen, tarkistetaan sopimusta olosuhteiden muutosta vastaavasti.
Sopijapuolet voivat muuttaa tätä sopimusta kirjallisesti, muut muutokset ovat mitättömiä. Muutokset tulevat voimaan, kun molemmat Sopijapuolet ovat ne asianmukaisesti hyväksyneet ja allekirjoittaneet Sopijapuolten toimivaltaisten edustajien toimesta.
14.Erimielisyyksien ratkaiseminen
Mahdolliset sopimuserimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Mikäli neuvottelut eivät johda Sopijapuolia tyydyttävään lopputulokseen, ratkaistaan erimielisyydet ensimmäisenä oikeusasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.
15.Sopimuksessa sovellettava lainsäädäntö
Tähän sopimukseen ja sen tulkintaan sovelletaan Suomen lakia, ei kuitenkaan sen kansainvälistä lainvalintaa koskevia säännöksiä.
Tätä sopimusta on laadittu kaksi (2) saman sanaista kappaletta, yksi (1) kummallekin Sopijapuolelle.
Turun kaupunki
| Xx
|
____________________ |
____________________ |
Sari Kinnunen Asiakaspalvelupäällikkö
| XXX XXXX |