Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Elinvoiman palvelukokonaisuus | |||
Elinvoimajohtaja | 16 | 18.09.2024 |
6504-2024 (02 08 00)
Työllisyys- ja yrityspalvelu-uudistus: Asiantuntijatyön hankinta Turun työllisyysalueen kevyen brändäyksen mallin rakentamiseksi
Työllisyysaluejohtaja Pipa Turvanen ja viestintäasiantuntija Ari Brozinski 6.9.2024:
Julkisten työvoimapalvelujen järjestämisvastuu siirtyy valtiolta kunnille 1.1.2025. Turun kaupunki on yhdessä 22 varsinaissuomalaisen kunnan kanssa päättänyt Turun työllisyysalueen perustamisesta. Turun kaupunginvaltuusto hyväksyi Turun työllisyysaluetta koskevan yhteistoimintasopimuksen ja suunnitelman työvoimapalvelujen järjestämisestä 23.10.2023 (206 §). Turun kaupunki toimii työllisyysalueen vastuukuntana ja vastaa viime kädessä työllisyysalueen valmistelusta. Turun työllisyysalueen jäsenkunnat osallistuvat työllisyysalueen valmisteluun ja valmistelusta aiheutuvien yhteisten kustannusten rahoitukseen keväällä 2024 tehdyn sopimuksen mukaisesti (kh § 176, 27.5.2024).
Asiakaskokemuksen yhtenäistämiseksi ja selkeyttämiseksi Turun työllisyysalueen valmistelussa on päätetty kevyen brändäyksen mallista. Kevyellä brändäyksellä tarkoitetaan mallia, jossa 23 kunnan omat visuaaliset ilmeet jäävät, mutta niiden oheen tuodaan logo tai graafinen elementti, joka sitoo työllisyysaluetta yhteen. Tavoitteena on selkeyttää palvelua asiakkaan kannalta. Kevyen brändäyksen mallista on päätetty työllisyysalueen valmisteluryhmässä.
Turun kaupunki on kilpailuttanut mainostoimistopalveluiden puitejärjestelyn (dnro 4435-2022), joka on sisältänyt osakokonaisuuden 2 Mainostoimistopalvelut painottuen markkinointimateriaalien tuotannolliseen suunnitteluun ja toteutukseen. Puitejärjestelyyn perustuvalla minikilpailutuksella on pyydetty tarjouksia kevyen brändäyksen hankinnasta Turun työllisyysalueelle sisältäen Turun työllisyysalueen logon sekä värimaailman määrittelyn. Tarjoukseen sisältyvät myös suunnittelupalaverit. Lisäksi tarjouspyyntöön sisältyi optio, jossa esimerkiksi seuraavien tuotteiden kehittämistä voidaan jatkaa valitun palveluntuottajan kanssa: graafiset elementit, roll-upit sekä muut soveltuvat tuotteet.
Tarjouspyyntö lähetettiin 8.5.2024 Cloudia-kilpailutusjärjestelmän kautta kaikille niille sopimustoimittajille, joilla on sopimus osakokonaisuuden 2 osalta. Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja hankinnalle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Hankinnasta esitettyihin kysymyksiin vastattiin 15.5.2024.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään kirjallinen sopimus yhden palveluntuottajan kanssa.
Tarjoukset saatiin määräaikaan 27.5.2024 klo 11.00 mennessä seuraavilta palveluntuottajilta: Kari Media Group Oy ja Nitro Group Oy.
Tarjoukset avattiin 27.5., jonka jälkeen suoritettiin arviointi ja vertailu kahdessa vaiheessa: 1) tarjouspyynnön mukaisuuden tarkastaminen sekä 2) tarjousten kokonaistaloudellinen vertailu ja valinta. Arvioinnissa todettiin tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset. Saadut tarjoukset pisteytettiin tarjouspyynnön mukaisesti (hinta 40%, laadullinen arviointi 60%). Laadullisessa arvioinnissa, arvioitiin ehdotusten sopivuutta Turun työllisyysalueen tarpeisiin, ehdotusten innovatiivisuutta sekä selkeyttä. Lopulliset pisteet (hintapisteet + laatupisteet) ovat: Nitro Group Oy 52,61 pistettä ja Kari Media Group Oy 79 pistettä.
Esitämme, että Turun työllisyysalueen kevyen brändäyksen hankinnan palvelutuottajaksi valitaan Kari Media Group Oy. Hankinnasta aiheutuvat kustannukset ovat enintään 14 485 €, josta kevyen brändäyksen mallin rakentamisen kustannukset ovat enintään 4 485 € ja mahdollisten optioiden tilaamisesta aiheutuvat kustannukset enintään 10 000 €.
Elinvoimajohtaja Vesa Palander:
PäätösPäätin edellä esitetyin perustein, että Työllisyysalueen kevyen brändäyksen hankinnan palveluntuottajaksi valitaan Kari Media Group Oy. Hankinnan kustannukset on yhteensä enintään 14 485 €. Kevyen brändäyksen mallin rakentamisen kustannus on enintään 4 485 €. Mahdollisten optioiden tilaamisesta päätetään erikseen. Mikäli tarjouspyynnössä mainittuja optiohankintoja tehdään tai tarjoushintaan sisältyvän tarjouspyynnössä määritetyn työmäärän lisäksi vaaditaan ylimääräistä työtä, on näihin lisähankintoihin varattuna enintään 10 000 €.
Kustannukset kohdennetaan kustannuspaikalle (19061 KH/ Työllisyysaluevalmistelu).
Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tämän hankintapäätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen voidaan katsoa saaneen päätöksen ja oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Vesa Palander
elinvoimajohtaja
Oikaisuvaatimusohje liitteenä
Lisätiedot: viestintäasiatuntija, Ari Brozinski, p. 044 907 4921
Jakelu
aoKari Media Group Oy
aoNitro Group Oy
tiedElinvoima, työllisyyspalvelut
tiedKaupunginhallitus
tiedKonsernihallinto, hankintapalvelut
tiedKonsernihallinto, talouspalvelut
tpvXXXXX
mtpvXXXXX