Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, tilapalvelut, toimitilajohtaminen | |||
Toimitilapäällikkö | 8 | 10.05.2024 |
3481-2024 (02 08 00)
Mestarinkatu 2 koulukiinteistön rapattujen julkisivujen kuntotutkimuksen hankinta
Hankepäällikkö Salla Hietava 7.5.2024:
Turun kaupungin Tilapalvelut pyysi sisäilmatutkimusten puitesopimuskumppani Caverion Oy:lta (aiemmin Inspecta Oy) kokonaishintaista tarjousta Mestarinkatu 2 osoitteessa sijaitsevan koulurakennuksen rapatun julkisivun ja sokkeleiden kuntotutkimuksesta jatkumona syksyllä 2023 suoritettuun sisäilmatekniseen kuntotutkimukseen.
Suorahankinta menettelyyn päädyttiin, koska Caverion Oy:lla (aiemmin Inspecta Oy) ja Turun kaupungilla oli voimassa oleva puitesopimus sisäilmatutkimuksista, johon perustuen Caverion Oy suoritti kattavat sisäilmatekniset kuntotutkimukset samassa kiinteistössä syksyllä 2023. Kohteen erityispiirteet ja kiinteistö yleisesti on siis tarjouksen laatijalla hyvin tiedossa, jonka takia esimerkiksi yllättävien lisätutkimusten tarve on epätodennäköistä. Lisäksi tarjoushinta on linjassa Suomen betoniyhdistyksen rapattujen julkisivujen kuntotutkimusohjeen BY75 edellyttämän tutkimuslaajuuden kanssa.
Tarjous pyydettiin edellä mainituin perustein Caverion Oy:lta. 23.1.2024 päivätty kokonaishintainen tarjous on arvoltaan 12.602,00 € (alv 0 %). Tarjoukseen päivitettiin 22.4.2023 mukaan kustannusarvio tarvittavista liikennejärjestely kustannuksista kattosummalla 1.000,00 € (alv 0 %), jotka laskutetaan toteuman mukaisesti. Yhteensä hyväksyttävän tarjouksen kokonaisarvo on 13.602,00 € (alv 0 %).
Hankintalakia sovelletaan vain EU-kynnysarvot ja kansalliset kynnysarvot ylittäviin hankintoihin. Hankinta ei ylitä EU eikä kansallista kynnysarvoa, eikä Turun kaupungilla ole julkisivujen kuntotutkimuksista voimassa olevaa puitesopimusta. Pienhankintojen ja puitejärjestelyyn perustuvien hankintojen ohjeistuksen mukaan tarjous tulee pyytää vähintään yhdeltä toimijalta. Kuntotutkimuksen yleinen hintataso ja vaativuus on kertyneen kokemuksen perusteella hyvin tilapalveluiden tiedossa ja näin ollen on pystytty arvioimaan tarjoajan kelpoisuus sekä hintataso työn suorittamiseksi laadukkaasti.
Kustannuslaskennasta aiheutuvat kustannukset katetaan KH/tilahankkeiden kustannuspaikalta 13140. Laskutus kokonaishinnan 12.602,00 € (alv 0 %) mukaisesti työn valmistuttua hankepäällikön hyväksynnällä. Katualueen liikennejärjestelyjen laskutus erikseen toteuman mukaan kattohinnalla 1.000,00 € (alv 0 %).
Toimitilapäällikkö Pauliina Karjalainen:
PäätösPäätin, että Mestarinkatu 2 osoitteessa sijaitsevan koulukiinteistönjulkisivujen kuntotutkimus hankitaan em. perustein Caverion Oy:ltä. Kokonaisarvo hankinnalle on 13.602,00 € (alv 0 %). Aiheutuvat kustannukset katetaan kustannuspaikalta 13140.
Pauliina Karjalainen
toimitilapäällikkö
Jakelu
aoCaverion Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX
tiedXXXXX