Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, IT-palvelut 
IT-palvelujohtaja2505.04.2024 

2692-2024 (02 08 00, 07.03)

TurÅ-sovelluksen valtuustosalin muuttoon liittyvien muutosten hankinta Audico Technology Oy:ltä

IT-pääsuunnittelija Taru Reuna 4.4.2024:

Turun kaupunginvaltuuston kokousjärjestelmään vaaditaan muutoksia tukemaan kaupunginvaltuuston siirtymistä väistötiloihin kaupungintalon peruskorjauksen ajaksi, jolloin käytössä ei ole kaikkia valtuustosalin fyysisiä kokoustyökaluja. Toteutettavat muutokset tehostavat järjestelmän käyttöä myös tulevaisuudessa.

Muutoksena toteutetaan valtuutetuille mahdollisuus ilmoittaa itsensä läsnäolevaksi sovelluksen kautta fyysisten painikkeiden sijaan, joita ei väistötiloissa ole saatavilla. Samalla parannetaan teknisten sihteerien mahdollisuuksia määritellä käytettävissä olevia toimintoja riippuen siitä, pidetäänkö kokous valtuustosalissa vai muualla. Nämä muutokset mahdollistavat jatkossakin poikkeusolosuhteisiin reagoinnin helposti. Myös sovelluksessa käytettävä istumapaikkakartta vaatii muokkausta uuteen sijaintiin siirryttäessä sekä paluumuuton ollessa ajankohtainen. Näitä muutoksia toteuttaessa parannetaan samalla ylipitkien tekstien näkyvyyttä käyttöliittymien tekstikentissä. Tarjous pitää sisällään muutosten suunnittelun, toteutuksen, testauksen, dokumentaation päivityksen sekä näiden koordinointiin liittyvän ajan.

Turun kaupungilla on Audico Technology Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus (Valtuustosalin sali- ja kokousjärjestelmä tuki-, ylläpito- ja huoltopalvelut, dnro 1800-2019).

Tietojärjestelmän omistaja Ari-Pekka Korhonen puoltaa esitettyä hankintaa.

Ehdotus​Esitän, että IT-palvelut hankkii Audico Technology Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella tarjouksessa määritellyt järjestelmämuutokset. Kustannukset vuoden 2024 aikana ovat enintään 21 380 euroa (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2104535 Valtuuston muutto.

IT-palvelujohtaja Joni Ilmanen:

Päätös​Päätin, että IT-palvelut hankkii Audico Technology Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella tarjouksessa määritellyt järjestelmämuutokset. Kustannukset vuoden 2024 aikana ovat enintään 21 380 euroa (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2104535 Valtuuston muutto.

Perustellusta syystä yksittäistapauksessa voidaan palveluja ostaa hankintapäätöksestä poiketen. Hankintayksikkö ei tällä hankintapäätöksellä sitoudu tarjouspyynnössä ilmoitettuun ennakoituun hankintavolyymiin ja -arvoon.

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä tilauksella. Tilaus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

Joni Ilmanen

IT-palvelujohtaja

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa it-pääsuunnittelija Taru Reuna, puh. 040 515 6504.

Jakelu

aoAudico Technology Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX