Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, IT-palvelut 
IT-palvelujohtaja1008.02.2024 

5354-2022 (02 08 00, 07.03)

Turun kaupungin Dynamics365 ylläpito- ja tukipalvelun hankinta Kuntien Tiera Oy:ltä

IT-hankepäällikkö Harri Nevala 29.1.2024:

Turun kaupungilla on käytössä asiakkuuksien hallintaan Microsoftin Dynamics 365 -CRM järjestelmä.

Tällä hetkellä järjestelmässä hallinnoidaan Turun seudun joukkoliikenteen (Föli) asiakasmarkkinointia, Rakennusvalvonnan palautekyselyitä, sekä Ohjaamon asiointipalveluita.

Järjestelmän ylläpidosta on ollut ylläpito- ja tukipalvelusopimus Kuntien Tiera Oy:n kanssa (dnro 5354-2022), joka päättyy 29.2.2024.

Turun kaupunki ja Kuntien Tiera Oy ovat käyneet neuvottelut uudesta sopimusmallista Turun kaupungin sopimuspohjille ja tuo työ on valmistunut. Turun kaupunki hankkii Dynamics365 ympäristönsä ylläpito- ja tukipalvelun Kuntien Tiera Oy:ltä 1.3.2024-31.12.2028.

Sidosyksikkö Kuntien Tiera Oy on hankintalain 15 § mukainen Turun kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään.

Tietojärjestelmän omistaja asiakkuusjohtaja Johanna Ritvanen puoltaa esitettyä hankintaa.

Ehdotus​Esitän, että IT-palvelut hankkii Kuntien Tiera Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Dynamics 365 ympäristönsä ylläpito- ja tukipalvelun. Kustannukset 1.3.2024-31.12.2024 ovat enintään 88 250 euroa (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2105803 Asiakkuuksien hallinta. Vuodesta 2025 eteenpäin kustannukset ovat vuosittain enintään 105 900 euroa (alv. 0%) ja kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 13174 -KH/Sovelluspalvelut.

IT-palvelujohtaja Joni Ilmanen:

Päätös​Päätin, että IT-palvelut hankkii Kuntien Tiera Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Dynamics 365 ympäristönsä ylläpito- ja tukipalvelun. Kustannukset 1.3.2024-31.12.2024 ovat enintään 88 250 euroa (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2105803 Asiakkuuksien hallinta. Vuodesta 2025 eteenpäin kustannukset ovat vuosittain enintään 105 900 euroa (alv. 0%) ja kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 13174 -KH/Sovelluspalvelut.

Perustellusta syystä yksittäistapauksessa voidaan palveluja ostaa hankintapäätöksestä poiketen. Hankintayksikkö ei tällä hankintapäätöksellä sitoudu tarjouspyynnössä ilmoitettuun ennakoituun hankintavolyymiin ja -arvoon.​

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä kirjallisella sopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

Joni Ilmanen

IT-palvelujohtaja

Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa IT-hankepäällikkö Harri Nevala, puh. 050 368 8749.

Jakelu

aoKuntien Tiera Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX