Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, IT-palvelut | |||
IT-palvelujohtaja | 3 | 15.01.2024 |
399-2024 (02 08 00, 07.03)
Timmi-tilavarausohjelmiston päivitysten hankinta Timmi Software Oy:ltä
IT-pääsuunnittelija Marco Särös, 21.11.2023:
Turun kaupungilla on Timmi Software Oy:n kanssa voimassa oleva sopimus: Timmi-järjestelmän kehittämis-, ylläpito- ja tukipalvelusopimus, dnro 3574-2008. Nykyisen Timmi-tilavarausjärjestelmän versio on 4.2.
Päätöksessä dnro 9136-2022 (Asiakaslähtöisen resurssien sähköisen varausprosessin laajentaminen palvelualueille) Järjestämisjohtaja Minna Sartes päättää, että Varaamoa tullaan jatkossa käyttämään ja kehittämään kaupunkilaajuisena varausjärjestelmänä. Timmiä ei enää jatkokehitetä, vaan pidetään yllä käytössä olevan mallin mukaisesti, missä toteutetaan vain huoltopäivitykset 6 kertaa vuodessa.
Varaamo-varausjärjestelmää oli tarkoitus kehittää Helsingin toimesta niin, että se olisi voinut korvata myös Turussa käytössä olevan Timmi-järjestelmän kokonaisuudessaan. Tämän vuoksi Timmin käytön kehittäminen ja päivittäminen lopetettiin, mikä näkyy tarvittavien ominaisuuksien ja työkalujen puuttumisena.
Järjestämisjohtajan aiempi päätös oli tarpeen muuttaa Varaamon kehittämistyössä tapahtuneitten muutosten takia päätöksellä dnro 9136–2022 (Asiakaslähtöisen resurssien sähköisen varausprosessin jatkokehittäminen) niin, että Varaamoa käytetään jatkossa kertavarausten hallintaan ja käyttöä laajennetaan kaikkiin niihin asukkaille tarjottaviin varattaviin resursseihin, joihin se soveltuu. Timmin käyttöä harkinnanvaraisten massavarausten hallintaan ja laskutukseen jatketaan toistaiseksi ja kehitetään tarvittavin osin. Nykyinen Timmi-järjestelmä ei enää palvele tarkoitustaan kaikilta osin. Mm. käyttöliittymään ja hinnastoon liittyviin työkaluihin kaivataan päivityksiä.
Timmi Software Oy tarjoaa Timmi-tilavarauksen päivityksen versioon 4.3, uuden Timmi 360 -käyttöliittymän järjestelmän sähköiseen asiointiin sekä Timmin hallintoalueiden yhdistämisen seuraavasti (hinnat alv 0 %):
Timmin nykyversion 4.2 päivitys versioon 4.3 | 13 110,00 € |
Timmin Sähköisen Asioinnin käyttöliittymä Timmi 360 | 11 220,00 € |
Timmin hallintoalueiden yhdistäminen | 7 200,00 € |
yhteensä | 31 530,00 € |
Näiden lisäksi versiopäivitys 4.3 ja Sähköisen Asioinnin käyttöliittymä nostavat jatkuvan palvelun kuluja yhteensä 3 780 €/vuosi
Timmi 4.3 aiheuttaa korotuksen 180 €/kk | 2 160,00 € |
Timmi 360 käyttöliittymän tuki- ja ylläpito 135 €/kk | 1 620,00 € |
yhteensä | 3 780,00 € |
IT-suunnittelupäällikkö Kari Rajanaro puoltaa esitettyä hankintaa.
EhdotusEsitän, että IT-palvelut hankkii Timmi Software Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Timmi-tilavarausjärjestelmän versiopäivityksen 4.3, Timmin Sähköisen Asioinnin käyttöliittymä Timmi 360:n sekä Timmin hallintoalueiden yhdistämisen. Kustannukset vuoden 2024 aikana ovat hankinnan osalta enintään 31 530 € (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14280, M-1002-103755, Timmi varausjärjestelmän kehitys. Kustannukset vuoden 2024 aikana tulevat jatkuvan palvelun osalta nousemaan yhteensä enintään 3 780 €. Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 13174 KH/Sovelluspalvelut.
IT-palvelujohtaja Joni Ilmanen:
PäätösPäätin, että IT-palvelut hankkii Timmi Software Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Timmi-tilavarausjärjestelmän versiopäivityksen 4.3, Timmin Sähköisen Asioinnin käyttöliittymä Timmi 360:n sekä Timmin hallintoalueiden yhdistämisen. Kustannukset vuoden 2024 aikana ovat hankinnan osalta enintään 31 530 € (alv. 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 14280, M-1002-103755, Timmi varausjärjestelmän kehitys. Kustannukset vuoden 2024 aikana tulevat jatkuvan palvelun osalta nousemaan yhteensä enintään 3 780 €. Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 13174 KH/Sovelluspalvelut.
Perustellusta syystä yksittäistapauksessa voidaan palveluja ostaa hankintapäätöksestä poiketen. Hankintayksikkö ei tällä hankintapäätöksellä sitoudu tarjouspyynnössä ilmoitettuun ennakoituun hankintavolyymiin ja -arvoon.
Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä tilauksella. Tilaus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Joni Ilmanen
IT-palvelujohtaja
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa IT-pääsuunnittelija Marco Särös, puh. 050 4017823
Jakelu
aoTimmi Software Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX