Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, viestintä- ja markkinointipalvelut | |||
Viestintäjohtaja | 1 | 13.11.2023 |
7884-2023 (02 06 01)
Visit Turku Archipelagon loppuvuoden 2023 kampanjan osarahoittaminen konsernihallinnon markkinointibudjetista
Markkinointipäällikkö Juha Elo 7.11.2023:
Uusi matkailuorganisaatio Visit Turku Archipelago Oy (VTA) toteuttaa loppuvuoden 2023 aikana markkinointikampanjan. Yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi ja yhtenäisten markkinointiviestien vahvistamiseksi kampanjaa on tarpeen osarahoittaa konsernihallinnon markkinointibudjetista.
Valtakunnallinen kampanja pohjautuu matkailijatutkimuksen ja kesällä 2023 toteutetun kampanjan tuloksiin. Kampanja kohdennetaan erityisesti pääkaupunkiseudulle, Tampereelle, Poriin ja Raumaan. Kampanjan tavoitteena on rakentaa Turusta haluttu destinaatio vuoden jokaisena aikana, lisätä Turkuun saapuvia matkailijamääriä sekä paluulomailijoita kesäsesongin ulkopuolella ja tehdä Turun mielikuvasta vetovoimainen ja monipuolinen. Loppuvuoden kampanjoinnissa keskitytään Turun kiinnostavimpiin matkailukohteisiin ja tapahtumiin syksyn ja joulunajan osalta. Kampanjaan liittyy myös laskeutumissivu, jonka kautta vierailijat pystyvät saamaan juuri omaan Turun vierailuunsa räätälöityjä matkavinkkejä mukaan lukien kulttuurikohteet ja valikoidut tapahtumat.
VTA on pyytänyt syksyllä tarjoukset kampanjan suunnittelusta kilpailutetulta Nitro Group Oy:lta. VTA panostaa kampanjaan 85 000 euroa, jonka lisäksi esitän rahoitusta 20 000 eurolla konsernihallinnon markkinointibudjetista. Kampanjan kokonaisbudjetti on 140 000 euroa. Konsernihallinnon edustajat osallistuvat yhteiskampanjan materiaalien suunnitteluprosessiin ja päätöksentekoon.
Esitän, että Visit Turku Archipelagon tilaaman kampanjan suunnittelua ja toteutusta osarahoitetaan konsernihallinnon markkinointibudjetista, kustannuspaikka 13044, 20 000 eurolla ja, että Nitro Group Oy voi laskuttaa kaupunkia tällä summalla.
Viestintäjohtaja Saara Malila:
PäätösPäätin, että Visit Turku Archipelagon tilaaman kampanjan suunnittelua ja toteutusta osarahoitetaan konsernihallinnon markkinointibudjetista, kustannuspaikka 13044, 20 000 eurolla ja, että Nitro Group Oy voi laskuttaa kaupunkia tällä summalla.
Saara Malila
viestintäjohtaja
Jakelu
aoNitro Group Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX