Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, yhteiset palvelut 
Hallintojohtaja1515.09.2023 

6379-2023 (02 08 00)

Genesys Pure Connect -asiakaspalveluratkaisun korvaaminen Genesys Cloud CX-alustalla

Asiakaspalvelupäällikkö Sari Kinnunen 11.9.2023:

Turun kaupungin teleoperaattori- ja asiakaspalveluratkaisujen kilpailutuksessa DNA voitti tarjouskilpailun (Teleoperaattoripalvelut 3787-2020). Monikanavaisen asiakaspalveluratkaisun tarjosi DNA:n alihankkijana Advania ja contact center-ratkaisu on ollut Genesyksen Pure Connect.

Nykyinen Pure Connect on ns. end of life- tuote, jota ei enää kehitetä. Tuki on päättymässä heinäkuussa 2025.​ Jotta kaupungin monikanaivasta asiakaspalvelua pystytään edelleen kehittämään, on perusteltua tehdä tässä vaiheessa migraatioprojekti, jossa nykyisin käytössä oleva Pure Connect alusta vaihtuu Genesyksen Cloud CX alustaksi. DNA tarjoaa tämän tuotteen suoraan ilman erillistä alihankkijaa.

Contact Centerin palvelumaksu eli kuukausittainen perusmaksu säilyy entisellään. Agenttikustannusten muutoksessa on kyse vähäarvoisesta sopimusmuutoksesta eikä muutos vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen.

Migraatioprojektin toteuttamista varten yhteisten palveluiden asiakaspalvelu -vastuualue hankkii DNA:lta asiantuntijatyötä yhteensä 10.000 € edestä. Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 13030. asiakaspalvelu yhteiset.

Hallintojohtaja Jukka Varonen:

PäätösPäätin, että edellä kuvattu asiantuntijatyö migraatioprojektin toteuttamiseksi hankitaan DNA Oy:ltä. Kustannukset 10.000 eur (+alv 24%) kohdistetaan kustannuspaikalle 13030 KH/Asiakaspalvelu yhteiset.

Jukka Varonen

hallintojohtaja

Jakelu

tiedKaupunginhallitus
tiedKonsernihallinto, hankintapalvelut
tiedKonsernihallinto, talousohjaus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX