Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, tilapalvelut, toimitilajohtaminen 
Toimitilapäällikkö1012.06.2023 

2480-2023 (02 08 00)

Byråbo -hankkeen vaiheen 2 väistötilamuuton hankinta

Asiakkuuspäällikkö Riitu Nuutinen ja hankepäällikkö Tommy Gustafsson 1.6.2023:

Hankinnan tausta

Osana kaupungin toimitila- ja työskentelykonsepti Byråbo 20:n ensimmäisestä vaihetta Yliopistonkatu 27:n tilat on saneerattu, jonka ajaksi talon henkilöstö muutti vuonna 2021 väistötiloihin vakuutusyhtiö Veritaksen toimistotiloihin osoitteessa Olavintie 2. Yliopistonkatu 27:n kiinteistön remontin valmistuessa keväällä 2023 henkilöstö muuttaa Olavintien väistötiloista takaisin Yliopistonkadun tiloihin. Paluumuutto koskettaa pääasiassa konsernihallinnon ja kasvatuksen ja opetuksen palvelukokonaisuuden hallinnon henkilöstöä, joka nykytilanteessa työskentelee Olavintien tiloissa.

Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut on liittynyt Hanselin puitesopimukseen hankintapäällikön päätöksellä 25.10.2022 § 115 muuttokuljetuspalvelun dynaamiseen hankintajärjestelmään ajalle 1.12.2022 – 31.1.2026. Dynaamisessa hankintajärjestelmässä toimittajavalinta kilpailutetaan minikilpailutuksella, mukana olevien toimittajien kesken. Minikilpailutus on mahdollista tehdä joko yksittäisenä projektina tai määrittelemällesi sopimuskaudelle.

Turun kaupunki toteutti muuttokuljetuspalvelut 2021–2026 dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen koskien muuttopalveluita sopimuskaudelle 1.1.-31.12.2023.

Turun kaupunki on tehnyt minikilpailutuksen jälkeen hankintasopimuksen Muuttohaukat Oy:n kanssa 31.12.2023 päättyvälle sopimuskaudelle. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai arvoon sopimuskauden aikana.

Muuttopalvelun hankinta sopimuskaudella 1.1.-31.12.2023

Hankittava muuttopalvelu koskee konsernihallinnon muuttoa osoitteesta Olavintie 2 osoitteeseen Yliopistonkatu 27. Muutto alkoi alkuperäisen suunnitelman mukaan huhtikuussa 2023. Muuton jo käynnistyttyä se jouduttiin kuitenkin keskeyttämään, sillä tilojen käyttöönottoon tuli vuokralaisesta johtumattomia viivästyksiä. Tästä johtuen muuton kesto pitkittyy. Pitkittymisestä aiheutuu työtä ja kustannuksia, joita ei alun perin ole hankintaa tehdessä voitu arvioida. Muuton alettua todettiin myös, että ulkopuolisen työvoiman tarve Olavintie 2:n kiinteistön tyhjentämisen toteuttamiseen muodostuu alkuperäistä arviota suuremmaksi.

Muuttohaukat Oy:lta saadun tarjouksen mukainen kattohinta muuton pitkittymisestä ja tyhjennystyön laajentumisesta johtuen tilattavalle muuttopalvelulle on 60.000,00 €. Muutto jälkitöineen valmistuu kesäkuun 2023 aikana. Muuttopalvelu sisältää mm. seuraavat työt: kalusteiden ja muiden tavaroiden muutto, arkiston muutto, puhelinkoppien purku ja muutto, monitoimilaitteiden muutto ja laatikkovuokrat.

Esitämme, että kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 13140 KH/Tilahankkeet, tilastollinen tilaus 2109231 Byråbo väistömuutto. Kustannukset hyväksyy toimitilapäällikkö. Lisäksi esitämme, että projektivastaavat Antti Suominen, Riitu Nuutinen ja Janne Virtanen oikeutetaan tekemään muuttopalveluun liittyviä hankintoja hankintapäätöksen asettamissa rajoissa.

Toimitilapäällikkö Pauliina Karjalainen:

PäätösPäätin, että muuttopalvelu ja tarvittavat muuton jälkeiset tyhjennystyöt Olavintieltä Yliopistonkadulle hankitaan Muuttohaukat Oy:ltä.

Kattohinta muuttopalvelulle ja tyhjennystyölle on 60.000,00 €.

Muuton kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 13140 KH/Tilahankkeet, tilastollinen tilaus 2109231 Byråbo väistömuutto ja että kustannusten hyväksyminen delegoidaan toimitilapäällikölle.

Lisäksi päätin, että projektivastaavat Antti Suominen, Riitu Nuutinen ja Janne Virtanen oikeutetaan tekemään muuttoon liittyviä hankintoja projektin talousarvion asettamissa rajoissa.

Pauliina Karjalainen

toimitilapäällikkö

Jakelu

tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX