Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, hankintapalvelut 
Hankintapäällikkö3923.03.2022 

2116-2019 (02 08 00)

Sälekaihtimien, rulla- ja rullapimennysverhojen sopimuksen jatkaminen ajalle 1.6.2022 - 31.5.2023

Hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen 22.3.2022:

 

Hankinnan tausta

Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalveluiden (Ent. strateginen hankinta) hankinta- ja logistiikkajohtajan päätöksellä 6.5.2019 § 31 on päätetty valita sälekaihtimien, rulla- ja rullapimennysverhojen palveluntuottajaksi Tmi Pasi Sillantaka ajalle 1.6.2019 – 31.5.2022 tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

 

Hankintasopimuksen mukaan sopimusta voidaan jatkaa tilaajan päätöksellä alkuperäisin ehdoin yhdellä (1) vuodella ajalle 1.6.2022 – 31.5.2023.

 

Tmi Pasi Sillantaka on osoittanut täyttävänsä tarjouspyynnön vaatimukset sopimuskaudella sekä tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetut rahoitukselliseen ja taloudelliseen tilanteeseen liittyvät vaatimukset.

 

Hankinnan arvonlisäverottomaksi arvoksi on arvioitu 5 000 € / vuosi.

 

Hankittavien sälekaihtimien, rulla- ja rullapimennysverhojen määrää saattavat lisätä tai vähentää muun muassa 1.1.2023 voimaan tuleva sosiaali- ja terveysalan uudistus, kuntayhteistyöjärjestelyt, palvelutuotannon, tukipalveluiden, tehtävien ja toiminnan muutokset sekä muut merkittävät muutokset Tilaajan organisaatiossa ja konsernirakenteessa.

 

Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Toimivalta

Turun kaupungin hallintosäännön 69 §:n mukaan kansliapäällikkö päättää yh-teishankinnoista mukaan lukien seutuhankinnat. Konsernihallinnon hallinnon järjestämispäätöksen 12 § mukaan hankintapäällikölle on siirretty toimivalta päättää yhteishankinnoista mukaan luettuna seutuhankinnat ja niitä koskevista puitejärjestelyistä.

 

Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:

 

Päätös          Päätän edellä esitetyin perustein, että sälekaihtimien, rulla- ja rullapimennysverhojen hankintasopimusta jatketaan Tmi Pasi Sillantaka kanssa alkuperäisin ehdoin ajalle 1.6.2022 – 31.3.2023.

 

Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Optiokaudelle solmitaan erillinen hankintasopimus. Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

 

 

 

 

Susanna Sarvanto-Hohtari

hankintapäällikkö

 

Oikaisu ja valitusosoitus liitteenä

 

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen, puhelin 044 907 5894.

 

 

Jakelu

aoTmi Pasi Sillantaka
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX