Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, IT-palvelut 
IT-palvelujohtaja414.01.2022 

3228-2020 (02 08 00, 07.03)

Microsoft Dynamics 365 -lisenssien hankinta Atea Finland Oy:ltä

IT-hankepäällikkö Harri Nevala 11.1.2022:

Turun kaupungilla on useita asiakkuuksienhallinnan projekteja käynnissä. Asiakkuuksia hallitaan Microsoftin Dynamics CRM -järjestelmässä.

Käynnissä olevia projekteja ovat mm. CRM-Föli, CRM-Rakva (rakennusvalvonta), sekä Pormestariohjelmaan kuuluva Asiointitili -projekti.

Microsoftin Dynamicsin laajentunut käyttö edellyttää uusia lisenssihankintoja jo olemassa olevien lisäksi vuonna 2022.

Lisenssien kokonaistarpeen hinta vuodelle 2022 on 242 279 euroa (alv 0%), näistä kokonaan uusia lisenssejä tarvitaan 200 000 euron (alv 0%) arvosta.

Turun kaupungilla on Microsoft Enterprise Agreement -sopimus Atea Finland Oy:n kanssa (dnro 3228-2020)

Esitän, että IT-palvelut hankkii Atea Finland Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Microsoft Dynamics CRM 365 -lisenssit. Kustannukset vuonna 2022 ovat enintään 242 279 euroa (alv 0 %).  Kustannukset uusista lisensseistä, enintään 200 000 euroa (alv 0%) kohdistetaan kustannuspaikalle 14280 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero M-1002-103738 Asiakkuuksien hallinnan kehittäminen ja olemassa olevien vuoden 2022 kustannukset, enintään 42 279 euroa (alv 0%) kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2105803 Asiakkuuksien hallinta

IT-palvelujohtaja Joni Ilmanen:

PäätösPäätin, että IT-palvelut hankkii Atea Finland Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella Microsoft Dynamics CRM 365 -lisenssit. Kustannukset vuonna 2022 ovat enintään 242 279 euroa (alv 0 %).  Kustannukset uusista lisensseistä, enintään 200 000 euroa (alv 0%) kohdistetaan kustannuspaikalle 14280 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero M-1002-103738 Asiakkuuksien hallinnan kehittäminen ja olemassa olevien vuoden 2022 kustannukset, enintään 42 279 euroa (alv 0%) kohdistetaan kustannuspaikalle 14281 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 2105803 Asiakkuuksien hallinta.

Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi. 

Päätös voi muuttua hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä tilauksella.

Joni Ilmanen

IT-palvelujohtaja

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa pääsuunnittelija Hannu Ketola, puh.040-632 5153

Jakelu

aoAtea Finland Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX