Turun kaupunki | § | Kokouspvm | Asia | 1 |
Sosiaali- ja terveyslautakunta | 379 | 20.10.2021 | 17 | |
Kaupunginhallitus | 497 | 01.11.2021 | 6 |
13869-2020 (00 01 00, 00 01 02)
Esitys Turun seudun tulkkikeskuksen liikkeenluovutuksesta 1.2.2022 Monetra Oulu Oy:lle
Tiivistelmä:
Esitetään Turun seudun tulkkikeskuksen toimintojen liikkeenluovutusta Monetra Oulu Oy:lle 1.2.2022 alkaen.
Sosterla § 379
Palvelualuejohtaja Sirpa Kuronen, Turun seudun tulkkikeskuksen vt. johtaja Hanna-Mari Kolistaja, tuotantojohtaja Laura Saurama ja kaupunginlakimies Pauliina Ahlas 12.10.2021:
Taustaa
Turun seudun tulkkikeskus on toiminut Turun kaupungin organisaatiossa 1.3.1994 alkaen. Nykyisin tulkkikeskus toimii Hyvinvoinnin palvelualueella perhe- ja sosiaalipalveluissa nettobudjettiyksikkönä. Tulkkikeskus tarjoaa asioimistulkkaus-, viestinvälitys- ja käännöspalveluja maahanmuuttajien kanssa tapahtuvaan asiakastyöhön silloin, kun viranomaisella ja maahanmuuttaja-asiakkaalla ei ole yhteistä kieltä. Lisäksi tulkkikeskus tarjoaa asiakaskoulutuksia ja asiantuntijaluentoja. Tulkkauspalvelua on saatavissa sekä virka-aikaan että päivystysluonteisesti vuorokauden ympäri. Suomessa viranomaisilla on lakisääteinen velvollisuus tarjota suomen tai ruotsin kieltä taitamattomille maahanmuuttajille tulkkaus- ja käännöspalveluja.
Turun seudun tulkkikeskuksen organisaatiomallin selvittäminen on ollut kaupungin talousohjelmien toimenpidelistalla useiden vuosien ajan. Koska tulkkikeskus on kunnallinen yksikkö, sen mahdollisuuksia tuottaa ulosmyytävää palvelua rajoittaa kuntalain (410/2015) yhtiöittämisvelvollisuus ja kilpailulainsäädäntö. Kilpailulain kilpailuneutraliteetin toteutumista turvaava lainsäädäntö tuli voimaan 1.9.2013 ja säännös kirjanpidon eriyttämisestä tuli voimaan 1.1.2020.
Lupa liikkeen luovutuksen selvittämiseen saatiin kaupunginhallitukselta 24.6.2021. Kesän ja alkusyksyn aikana on selvitetty liikkeen luovutuksen vaihtoehtoja.
Selvitys ja arviointi
Turun seudun tulkkikeskuksessa työskentelee 14 kuukausipalkkaista työntekijää, ja lisäksi käytettävissä on noin 200 asioimistulkkauksen ja kääntämisen ammattilaista. Tulkkikeskuksen kielivalikoimaan kuuluu noin 70 kieltä. Vuonna 2020 Turun seudun tulkkikeskus tuotti yhteensä 38 815 asioimistulkkaustuntia ja 6440,5 käännössivua.
Lainsäädännön perusteella Turun seudun tulkkikeskuksen asemaa organisaatiossa on selvitetty ja arvioitu vaihtoehtoja kielipalvelutoiminnan järjestämiseen. Kielipalveluiden järjestäminen jatkossa kaupungin omana toimintana siten, että tulkki/kääntäjiä palkattaisiin vain Turun kaupungin tarpeisiin, ei ole kaupungille taloudellisesti kannattava vaihtoehto. Turun kaupungin viranomaiset tarvitsevat vuosittain tulkkaus- ja käännöspalvelua useilla kymmenillä eri kielillä: viranomaisasioinnissa tarvittava kielten määrä ja kysyntä vaihtelevat jatkuvasti muun muassa Suomen sisäisen muuttoliikkeen, työperäisen maahanmuuton ja erilaisten globaalien tapahtumien seurauksena. Tarvittavien kielten tulkkaus- sekä käännöspalveluresurssin palkkaaminen pelkästään Turun kaupungin omiin tarpeisiin ei ole kannattavaa kysynnän vaihtelevuudesta ja ennakoimattomuudesta johtuen.
Kielipalvelutuotannon järjestäminen Turun kaupungin perustaman markkinaehtoisesti tai sidosyksikkönä toimivan yhtiön kautta on myös selvitetty. Markkinaehtoisen yhtiön perustaminen johtaisi käytännössä siihen, että Turun kaupungin tulisi kilpailuttaa tulkkaus- ja käännöspalvelut, ja perustettava yhtiö voisi osallistua näihin kilpailutuksiin. Markkinaehtoisesti toimivan uuden yhtiön perustaminen alalla vallitsevassa tiukassa kilpailutilanteessa ja tiedossa olevalla kulurakenteella ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Turun kaupungin kannalta tulkkaus- ja käännöspalvelujen laadun kilpailuttaminen olisi haastavaa, ja sisältäisi Turun kaupungille kilpailutettavien sopimusten perusteella saatavan palvelun laatuun ja hintaan liittyviä riskejä.
Sidosyksikköyhtiön perustaminen taas käytännössä tarkoittaisi sitä, että Turku ja mahdollisesti muut Turun seudulla toimivat kunnat tai muut hankintayksiköt voisivat kilpailuttamatta hankkia palveluja perustettavalta sidosyksikköyhtiöltä. Asiaa selvitettäessä ilmeni, että alueella toimivilla suuremmilla hankintayksiköillä ei ole kiinnostusta tulla osakkaiksi tällaiseen perustettavaan sidosyksikköyhtiöön. Mitä pienempi asiakaspohja sidosyksikköyhtiöllä olisi, sitä haastavampaa sen olisi tarjota asiakkailleen näiden tarvitsemat palvelut. Näin ollen uuden markkinaehtoisen tai sidosyksikköyhtiön perustaminen ei ole taloudellisesti kannattava vaihtoehto, ja sisältäisi todennäköisiä toiminnallisia riskejä.
Lisäksi on huomioitava, että tulkkaus- ja käännösala on teknologiakehityksen ja tekoälyn käytön myötä suuressa murroksessa: jotta perustettava markkinaehtoinen tai sidosyksikköyhtiö pysyisi teknisessä kilpailussa ja kehityksessä mukana ja pystyisi tuottamaan kilpailukykyisiä palveluita, vaadittaisiin taloudellista resurssia ja merkittävää panostusta kehittämistyöhön.
Markkinavuoropuhelu
Kaupunginhallituksen päätöksen (24.6.2021) mukaisesti liikkeenluovutuksen selvitys- ja valmistelutyön yhteydessä toteutettiin markkinavuoropuhelu mahdollisesti käytettävissä olevien kaupallisten tulkkauspalvelujen selvittämiseksi.
Julkisten hankintojen ilmoituskanava Hilmassa julkaistiin 23.8.2021 Turun kaupungin/Turun seudun tulkkikeskuksen tietopyyntö markkinakartoitukseen. Tietopyyntö oli avoinna vastauksille 6.9.2021 asti. Tietoa pyydettiin toimittajilta, jotka tarjoavat puhuttujen kielten asioimistulkkaus- ja käännöspalvelua, sisältäen viestinvälityspalvelun, suomen kielestä toiseen kieleen ja toisesta kielestä suomen kieleen. Tietopyynnön tarkoituksena oli kartoittaa kokonaispalvelua tarjoavia toimittajia ja saada tietoa muun muassa asiakaspalvelun laajuudesta, toimintavarmuudesta, henkilöstöresursseista, palvelukanavista ja -tuotteista, kielivalikoimasta, toiminnan laadullisista perusteista sekä kustannustasosta.
Määräaikaan mennessä tietopyyntöön vastasi neljä palveluntarjoajaa. (ks. oheismateriaalit 2 ja 3).
Saaduista vastauksista ilmenee, että useiden palveluntarjoajien kieli- ja palvelutuotevalikoimat ovat laajoja, mutta yksikään ei tarjoa tietopyynnössä listattuja kaikkia kieliä, eikä koko palvelutuotevalikoimaa. Laadunhallinta, resurssit sekä henkilöstön pätevyys- ja koulutustaso vaihtelevat palveluntarjoajittain, eivätkä ole kaikilta osin Turun kaupungin vaatimalla tasolla.
Saatujen vastausten perusteella palveluntarjoajista ei löydy vaihtoehtoa, joka täyttäisi kaikki Turun kaupungin toiminnan kannalta olennaiset vaatimukset siten, että kielipalveluiden saatavuus, toimintavarmuus, laajuus ja laatutaso säilyisivät vaaditulla tasolla.
Turun seudun tulkkikeskuksen toimintojen mahdollinen liikkeen luovutus
Kaupunginhallitus on tehnyt 24.6.2021 § 331 päätöksen selvityksen aloittamisesta tulkkikeskuksen toimintojen mahdollisesta liikkeen luovutuksesta Monetra Oulu Oy:lle. Kaupunginhallitus edellytti päätöksessään, että valmistelutyön yhteydessä toteutetaan markkinavuoropuhelu mahdollisesti käytettävissä olevien kaupallisten tulkkauspalvelujen selvittämiseksi. Markkinavuoropuhelun yhteenveto on esitetty edellä.
Monetra Oy on kuntaomisteinen konserni, jonka ovat perustaneet Oulun, Tampereen, Kuopion ja Jyväskylän kaupungit sekä neljä sairaanhoitopiiriä. Monetra-konserniin kuuluvat yhtiöt toimivat omistajiensa sidosyksikköyhtiöinä ja tuottavat osakkailleen näiden tarvitsemia talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita ja muita tukipalveluja. Käännös- ja tulkkauspalvelut osakkailleen tuottaa Monetra Oy:n tytäryhtiö Monetra Oulu Oy. Monetra Oulu Oy:stä löytyy kielipalvelualan ammatillista osaamista yli 20 vuoden ajalta.
Turun kaupunki ja Monetra Oulu Oy ovat neuvotelleet mahdollisesta liikkeen luovutuksesta ja valmistelleet järjestelyyn liittyviä asiakirjoja (ks. liitteet ja oheismateriaali 1). Suunniteltu liikkeen luovutuksen ajankohta olisi 1.2.2022. Mikäli liikkeen luovutus tehtäisiin, se tarkoittaisi, että Turun seudun tulkkikeskus ja sen henkilöstö ei enää olisi osa Turun kaupungin organisaatiota, eikä Turun kaupunki enää tuottaisi tulkkaus- ja käännöspalveluita liikkeen luovutuksen jälkeen. Mahdollisen liikkeen luovutuksen jälkeen Turun seudun tulkkikeskuksen toimintojen ja palveluiden tuottamisesta vastaisi Monetra Oulu Oy (Monetra Tulkkipalvelu). Turun seudun tulkkikeskuksen henkilöstö siirtyisi liikkeen luovutuksen periaattein Monetra Oulu Oy:n palvelukseen.
Mahdollisen liikkeen luovutuksen toiminnalliset perusteet, hyödyt, haasteet ja kustannusvaikutukset sekä vaikutukset Turun kaupungin kielipalveluiden laatuun ja saatavuuteen
Mahdollisella liikkeen luovutuksella pyritään varmistamaan, että Turun kaupungin viranomaisten tarpeisiin on saatavilla laadukkaita kielipalveluita, riittävät resurssit, kielipalvelualalle koulutettua henkilöstöä, kaupungin tarvitsemat palvelutuotteet ja -kanavat sekä hyvä palveluiden ympärivuorokautinen toimintavarmuus. Lisäksi pyritään turvaamaan kuntasektorin erityispiirteitä hyvin tunteva yhteistyökumppani kielipalveluiden sujuvuuden varmistamiseksi. Perusteena on myös mahdollisen yhdistymisen avulla saatava kehittämisresurssi: liikkeen luovutus yhdistäisi Monetra Oulu Oy:n Oulun, Jyväskylän, Tampereen ja Turun tulkkaus- ja käännöstuotannon, ja Turkuun jäisi Monetra Tulkkipalvelun Turun aluetoimisto.
Monetra Tulkkipalvelulla on käytössään viimeaikaista tulkkaus- ja käännösteknologiaa, mm. käännösmuistiohjelma ja mobiilitulkkaus älypuhelinapplikaation kautta. Tulkkien työkalenteri on digitalisoitu ja asiakkaalla on mahdollisuus tehdä tilauksia sähköisen asiointikanavan kautta. Monetra Oy:ssä kehitellään myös robotiikkahankkeita.
Liikkeen luovutuksen yhteydessä Turun kaupunki liittyy Monetra Oulu Oy:n osakkaaksi. Yhtiön osakassopimukseen kirjattujen hankintalain sidosyksikköjä koskevien edellytysten mukaisesti Turun kaupunki voi yhtiön osakkaana osaltaan käyttää ratkaisevaa päätösvaltaa sidosyksikön strategisiin tavoitteisiin ja tärkeisiin päätöksiin. Solmittavan palvelusopimuksen mukaan Turun kaupunki voi vaikuttaa myös palveluntuottamisen sisältöön sekä valvoa kielipalveluiden laatua ja saatavuutta.
Liikkeen luovutukseen liittyy riskinä aina sen edellyttämät tai siitä johtuvat toiminnalliset muutokset. Liikkeen luovutuksen yhteydessä solmittavissa palvelusopimuksessa ja sen liitteenä olevassa palvelutasosopimuksessa toiminnan sisältö ja laatutavoitteet määritellään tarkasti etukäteen. Tähänastinen laaja kielipalvelukokonaisuus säilyy edelleen paikallisesti Turussa Monetra Oulu Oy:n tulkkipalveluiden Turun aluetoimistossa. Haasteet pyritään välttämään ja asiakaskentän muuttuviin tarpeisiin pyritään vastaamaan liikkeen luovutuksen myötä laajenevilla asiakaspalvelutiimeillä tulkkaus- ja käännösvälityksessä, aiempaa laajemmilla henkilöstöresursseilla ja palvelutuotevalikoimalla sekä lisääntyvällä kielitarjonnalla, jotka osaltaan varmistaisivat kielipalveluiden toimintavarmuutta ja saatavuutta Turun kaupungin viranomaisten tarpeisiin.
Turun seudun tulkkikeskuksen liikkeen luovutuksen jälkeen tulkkauspalvelua on edelleen saatavissa sekä virka-aikaan, että päivystysluonteisesti vuorokauden ympäri. Asiakaspalvelun palveluajat laajenevat siten, että tulkinvälitys on avoinna jo kello 8.00 alkaen kello 16.00 asti arkipäivisin. Palveluajan jälkeen toiminnassa on ympärivuorokautisesti palvelunumero.
Kehittämistyön resurssit lisääntyvät liikkeen luovutuksen jälkeen Monetra Oulu Oy:n laajemman organisaation ansiosta. Kielipalveluiden laadun odotetaan säilyvän korkeatasoisina muun muassa henkilöstökoulutuksen ja laadukkaan rekrytointiprosessin ansiosta. Tulkkipalvelun laatua seurataan vuosittaisilla asiakastyytyväisyyskyselyillä ja asiakkaalle toimitettavalla laaturaportilla.
Liikkeen luovutuksen kohteena olevien toimintojen välittömät palveluntuottamiseen liittyvät kustannukset ja tuotot siirtyvät Turun kaupungilta Monetra Oulu Oy:lle.
Mahdollisen Turun seudun tulkkikeskuksen liikkeen luovutuksen jälkeen Turun kaupunki järjestää sisäisesti uudelleen valtionkorvausten hakemisen turkulaisten pakolaisten kielipalveluista. Valtionkorvauksia haetaan jatkossakin yksilöidysti todellisiin kustannuksiin perustuen. Valtionkorvausten hakemisen uudelleenjärjestely edellyttää kaupungilta alustavan arvion mukaan 0,5 henkilötyövuoden resurssin.
Myös liikkeen luovutuksen taloudellisia vaikutuksia on arvioitu. Laskennallisesti Turun kaupunkikonserni tulisi jatkossa ostamaan palvelua vastaavalla määrällä kuin nytkin ja siten oman toiminnan kulut muuttuvat palvelujen ostoiksi, arviolta 2,3M€. Osa tulkkipalveluista on pakolaisten kielipalvelua eli valtion korvaamaa, arviolta 0,8M€.
Henkilöstö
Liikkeen luovutusta koskevat normit ovat liikkeenluovutusdirektiivi (2001/23/EY), työsopimuslaki (55/2001), laki kunnallisesta viranhaltijasta (304/2003) sekä laki työnantajan ja henkilöstön välisestä yhteistoiminnasta kunnissa (449/2007).
Työsopimuslain 1 luvun 10 §:n 1 momentin mukaan työnantajan liikkeen luovutuksella tarkoitetaan yrityksen, liikkeen, yhteisön tai säätiön tai näiden toiminnallisen osan luovuttamista toiselle työnantajalle, jos luovutettava, pää- tai sivutoimisena harjoitettu liike tai sen osa pysyy luovutuksen jälkeen samana tai samankaltaisena. Saman pykälän 2 momentin mukaan liikkeen luovutuksessa työnantajan luovutushetkellä voimassa olevista työsuhteista johtuvat oikeudet ja velvollisuudet sekä niihin liittyvät työsuhde-etuudet siirtyvät liikkeen uudelle omistajalle tai haltijalle.
Kunnallisen viranhaltijalain 25 §:n mukaan työnantajan liikkeen luovutuksella tarkoitetaan kunnan tai kuntayhtymän toiminnallisen osan luovuttamista toiselle työnantajalle, jos luovutettava osa pysyy luovutuksen jälkeen samana tai samankaltaisena. Luovutuksessa työnantajan luovutushetkellä voimassa olevista virkasuhteista johtuvat oikeudet ja velvollisuudet siirtyvät uudelle omistajalle tai haltijalle. Ennen luovutusta erääntyneestä palkka- tai muusta virkasuhteesta johtuvasta saatavasta vastaavat luovuttaja ja luovutuksensaaja yhteisvastuullisesti. Luovuttaja on kuitenkin luovutuksensaajalle vastuussa ennen luovutusta erääntyneestä saatavasta, jollei muuta ole sovittu. Luovutuksensaaja on velvollinen noudattamaan luovutushetkellä voimassa olleen virkaehtosopimuksen määräyksiä kuten työehtosopimuslain 5 §:ssä säädetään.
Työnantajan ja henkilöstön välisestä yhteistoiminnasta kunnissa annetun lain 11 §:n mukaisesti liikkeen luovuttajan ja luovutuksensaajan on selvitettävä niille henkilöstön edustajille, joiden edustamia työntekijöitä luovutus koskee:
1) luovutuksen ajankohta tai suunniteltu ajankohta;
2) luovutuksen syyt;
3) luovutuksesta työntekijöille aiheutuvat oikeudelliset, taloudelliset ja sosiaaliset seuraukset; sekä
4) suunnitellut, työntekijöitä koskevat toimenpiteet.
Luovuttajan on annettava hallussaan olevat edellä tarkoitetut tiedot henkilöstön edustajille hyvissä ajoin ennen luovutuksen toteuttamista. Luovutuksensaajan on annettava edellä mainitut tiedot henkilöstön edustajille viimeistään viikon kuluttua luovutuksen toteutumisesta.
Lähtökohtaisesti liikkeen luovutuksessa luovuttaja vastaa siirtyvien henkilöiden palkka- ja muista työsuhteeseen liittyvistä saatavista, lomakorvauksista, lomapalkasta, lomarahasta, ylityö- ja muista mahdollisista työaikakorvauksista, eläke- ja sosiaaliturva- yms. maksuista, siltä osin kuin ne kohdistuvat ja perustuvat aikaan ennen luovutushetkeä, ellei toisin sovita. Tätä periaatetta noudatetaan tässäkin liikkeen luovutuksessa.
Liikkeen luovutuksen suunniteltu ajankohta olisi 1.2.2022 ja liikkeen luovutuksella tulkkikeskuksen henkilöstö siirtyisi Turun kaupungin palveluksesta Monetra Oulu Oy:n palvelukseen. Siirtyvä henkilöstö määräytyisi liikkeen luovutuksen toiminnallisen kokonaisuuden muodostavasta henkilöstöstä (ks. liite 3).
Turun seudun tulkkikeskuksen henkilöstö siirtyisi Monetra Oulu Oy:n palvelukseen luovutushetkellä työsopimussuhteisiksi työntekijöiksi työsopimuslain 1 luvun 10 §:n ja kunnallisesta viranhaltijasta annetun lain 25 §:n mukaisesti. Liikkeen luovutus koskee 14 työntekijää.
Päätöksenteko
Kaupunginhallitus on tehnyt 24.6.2021 § 331 päätöksen selvityksen aloittamisesta Turun seudun tulkkikeskuksen toimintojen mahdollisesta liikkeen luovutuksesta Monetra Oulu Oy:lle. Kaupunginhallitus on edellyttänyt, että asian tuomiseksi uudelleen päätöksentekoon tulee valmistella esitys, johon sisältyy tiedot valmistelutyön yhteydessä toteutetusta markkinavuoropuhelusta mahdollisesti käytettävissä olevien kaupallisten tulkkauspalvelujen selvittämiseksi.
Liikkeen luovutukseen liittyvää päätösesitystä ja yllä mainittuja asioita on käsitelty ja tullaan käsittelemään seuraavasti: tulkkikeskuksen työpaikkakokous 16.9.2021, perhe- ja sosiaalipalveluiden yhteistoimintakokous 21.9.2021, hyvinvoinnin palvelukokonaisuuden yhteistoimintakokous 14.10.2021 ja kaupungin yhteistyötoimikunta 19.10.2021. Päätöksen liikkeenluovutuksesta tekee kaupunginhallitus 1.11.2021.
Monetra Oulu Oy:n osakkaaksi liittyminen
Monetra Oulu Oy on hankintalain mukainen sidosyksikkö, joka tuottaa palveluja omistajilleen. Sidosyksikkösuhteen luomiseksi myös Turun kaupungin on merkittävä yhtiön osakkeita tullakseen yhtiön osakkaaksi. Samassa yhteydessä kaupungin tulee hyväksyä yhtiön voimassa oleva osakassopimus. Monetra Oulu Oy:n osakkaaksi tulemista käsitellään tarkemmin kaupunginhallitukselle tehtävän päätösesityksen yhteydessä.
Liikkeenluovutussopimus
Liikkeenluovutussopimusta on valmisteltu yhteistyössä Monetra Oulu Oy:n kanssa, ja siihen liittyy oleellisia liitteitä.
Liikkeen luovutuksen ajankohdaksi on neuvoteltu 1.2.2022. Luovutuksen yhteydessä Turun seudun tulkkikeskuksen henkilökunta siirtyy Monetra Oulu Oy:n palvelukseen:
Liite 1Liiketoiminnan luovutussopimus (luonnos, salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 2Siirtyvä käyttöomaisuus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 3Siirtyvä vuokrasopimus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 4Siirtyvä henkilöstö (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 5Palvelusopimus tulkkaus- ja käännöspalveluista Monetra Oulu Oy/Tulkkipalvelu ja Turun kaupunki (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta) liitteineen
Oheismateriaali 1Palvelukuvaus, markkinavuoropuhelun avauspöytäkirja ja vertailutaulukko (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liitteenä oleviin sopimuksiin ja niiden liitteisiin saattaa tulla vielä tarkennuksia.
Sosiaali- ja terveysjohtaja Riitta Liuksa 12.10.2021:
EhdotusSosiaali- ja terveyslautakunta esittää kaupunginhallitukselle tulkkaus- ja käännöspalvelujen liiketoiminnan liikkeen luovutusta Monetra Oulu Oy:lle liitteenä 1–4 olevan liiketoiminnan luovutussopimuksen ja sen liitteiden mukaisin ehdoin 1.2.2022 alkaen.
Lisäksi sosiaali- ja terveyslautakunta esittää kaupunginhallitukselle, että kaupunki hankkii omistukseensa Monetra Oulu Oy:n osakkeita sidosyksikkösuhteen luomiseksi sekä solmii Monetra Oulu Oy:n kanssa liitteen 5 mukaisen palvelusopimuksen.
PäätösEhdotus hyväksyttiin.
Asian esitteli kokouksessa sosiaali- ja terveysjohtajan varahenkilö Laura Saurama.
Kh § 497
Liite 1Liiketoiminnan luovutussopimus (luonnos, salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta)
Liite 2Siirtyvä käyttöomaisuus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta)
Liite 3Siirtyvä vuokrasopimus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta)
Liite 4Siirtyvä henkilöstö (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta)
Liite 5Palvelusopimus tulkkaus- ja käännöspalveluista Monetra Oulu Oy/Tulkkipalvelu ja Turun kaupunki (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta) liitteineen
Oheismateriaali 1Palvelukuvaus, markkinavuoropuhelun avauspöytäkirja ja vertailutaulukko (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom. 8. kohta)
Kansliapäällikkö Tuomas Heikkinen:
EhdotusKaupunginhallitus päättää, että
PäätösEhdotus hyväksyttiin.
Jakelu
aoMonetra Oulu Oy
tiedHyvinvointi
tpvKonsernihallinto, lakipalvelut
tiedSosiaali- ja terveyslautakunta
tiedXXXXX
Liitteet:
Sosterla § 379
Liite 1:Liiketoiminnan luovutussopimus (luonnos, salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 2:Siirtyvä käyttöomaisuus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 3:Siirtyvä vuokrasopimus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 4:Siirtyvä henkilöstö (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 5:Palvelusopimus tulkkaus- ja käännöspalveluista Monetra Oulu Oy/Tulkkipalvelu ja Turun kaupunki (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta) liitteineen
Kh § 497
Liite 1:Liiketoiminnan luovutussopimus (luonnos, salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 2:Siirtyvä käyttöomaisuus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 3:Siirtyvä vuokrasopimus (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 4:Siirtyvä henkilöstö (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta)
Liite 5:Palvelusopimus tulkkaus- ja käännöspalveluista Monetra Oulu Oy/Tulkkipalvelu ja Turun kaupunki (salassa pidettävä, JulkL 6 § 1 mom 8. kohta) liitteineen