Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, hankintapalvelut 
Hankintapäällikkö6908.06.2021 

12046-2017 (065)

Vakiomuotoiset käyntikortit, tarrat, kortit, esitteet ja ajopäiväkirjat ajalle 1.8.2021-31.7.2022

 

Projektipäällikkö Tapani Järvinen 4.6.2021:

 

Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut on pyytänyt tarjouksia Turun kaupungille hankittavista vakiomuotoisista käyntikorteista, tarroista, korteista, esitteistä ja ajopäiväkirjasta ajalle 1.8.2021-31.7.2022.

 

Kyseessä on puitejärjestelyn sisäinen kilpailutus (ns. kevennetty kilpailutus) ja tarjouspyyntö perustuu puitesopimukseen ”Digitaali- ja offset-painotyöt, lehtijulkaisujen painotyöt sekä tekniset kopiointi- ja tulostustyöt ajalle 1.8.2019(tavoite)-31.7.2021 + optio 1.v. + 1.v.” diaarilla 12046-2017.

 

Hankinta koskee vain toistuvasti ja jatkuvasti tilattavia, vakiomuotoisia, standardoituja painatustuotteita. Tämän kilpailutuksen ulkopuolelle jäävät kaikki erikseen, tapahtuma- tai tapauskohtaisesti teetettävät, suunnitellut/suunniteltavat, yksilöitävät, erityiseen tarpeeseen tulevat digitaali- ja offset-painotyöt.

 

Tarjouspyynnössä on 5 ryhmää:

1.Käyntikortit

2.Tarrat

3.Kortit

4.Esitteet

5.Ajopäiväkirja

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjouksen voi antaa yhdestä tai useammasta ryhmästä, ja että toimittaja valitaan ryhmittäin.

 

Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille kolmelle puitejärjestelyssä mukana olevalle sopimustoimittajalle 14.5.2021. Sopimustoimittajat ovat T. Nieminen Oy / Painotalo Painola, Newprint Oy ja Punamusta Oy.

 

Hankinnasta esitettiin yksi kysymys, johon vastattiin 25.5.2021.

 

Annettuun määräaikaan 4.6.2021 klo 11.00 mennessä saatiin tarjous kaikilta puitejärjestelyssä mukana olevalta toimittajalta.

 

Puitejärjestelyn ehdoissa ja kevennetyn kilpailutuksen tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja ehdottomat vaatimukset sekä tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.

 

Tarjoukset arvioitiin kahdessa vaiheessa:

1. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi

2. Tarjousten vertailu ja valinta

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

 

Tarjoukset arvioitiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

 

Arvioinnissa todettiin tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset.

 

Tarjousten vertailu ja valinta

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten vertailu ja valinta tehdään ryhmäkohtaisesti. Ryhmittäin valitaan parhaat pisteet saanut toimittaja.

Valintaperusteeksi ilmoitettiin hinta ja toimitusaika, siten että ryhmittäin hinnasta maksimipisteet ovat 90 pistettä ja toimitusajasta 10 pistettä seuraavasti:

 

Hinnan osalta tuotteelle annettu myyntierän hinta kerrotaan painotusluvulla (keskimääräinen vuosittainen hankintamäärä) ja tuotteiden painotetut hinnat lasketaan ryhmittäin yhteen ja yhteenlasketulta kokonaishinnaltaan halvimman tarjouksen ryhmään antanut tarjoaja saa maksimipisteet 90 ja muiden tarjoajien pisteet määräytyvät seuraavalla laskentakaavalla: (halvin kokonaishinta / tarjottu kokonaishinta x maksimipisteet).

Toimitusajan osalta lyhyimmän toimitusajan päivissä tarjonnut tarjoaja saa maksimipisteet 10 ja muiden tarjoajien pisteet määräytyvät seuraavalla laskentakaavalla: (lyhin toimitusaika / tarjottu toimitusaika x maksimipisteet).

 

Tarjousten vertailu esitetään erillisellä liitteellä.

 

Liite 1                                  Tarjousten vertailutaulukko

 

Parhaat pisteet tarjousten vertailussa sai Newprint Oy esitteiden osalta ja Punamusta Oy käyntikorttien, tarrojen, korttien ja ajopäiväkirjojen osalta.

 

Ehdotus        Ehdotan, että ajalle 1.8.2021-31.7.2022 vakiomuotoiset

-käyntikortit hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-tarrat hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-kortit hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-esitteet hankitaan Newprint Oy:ltä ja

-ajopäiväkirjat hankitaan Punamusta Oy:ltä

tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

 

Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:

 

Päätös          Päätän, että ajalle 1.8.2021-31.7.2022 vakiomuotoiset

-käyntikortit hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-tarrat hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-kortit hankitaan Punamusta Oy:ltä,

-esitteet hankitaan Newprint Oy:ltä ja

-ajopäiväkirjat hankitaan Punamusta Oy:ltä

tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

 

Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

Päätös voidaan panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

 

 

Susanna Sarvanto-Hohtari

hankintapäällikkö

 

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

 

Lisätietoja: projektipäällikkö Tapani Järvinen, puhelin 044 907 5896

Jakelu

aotarjoajat
tiedKaupunginhallitus


Liitteet:

Khankpa § 69
Liite 1:Tarjousten vertailutaulukko