Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, hankintapalvelut 
Hankintapäällikkö3807.04.2021 

14074-2020 (02 08 00)

Pienkodinkoneet 1.5.2021 - 30.4.2022

Hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen 7.4.2021

 

Turun kaupungin hankintapalvelut on pyytänyt tarjouksia pienkodinkoneista (veden- ja kahvinkeittimet, imurit, silitysraudat, parran- ja hiustenleikkuukoneet jne) ajalle 1.5.2021 – 30.4.2022, minkä jälkeen sopimusta voidaan jatkaa Tilaajan päätöksellä yhdellä (1) vuodella, ajalle 1.5.2022 – 30.4.2023 (optio). Optiossa on kyse Tilaajan oikeudesta ei velvollisuudesta.

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään puitesopimus yhden (1) toimittajan kanssa.

 

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde, tuotteille asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.

 

Hankinnan arvonlisäverottomaksi arvoksi on arvioitu 40 000 euroa / vuosi. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Hankintailmoitus julkaistiin 1.3.2021 kansallisen kynnysarvon ylittävänä tavarahankintana Hilma-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi. Tarjouspyyntö julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi –toimittajaportaalissa osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi. Hankintamenettelyksi ilmoitettiin avoin menettely.

 

Tarjouspyynnössä varattiin mahdollisuus esittää hankintaan liittyviä tarkentavia kysymyksiä. Tarjouspyyntöön esitettyyn kysymykseen vastattiin tarjouspyynnön mukaisesti Tarjouspalvelu.fi –toimittajaportaalissa 16.3.2021.

 

Annettuun määräaikaan, 31.3.2021 klo 11.00, mennessä tarjouksen toimittivat:

Digilind Oy

Gigantti Oy

Huolto Vuorio Oy

Power Yritysmyynti

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1) tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2) tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3) tarjousten vertailu ja tarjousten valinta.

 

Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua palvelujen tuottamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.

 

Kaikki tarjoajat vakuuttavat täyttävänsä tarjoajalle asetetut kelpoisuusehdot.

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseiden tarjoajien tarjoukset. Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

 

Kaikkien tarjouksien todettiin täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset ja ne otettiin mukaan tarjousten vertailuun.

 

Tarjousten vertailuun tulee ottaa vain tarjouspyynnön mukaisia tarjouksia.

 

Tarjousten vertailu ja tarjouksen valinta

Vertailuperusteiksi tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että annetuista tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin.

 

Arviointiperusteena oli kokonaishinnaltaan halvin. Vertailussa käytettiin tarjouspyynnössä ilmoitettuja määriä.

 

Hankinnalle asetetut laatuvaatimukset oli esitetty tarjouspyynnössä, eikä niitä pisteytetty.

 

 

Tarjoaja

Kokonaishinta

€ (Alv 0 %)

 

Sijoitus

Huolto Vuorio Oy

24 411,17 €

1.

Power Yritysmyynti

28 312,85 €

2.

Gigantti Oy

29 929,00 €

3.

Digilind Oy

31 216,57 €

4.

 

 

 

 

 

Ehdotus        Ehdotan, että

pienkodinkoneiden toimittajaksi valitaan ajalle 1.5.2021 – 30.4.2022 Huolto Vuorio Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin

 

mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.5.2022 – 30.4.2023 päätetään erikseen

 

Pienkodinkoneita tullaan tilaamaan tarpeen mukaan sopimuskauden aikana, eikä hankintayksikkö sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari

 

Päätös          Päätän, että

pienkodinkoneiden toimittajaksi valitaan ajalle 1.5.2021 – 30.4.2022 Huolto Vuorio Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin

 

mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.5.2022 – 30.4.2023 päätetään erikseen

 

Pienkodinkoneita tullaan tilaamaan tarpeen mukaan sopimuskauden aikana, eikä hankintayksikkö sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä kirjallisella sopimuksella.

 

Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

 

 

Susanna Sarvanto-Hohtari

hankintapäällikkö

 

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

 

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen, puhelin 044 907 5894

 

Jakelu

aoDigilind Oy
aoGigantti Oy Ab
aoHuolto Vuorio Oy
aoPower Yritysmyynti
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX