Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, hankintapalvelut 
Hankintapäällikkö2924.03.2021 

2187-2021 (02 08 00)

Valkoisen kopiopaperin lavatoimituksien hankinta ajalle 1.5.2021 - 30.4.2025

Hankinta-asiantuntija Liisa Heinonen 24.3.2021:

 

Turun kaupungin konsernihallinnon Hankintapalvelut on pyytänyt avoimella hankintamenettelyllä tarjouksia Turun kaupungin ja muiden tarjouspyynnössä mainittujen hankintayksiköiden käyttöön hankittavista valkoisen kopiopaperin lavatoimituksista ajalle 1.5.2021(tavoite) – 30.4.2025, jonka jälkeen sopimusta voidaan tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin kahdella (2) vuodella ajalle 1.5.2025 – 30.4.2027 (optio).

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään sopimus yhden toimittajan kanssa.

 

Hankinnasta lähetettiin 21.2.2021 ilmoitus julkaistavaksi HILMA-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi, EU:n virallisen lehden (EUVL) täydennysosassa (S-osa) sekä Tenders Electronic Daily (TED)-tietokannassa EU:n laajuisesti. Tarjouspyyntö lähetettiin julkaistavaksi samana päivänä Tarjouspalvelu.fi –toimittajaportaalissa.

 

Hankinnasta esitettyihin kysymyksiin vastattiin Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa 12.3.2021. Hankinnasta julkaistiin korjausilmoitus 14.3.2021.

 

Annettuun määräaikaan 23.3.2021 klo 11.00 mennessä saapui yhteensä kolme (3) tarjousta. Tarjouksen jättivät Staples Finland Oy, Lyreco Finland Oy ja Tampereen toimistotukku Oy.

 

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.

 

Tarjoukset arvioitiin kolmessa vaiheessa:

1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi

3. Tarjousten hintavertailu ja valinta

 

Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

 

Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.

 

Tarjoajat vakuuttavat täyttävänsä tarjoajille asetetut kelpoisuusehdot.

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

 

Tarjoukset arvioitiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

 

Arvioinnissa todettiin tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset.

 

Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja valinta

 

Valintaperusteeksi ilmoitettiin halvin hinta huomioiden tarjouspyynnössä ilmoitetut arvioidut vuotuiset hankintamäärät.

 

Tarjousten vertailu:

 

Valkoisen kopiopaperin lavatoimitukset

Tarjoaja

Kokonaishinta

Sijoitus

Lyreco Finland Oy

61204,00 €

1.

Staples Finland Oy

67484,00 €

2.

Tampereen toimistotukku Oy

79532,00 €

3.

 

Vertailun perusteella halvin tarjous saatiin Lyreco Finland Oy:ltä.

 

Ehdotus        Ehdotan, että Turun kaupungin ja muiden tarjouspyynnössä mainittujen hankintayksiköiden käyttöön hankittavien valkoisen kopiopaperin lavatoimituksien toimittajaksi ajalle 1.5.2021(tavoite) – 30.4.2025 valitaan halvimman tarjouksen antanut Lyreco Finland Oy tarjouspyynnön ja tarjousten mukaisin hinnoin ja ehdoin. Mahdollisesta option käyttöönotosta päätetään erikseen.

 

Valkoista kopiopaperia tullaan tilaamaan tarpeen mukaan sopimuskauden aikana, eivätkä hankintayksiköt sitoudu tiettyihin hankintamääriin tai -arvoon.

 

Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:

 

Päätös          Päätän, että Turun kaupungin ja muiden tarjouspyynnössä mainittujen hankintayksiköiden käyttöön hankittavien valkoisen kopiopaperin lavatoimituksien toimittajaksi ajalle 1.5.2021(tavoite) – 30.4.2025 valitaan halvimman tarjouksen antanut Lyreco Finland Oy tarjouspyynnön ja tarjousten mukaisin hinnoin ja ehdoin. Mahdollisesta option käyttöönotosta päätetään erikseen.

 

Valkoista kopiopaperia tullaan tilaamaan tarpeen mukaan sopimuskauden aikana, eivätkä hankintayksiköt sitoudu tiettyihin hankintamääriin tai -arvoon.

 

Mahdollisen option käyttöönotosta päätetään erikseen.

 

Hankintayksikköjä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävillä kirjallisilla sopimuksilla. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

 

 

 

      Susanna Sarvanto-Hohtari

      hankintapäällikkö

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

 

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Liisa Heinonen, 0400 944 064

 

 

 

Jakelu

tiedLiedon kunta
aoLyreco Finland Oy
tiedMarttilan kunta
tiedMaskun kunta
tiedMynämäen kunta
tiedNousiaisten kunta
tiedOripään kunta
tiedPaimion kaupunki
tiedRaision kaupunki
tiedRuskon kunta
aoStaples Finland Oy
tiedTaivassalon kunta
aoTampereen Toimistotukku Oy
tiedVarsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX