Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto | |||
Kansliapäällikkö | 52 | 11.12.2020 |
13882-2020 (01 01 03, 00 04 02)
Logistiikkakoordinaattorin toimen siirtäminen
Johtaja Pekka Sundman ja hankejohtaja Tapio Järvenpää:
Turun seudun kehitys Oy on seudun kuntien omistama yhtiö, joka huolehtii Turun seudulla toteutettavien elinkeinopoliittisten palveluiden järjestämisestä.
Kaupunki on palkannut Turun seudun logistiikan kehittämisen koordinaattorin eli logistiikkakoordinaattorin. Työssä on kysymys koko Turun seudun logistiikan kehittämisestä. Erikseen on sovittu logistiikkakoordinaattorin palkkakulujen jakamisesta Turun kaupungin ja Turun seudun kehitys Oy:n välillä. Yritys edustaa tässä hankkeessa muita Turun seudun kuntia.
Logistiikkakoordinaattorin tehtävänä on luoda edellytyksiä vahvistaa Turun seudun logistista asemaa ja saavutettavuutta. Koordinaattori työskentelee tiiviissä yhteistyössä kaupunkiympäristötoimialan johdon ja asiantuntijoiden kanssa.
Seutuyhteistyö-yksikkö suunnittelee ja toteuttaa Turun seudun kuntien yhteistyötä valmistelua osana ’Pormestarien Turku’-organisaatiomuutosta. Valmistelun osana suunnitellaan logistiikan ja liikenteen alalle omaa alatyöryhmää. Tämä työ jatkaa vuonna 2020 Turun Seudun Kehitys Oy:lle sekä Turun kaupungille tehtyä sidosryhmätyötä nimeltään ’liikenne- ja logistiikkaselvitys Turun seudulle’.
Tehtävää toteutettiin aikaisemmin osana Smart & Wise Turku -kärkihanketta, jolloin palkkakustannusten jakamisesta on laadittu erikseen sopimus jossa sovitaan tarkemmin niistä ehdoista, joiden perusteella sopijapuolet vastaavat työntekijän työsuhteesta syntyvistä palkkakustannuksista. Kaupunki solmii työntekijän kanssa työsopimuksen, ja työntekijä suorittaa työsopimuksensa perusteella työtehtävänsä kaupungin lukuun. Kaupunki vastaa työnantajana palvelussuhteen ehdoista, palkanmaksusta, lakisääteisistä työnantajamaksuista ja työterveydenhuollosta ja sen kustannuksista lainsäädännön, työehtosopimuksen ja työntekijän työsopimusehtojen mukaisesti.
Työntekijän arvioiduksi vuosittaiseksi palkkakustannuksiksi muodostuu 40 000 euroa. Lopulliset palkkakustannukset muodostuvat palkkakustannuksista, joihin lisätään vuosilomakulut, lakisääteiset työnantajamaksut, yleiskorotukset ja työntekijän henkilökohtaisen työsuorituksen perusteella maksettavat henkilökohtaiset lisät.
Lopulliset palkkakustannukset muodostuvat Kaupungin ja Yrityksen välisen laskutuksen perusteeksi. Kaupunki laskuttaa Yritystä puolesta (50 %) syntyneistä lopullisista palkkakustannuksista.
Mikäli logistiikkakoordinaattorin tehtäviin alun perin palkatun työntekijän työsuhde päättyy ennen sopimuksen voimassa olon päättymistä sitoutuvat sopijapuolet uuden työntekijän palkkaamiseen laaditun sopimuksen mukaisin ehdoin.
Sopimus Turun kaupungin sekä Turun Seudun Kehitys Oy:n välillä jatkuu aikaisemman sopimuksen mukaisesti, vaikka työntekijä sijoittuu kaupungin sisällä toiseen yksikköön.
Esitämme, että logistiikkakoordinaattorin toimi (vak.nro 903063), em. toimen hoitaja XXXXX ja palvelussuhdetta varten tarvittavat määrärahat (palkka sivukuluineen ja 10.000 € toimintaan mm. Tilastokeskuksen tilastointidataa varten) siirretään 1.1.2021 lukien Smart&Wise -kärkihankkeesta (kp 11612 tilaus 605534 KH/SAWT logistiikka) konsernihallinnon johdon tuki palvelualueen Seutuyhteistyö -yksikköön ja määräraha kustannuspaikalle 11303 Kh/Seutuyhteistyö.
Kansliapäällikkö Tuomas Heikkinen:
PäätösPäätin, että esityksen mukaan logistiikkakoordinaattorin toimi (vak.nro 903063), em. toimen hoitaja XXXXX ja palvelussuhdetta varten tarvittavat määrärahat (palkka sivukuluineen ja 10.000 € toimintaan mm. Tilastokeskuksen tilastointidataa varten) siirretään 1.1.2021 lukien Smart&Wise -kärkihankkeesta (kp 11612 tilaus 605534 KH/SAWT logistiikka) konsernihallinnon johdon tuki palvelualueen Seutuyhteistyö -yksikköön ja määräraha kustannuspaikalle 11303 Kh/Seutuyhteistyö.
Tuomas Heikkinen
kansliapäällikkö
Jakelu
tpvSarastia Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvKonsernihallinto, henkilöstöpalvelut
tiedXXXXX
tiedXXXXX
aoXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX