Turun kaupunki
Yksityiskohtaiset kommentit Turun kaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelman toimenpiteisiin
s. 17 pyöräilyn seutureitit
- Laatukäytävän määrittely? Kyseessä on tavoitetaso, jonka toteutustapa tarkentuu jatkosuunnittelussa. Ei pidä ymmärtää liian velvoittavana tai jäykkänä.
s. 20 Radan alittava/ylittävä yhteys Iso-Heikkilän ja Pitkämäen välille
- Suunniteltujen ratapihauudistusten vuoksi alittava yhteys ei ole realistinen.
- Radan ylittävä yhteys on luonteeltaan ulkoilureitti, ei pääverkkoa, eikä kuulu tähän luetteloon.
s. 20 Radanvarsiyhteys Iso-Heikkilä-Jyrkkälä-Naantalintie
- Suunniteltujen ratapihauudistusten (toimenpide s. 29) vuoksi tätä yhteyttä ei ole mahdollista tehdä ainakaan aiemmin hahmotellulla tavalla.
s. 20 Hiidenpaltanpolun/Hiidentien rata-alikulku
- Oikea vastuutaho tasoylikäytävän poistamisessa Väylä. Yhteys ei ole pääverkkoa, joten ei kuulu tähän toimenpidelistaan
s. 20 Mt 204 jkp-tie välillä Paavolan koulu–Tortinmäki
- Vastuutaho pitäisi olla myös ELY
- Ajoitus osana mal-rahoitusta: I tai II
s. 20 Listauksesta puuttuu Auvaismäentie MT 12266 jkp-tie välillä Paattistentie–Ruskonojantie
- Vastuutaho ELY/Turku
- Ajoitus osana mal-rahoitusta: I tai II
s. 22 Kuva joukkoliikennevisiosta
- Mitä tässä kuvassa tarkoitetaan käsitteellä kaupunkiliikenne? Alueessa on mukana varsin harvaan asuttuja alueita, kuten Satava ja Kakskerta.
s. 23 Vesiliikenteen kehittäminen seudun joukkoliikenteen osana (vesibussit, älyföri)
- Älyförin valmistelu on päätetty lopettaa
s. 23 Raunistulan joukkoliikennekatu
- Kustannusarvio on (Lyylintie) 0,7 milj.e.
s. 24 Turku-Salo kaksoisraide
- Toteutus aloitetaan jo kaudella I ja jatkuu II
s. 28 Hälytysajoneuvojen liikennevaloetuuksien toteuttaminen
- Vastuutahoihin lisäksi Varsinais-Suomen pelastuslaitos
s. 28 Yleissuunnitelman laatiminen sähköautojen ja muiden ladattavien latausverkoston laajenemismahdollisuuksista yleisille alueille
- Periaatteiden määrittely on syytä tehdä ensin. Ei ole itsestään selvää, että latauspaikkoja tehdään yleisille alueille. Toimenpiteestä tulisi poistaa maininta yleisistä alueista.
s. 29 Muiden Toijalan radan tasoristeysten vähentäminen ja turvaaminen
- Oikea vastuutaho on Väylä.
s. 38 pdf (liitteen 2 sivu 7) Valtatien 10 kääntö valtatielle 9 Liedon pohjoispuolella
- Tämä uusi yhteys ohjaa liikennettä myös Turun katuverkossa sopivammille reiteille.
s. 38 pdf (liitteen 2 sivu 7) Kaarinantien pohjoispään kääntö Kehätielle
- Tämä uusi yhteys ohjaa liikennettä myös Turun katuverkossa sopivammille reiteille.