Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
IT-palvelut 
Loppupvm 31.8.2020, IT-palvelujohtaja4417.08.2020 

7637-2020 (02 08 00, 07.03)

Korjaava päätös: Pilviraketti-palvelun hankinta Digitaalisen työympäristön kehittämisen projektiin Kuntien Tiera Oy:ltä vuosille 2020-2021

Tällä päätöksellä kumotaan aikaisempi IT-palvelujohtajan päätös 30.6.2020 nro 49.

IT-projektipäällikkö Katja Klemola 24.6.2020:

Tietohallintostrategiaa toteuttavassa Digitaalisen työympäristön kehittämisen projektissa Turun kaupungin käyttöön otetaan digitaalinen työympäristö, johon kuuluu Microsoft 365 -kokonaisuus, omasta konesalista jaettavat pilvipalvelut virtuaaliympäristön avulla sekä Windows10-käyttöjärjestelmäpäivitys.

Pilviraketti-palvelu on kehitetty varmistamaan asiakkaan jatkuvaa kehitystä ja olemaan tukena asiakkaan pilvihankkeissa. Pilviraketti-palvelu koostuu kuukausittain toteutettavista työpajoista, joiden sisältö sovitaan asiakkaan kanssa. Työpajoja on lähtökohtaisesti kuukaudessa neljän (4) tunnin edestä. 

Työpajojen lisäksi palvelu sisältää henkilökunnan osaamisen kasvattamisen tueksi digivalmennuksia ja yhteisen tukipalvelun, jossa asiakkaan itsensä ratkaisematta jääneitä ongelmia ratkotaan yhdessä Digikuun asiantuntijoiden kanssa.

Kuntien Tiera Oy:llä ja Turun kaupungilla on voimassa oleva sopimus käyttöpalveluista (IT-palvelujohtaja § 54, dnro 13417-2019). Tämän sopimuksen puitteissa Tiera on antanut tarjouksen ostettavasta Pilviraketti -palvelusta.

Työpajat 4h kuukaudessa, tuki ja muu Pilviraketti-materiaali 1490€/kk (alv 0%).

Vuodelle 2020 kustannukset ovat 8940 € (alv 0%)

Vuodelle 2021 kustannukset ovat 8940 € (alv 0%)

Hankinta on jatkoa IT-palvelujohtajan päätökseen § 44 (10664-2019), jossa vastaavaa palvelua hankittiin saman projektin Office365-palvelujen aktivointivaiheeseen 1.10.2019 - 30.6.2020. Aiemman päätöksen osuus hankinnasta oli 29 600 euroa, joten yhteensä hankinnan arvo on 47 480 euroa.

Kuntien Tiera Oy on hankintalain 15 § mukainen Turun kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään.

Esitän, että IT-palvelut hankkii Kuntien Tiera Oy:ltä saadun tarjouksen perusteella tarjouksen mukaisesti jatkoa Pilviraketti-palvelulle aikavälille 1.7.2020 - 31.12.2020 enintään 8940 eurolla (alv 0%) ja aikavälille 1.1.2021 - 30.6.2021 enintään 8940 eurolla (alv 0%), yhteensä enintään 17 880 eurolla (alv 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 11603 / 103746.

IT-palvelujohtaja Joni Ilmanen 14.8.2020:

Päätin, IT-palvelut hankkii Kuntien Tiera Oy:ltä tarjouksen mukaisesti jatkoa Pilviraketti-palvelulle aikavälille 1.7.2020 - 31.12.2020 enintään 8940 eurolla (alv 0%) ja aikavälille 1.1.2021 - 30.6.2021 enintään 8940 eurolla (alv 0%), yhteensä enintään 17 880 eurolla (alv 0 %). Kustannukset kohdistetaan kustannuspaikalle 11603 / 103746.

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä tilauksella. Päätös voi muuttua hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella

Joni Ilmanen

IT-palvelujohtaja

Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa IT-projektipäällikkö Katja Klemola, p. 040 356 5068

Jakelu

aoKuntien Tiera Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX