Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, strateginen hankinta | |||
Hankintapäällikkö | 46 | 14.05.2020 |
3815-2016 (064, 021)
Kalustehankintojen vuosisopimuksen jatkaminen ajalle 1.9.2020 - 30.11.2020
Hankinta-asiantuntija Marja Poskiparta 14.5.2020:
Turun kaupungin hankinta- ja logistiikkajohtaja on päätöksellään 11.8.2017 § 49 valinnut kalusteiden toimittajaksi 31.12.2018 päättyvälle sopimuskaudelle seuraavat toimittajat:
•ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy
•ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy
Turun ammattikorkeakoulu Oy sitoutui ryhmiin 1 ja 2.
Tarjouspyynnössä 3815-2016 varattiin mahdollisuus jatkaa sopimuksia Tilaajan kirjallisella päätöksellä alkuperäisin ehdoin yhdellä (1) yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella. Hankinta- ja logistiikkajohtaja on päätöksellään 5.6.2019 § 48 päättänyt kyseisen optiokauden käyttöönottamisesta. Optiokausi päättyy 31.8.2020.
Kalusteiden vuosisopimuksen kilpailutus on viivästynyt, eikä hankinnan valmistelu ei ole edennyt aikataulun mukaisesti. Tämän takia uusia sopimuksia ei saada voimaan 1.9.2020 alkaen. Hankinnan väliaikaisen järjestämisen vuoksi vanhoja sopimuksia on tarpeen jatkaa uuden kilpailutuksen valmistumisen ajaksi.
Kun otetaan huomioon, että hankintayksikön tulisi kilpailuttaa uudet palveluntuottajat lyhyelle siirtymäjaksolle, ei kahden lähes päällekkäisen hankinnan järjestämistä voida pitää teknisesti ja taloudellisesti tarkoituksenmukaisena.
Sopimusmuutos voidaan tehdä hankintalain 136 §:n 2 momentin 5 nojalla, koska kyseessä on vähäarvoinen sopimusmuutos, joka alittaa EU-kynnysarvon ja jonka arvo on pienempi kuin 10 prosenttia alkuperäisen hankintasopimuksen arvosta eikä vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen.
Ehdotus Turun kaupunki on tiedustellut kirjallisesti kaikilta nykyisiltä toimittajilta halukkuutta jatkaa sopimuksia entisin ehdoin ajalle 1.9.2020-30.11.2020. Koska kalusteiden saatavuus on tarpeen turvata siihen asti, kunnes kalustehankintojen uusi kilpailutus saadaan toteutettua ja uudet sopimukset astuvat voimaan, esitän, että nykyisiä kalustehankintojen sopimuksia jatketaan entisin ehdoin nykyisten toimittajien kanssa ajalle 1.9.2020–30.11.2020 seuraavasti:
•ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy
•ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy
Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:
Päätös Päätän, että työnohjauksen kalusteiden sopimuksia jatketaan entisin ehdoin ajalle 1.9.2020 – 30.11.2020 seuraavien toimittajien kanssa:
•ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy
•ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy
•ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy
Hankintayksikköä sitovat sopimusmuutokset eivät synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävien kirjallisten sopimusliitteiden allekirjoittamisella. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Susanna Sarvanto-Hohtari
hankintapäällikkö
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Marja Poskiparta, puh. 040 193 1971
Jakelu
aoIsku Interior Oy
aoLekolar-Printel Oy
aoTevella Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX