Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, strateginen hankinta 
Hankintapäällikkö4614.05.2020 

3815-2016 (064, 021)

Kalustehankintojen vuosisopimuksen jatkaminen ajalle 1.9.2020 - 30.11.2020

 

Hankinta-asiantuntija Marja Poskiparta 14.5.2020:

 

Turun kaupungin hankinta- ja logistiikkajohtaja on päätöksellään 11.8.2017 § 49 valinnut kalusteiden toimittajaksi 31.12.2018 päättyvälle sopimuskaudelle seuraavat toimittajat:

ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy

ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy

 

Turun ammattikorkeakoulu Oy sitoutui ryhmiin 1 ja 2.

Tarjouspyynnössä 3815-2016 varattiin mahdollisuus jatkaa sopimuksia Tilaajan kirjallisella päätöksellä alkuperäisin ehdoin yhdellä (1) yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella. Hankinta- ja logistiikkajohtaja on päätöksellään 5.6.2019 § 48 päättänyt kyseisen optiokauden käyttöönottamisesta. Optiokausi päättyy 31.8.2020.

 

Kalusteiden vuosisopimuksen kilpailutus on viivästynyt, eikä hankinnan valmistelu ei ole edennyt aikataulun mukaisesti. Tämän takia uusia sopimuksia ei saada voimaan 1.9.2020 alkaen. Hankinnan väliaikaisen järjestämisen vuoksi vanhoja sopimuksia on tarpeen jatkaa uuden kilpailutuksen valmistumisen ajaksi.

 

Kun otetaan huomioon, että hankintayksikön tulisi kilpailuttaa uudet palveluntuottajat lyhyelle siirtymäjaksolle, ei kahden lähes päällekkäisen hankinnan järjestämistä voida pitää teknisesti ja taloudellisesti tarkoituksenmukaisena.

 

Sopimusmuutos voidaan tehdä hankintalain 136 §:n 2 momentin 5 nojalla, koska kyseessä on vähäarvoinen sopimusmuutos, joka alittaa EU-kynnysarvon ja jonka arvo on pienempi kuin 10 prosenttia alkuperäisen hankintasopimuksen arvosta eikä vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen.

 

Ehdotus        Turun kaupunki on tiedustellut kirjallisesti kaikilta nykyisiltä toimittajilta halukkuutta jatkaa sopimuksia entisin ehdoin ajalle 1.9.2020-30.11.2020. Koska kalusteiden saatavuus on tarpeen turvata siihen asti, kunnes kalustehankintojen uusi kilpailutus saadaan toteutettua ja uudet sopimukset astuvat voimaan, esitän, että nykyisiä kalustehankintojen sopimuksia jatketaan entisin ehdoin nykyisten toimittajien kanssa ajalle 1.9.2020–30.11.2020 seuraavasti:

ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy

ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy

 

Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:

 

Päätös          Päätän, että työnohjauksen kalusteiden sopimuksia jatketaan entisin ehdoin ajalle 1.9.2020 – 30.11.2020 seuraavien toimittajien kanssa:

ryhmässä 1 Toimistotilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 2 Kohtaamistilojen kalusteet Isku Interior Oy

ryhmässä 3 Opetustilojen kalusteet Lekolar-Printel Oy

ryhmässä 4 Varhaiskasvatuksen kalusteet Tevella Oy

 

Hankintayksikköä sitovat sopimusmuutokset eivät synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävien kirjallisten sopimusliitteiden allekirjoittamisella. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

Susanna Sarvanto-Hohtari

hankintapäällikkö

 

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

 

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Marja Poskiparta, puh. 040 193 1971

Jakelu

aoIsku Interior Oy
aoLekolar-Printel Oy
aoTevella Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvXXXXX