Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, kaupunkikehitysryhmä 
Johtaja9112.05.2020 

5479-2020 (02 08 00)

Healthy Boost-projektin tilaus videosarjasta Valoa koronakriisiin

Viestintäjohtaja Saara Malila ja erityisasiantuntija Risto Tolonen 11.5.2020:

Healthy Boost-projektin tavoitteena on kehittää hallintorajat ylittävää yhteistyötä ja osallistaa kaupunkilaisia ja muita kaupungin sidosryhmiä yhteiskehittämiseen. Kehittämisen välineenä kaupunki toteuttaa hyvinvointiviestintäpilotin. Pilotissa testataan projektin tulostavoitteena olevaa hallintorajat ylittävän yhteistyön mallia. Osana pilottia Turun kaupunki on pyytänyt turkulaisilta videotuotantoyrityksiltä tarjoukset kymmenosaiselle videosarjalle Valoa koronakriisiin avaimet käteen -periaatteella. Sarjan teemana on koronaepidemian aikaansaamien myönteisten asioiden esittely positiivisen hengen luomiseksi ja korona-ajan jälkeiseen aikaan katsomiseksi. Myönteiset asiat ovat joko kaupungin oman toiminnan muutoksia tai yhteistyössä eri toimijoiden kanssa syntyneitä.  Kymmenen aihealueen valinta tehdään kaupungin ja videotoimittajaksi valitun toimiajan kanssa yhteistyössä siten, että valinnan päävastuu on Healthy Boost-projektin pilotilla ja kaupungin viestinnällä. Tarjouspyyntö sisältää sekä videot että niitä tukevan verkko- ja somemateriaalin.

Tarjouksen vaateet:

  1. Sarjassa on kymmenen (10 kpl) suomeksi puhuttua ja tekstitettyä 1-3 minuutin pituista osaa. Videot koostetaan haastattelu- ja kuvausmateriaalista.
  2. Videoiden tueksi halutaan materiaalit sekä somessa että verkkosivuilla käytettäviksi videoiden ohessa ja sisäänheittomateriaalina. Materiaalit tarkoittaa tässä kohden valmista teksti- ja kuvamateriaalia, jossa kerrotaan videon sisällöstä tai muusta aiheeseen liittyvästä tekstin ja kuvan avulla (esimerkiksi infograafiikan avulla). Tekstin pituus on enintään 2.500 merkkiä. Toteutustapa on vapaa, mutta materiaaleja on oltava kustakin videosta sekä someen että verkkosivuille.
  3. Videosarja toteutetaan touko-syyskuun aikana siten, että ensimmäiset videot ovat valmiita jo kesäkuun alussa.

Hintojen tulee sisältää videoiden tekninen toteutus (kuvaus kalustoineen, editointi, äänen jälkikäsittely, värienmäärittely) ja tausta- ja videotoimittaminen (taustatoimittaminen, suunnittelu, kuvausjärjestelyt, videotoimittaminen, kuvausavustaminen, valmiit teksti- ja valokuvamateriaalit). Tarjouksessa tulee kertoa hinta per yksi video ja hinta per yksi video ja sitä tukeva materiaali sekä sekä hinta per kymmenen videota ja hinta per kymmenen videota ja niitä tukevat materiaalit.

Määräaikaan eli 8.5.2020 mennessä on saatu neljä tarjousta, joista kokonaistaloudellisesti edullisin on Heidi Pelanderin ja Simo Ahteen muodostaman tiimin tarjous.

  1. Heidi Pelander & Simo Ahtee: 15 000 euroa (+alv24%)
  2. Mainostoimisto Hansdotter: 16 500 euroa (+alv24%)
  3. Tuotantotoimisto Grassmark: 20 000 euroa (+alv24%)
  4. Mainostoimisto KMG: 28 589 euroa (+alv24%)

Esitys:

Videosarjan Valo koronakriisin tuottajaksi valitaan Heidi Pelanderin ja Simo Ahteen muodostaman kaksikon tarjous. Kustannukset maksetaan Healthy Boost-projektin kustannuspaikalta11602, tilaus 605015.

Johtaja Pekka Sundman:

PäätösPäätin että videosarjan Valo koronakriisin tuottajaksi valitaan Heidi Pelanderin ja Simo Ahteen muodostaman kaksikon kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous. Kustannukset maksetaan Healthy Boost-projektin kustannuspaikalta11602, tilaus 605015.

Pekka Sundman

johtaja

Oikaisuvaatimusohje liitteenä

Jakelu

aoGrassMark Oy
aoHansdotter Oy
aoHeidi Pelander & Simo Ahtee
aoKMG Printworks
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
mtpvXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX