Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, strateginen hankinta | |||
Loppupvm 31.8.2020, Hankintapäällikkö | 24 | 09.03.2020 |
67-2020 (02 08 00, 07 01 04)
Ulkoleikkipaikkojen turvallisuustarkastukset 1.4.2020 - 31.3.2022
Hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen 9.3.2020
Turun kaupungin strateginen hankinta on pyytänyt tarjouksia Turun kaupungin kaupunkiympäristötoimialan puistoleikkipaikkojen ja Tilapalvelukeskuksen kiinteistöjen pihojen leikkipaikkojen turvallisuustarkastuksista ajalle 1.4.2020 – 31.3.2022, minkä jälkeen sopimuksia voidaan jatkaa Tilaajan päätöksellä yhdellä (1) vuodella, ajalle 1.4.2022 – 31.3.2023 (optio). Optiossa on kyse Tilaajan oikeudesta ei velvollisuudesta.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään puitesopimus yhden (1) palveluntuottajan kanssa, jolle valitaan yksi (1) varapalveluntuottaja. Mikäli ensisijaiseksi valittu Palveluntuottaja toimii alueella kunnossapitourakoitsijana tai kiinteistönhoitopalveluntuottajana tai näiden aliurakoitsijana, ei Palveluntuottaja voi tarkastaa näitä leikkipaikkoja vaan ko. kohteiden tarkastustöistä huolehtii varapalveluntuottaja.
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde, tuotteille asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Hankinnan arvonlisäverottomaksi arvoksi on arvioitu 50 000 euroa / vuosi. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
Hankintailmoitus julkaistiin 23.1.2020 kansallisen kynnysarvon ylittävänä tavarahankintana Hilma-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi. Tarjouspyyntö julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi –toimittajaportaalissa osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi. Hankintamenettelyksi ilmoitettiin avoin menettely.
Tarjouspyynnössä varattiin mahdollisuus esittää hankintaan liittyviä tarkentavia kysymyksiä. Tarjouspyyntöön esitettyihin kysymyksiin vastattiin tarjouspyynnön mukaisesti 11.2.2020.
Annettuun määräaikaan, 28.2.2019 klo 11.00, mennessä tarjouksen toimittivat:
•Kuntec Oy
•Lappset Group Oy
•Leikkiturva Oy
•Pro Park Palvelut Oy
•Propertit Oy
•Puuha Group Oy
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1) tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2) tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3) tarjousten vertailu ja tarjousten valinta.
Tarjoajien kelpoisuuden arviointi
Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua palvelujen tuottamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.
Kaikki tarjoajat vakuuttavat täyttävänsä tarjoajalle asetetut kelpoisuusehdot.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus
Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseiden tarjoajien tarjoukset. Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.
Kaikkien tarjouksien todettiin täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset ja ne otettiin mukaan tarjousten vertailuun.
Tarjousten vertailuun tulee ottaa vain tarjouspyynnön mukaisia tarjouksia.
Tarjousten vertailu ja tarjousten valinta
Vertailuperusteiksi tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että annetuista tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisimmat.
Arviointiperusteena oli kokonaishinnaltaan halvin. Vertailussa käytettiin tarjouspyynnössä ilmoitettuja määriä.
Hankinnalle asetetut laatuvaatimukset oli esitetty tarjouspyynnössä, eikä niitä pisteytetty.
| Kokonaishinta € (alv 0 %)
|
Kuntec Oy | 31 825,00 |
Propertit Oy | 39 850,00 |
Leikkiturva Oy | 52 750,00 |
Puuha Group Oy | 54 750,00 |
Pro Park Oy | 55 600,00 |
Lappset Group Oy | 91 600,00 |
•ulkoleikkipaikkojen turvallisuustarkastuksien ensisijaiseksi palveluntuottajaksi valitaan ajalle 1.4.2020 – 31.3.2022 Kuntec Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin
•ulkoleikkipaikkojen turvallisuustarkastuksien varapalveluntuottajaksi valitaan ajalle 1.4.2020 – 31.3.2022 Propertit Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin
•mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.4.2022 – 31.3.2023 päätetään erikseen
Projektipäällikkö Jaana Friman, hankintapäällikön varahenkilö
Päätös Päätän, että
•ulkoleikkipaikkojen turvallisuustarkastuksien ensisijaiseksi palveluntuottajaksi valitaan ajalle 1.4.2020 – 31.3.2022 Kuntec Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin
•ulkoleikkipaikkojen turvallisuustarkastuksien varapalveluntuottajaksi valitaan ajalle 1.4.2020 – 31.3.2022 Propertit Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin
•mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.4.2022 – 31.3.2023 päätetään erikseen
Hankintayksikköä sitovat sopimukset eivät synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävillä kirjallisilla sopimuksilla.
Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Jaana Friman
projektipäällikkö, hankintapäällikön varahenkilö
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen, puhelin 044 907 5894
Jakelu
aoKuntec Oy
aoLappset Group Oy
aoLeikkiturva Oy
aoPro Park Palvelut Oy
aoPropertit Oy
aoPuuha Group Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX