Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Konsernihallinto, strateginen hankinta | |||
Loppupvm 18.11.2019, Hankinta- ja logistiikkajohtaja | 77 | 25.09.2019 |
3709-2019 (02 08 00)
Ensiaputarvikkeet ajalle 1.11.2019(tavoite)-31.10.2021 (+2v optio)
Hankinta-asiantuntija Tapani Järvinen 25.9.2019:
Turun kaupungin Strateginen hankinta on pyytänyt avoimella hankintamenettelyllä tarjouksia Turun kaupungille ja muille tarjouspyynnössä mainituille hankintayksiköille hankittavista ensiaputarvikkeista ajalle 1.11.2019 – 31.10.2021, jonka jälkeen sopimusta voidaan tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin kahdella vuodella.
Hankinta koskee yleisiä ensiaputarvikkeita tilaajan yksiköihin.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään puitesopimus yhden toimittajan kanssa.
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta, josta hankintailmoitus julkaistiin HILMA-ilmoituskanavassa 15.8.2019 ja tarjouspyyntö julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa.
Hankinnasta esitettyihin kysymyksiin annettiin vastaukset 4.9.2019. Samana päivänä hankinnasta julkaistiin korjausilmoitus.
Annettuun määräaikaan 13.9.2019 klo 11.00 mennessä saatiin yhdeksän (9) tarjousta. Tarjouksen antoivat:
•Ems Consulting Oy
•Lyreco Finland Oy
•Mediq Suomi Oy
•MedKit Finland Oy
•Merplast Oyj
•Multisafe Oy
•OneMed Oy
•SafeAid Oy
•Tammed Oy
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että osatarjouksia ei hyväksytä ja että vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.
Tarjoukset arvioitiin kolmessa vaiheessa:
1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi
2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi
3. Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja valinta
Tarjoajien kelpoisuuden arviointi
Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.
Tarjoajien kelpoisuuden arvioinnissa todettiin kaikkien tarjoajien täyttävän tässä hankintamenettelyssä tarjoajien kelpoisuudelle asetetut vaatimukset.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus
Tarjoukset arvioitiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.
Arvioinnissa todettiin tarjousten täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset.
Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja valinta
Valintaperusteeksi ilmoitettiin kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että vertailuperusteina käytetään hintaa ja laatua seuraavasti:
•Hinta, enimmäispisteet 93 pistettä.
Tarjoushinnat kerrotaan tarjouspyynnössä ilmoitetuilla painokertoimilla, jonka jälkeen nämä vertailuhinnat lasketaan yhteen. Halvimman kokonaishinnan antanut tarjoaja saa maksimipisteet (93 p), Muiden tarjoajien hintapisteet hinnan osalta määräytyvät seuraavalla laskentakaavalla: (halvin kokonaishinta / tarjottu kokonaishinta x maksimipisteet).
•Lisätuotteet, enimmäispisteet 7 pistettä
Tarjoajan valikoimaan kuuluvista seitsemästä lisätuotteesta saa 1 pistettä per tuote.
Tarjousten vertailu esitetään erillisellä liitteellä.
Liite 1 Tarjousten vertailutaulukko
Koska osatarjous oli sallittu ja osa tarjoajista käytti mahdollisuuden olla tarjoamatta kaikkia tuotteita, käytettiin hintavertailussa volyymipainotettua hintapisteytystä, joka tarkoittaa, että hintapisteet laskettiin tuotekohtaisesti. Yhteenlaskettuna parhaat pisteet vertailussa sai Multisafe Oy.
Ehdotus Ehdotan, että ensiaputarvikkeet ajalle 1.11.2019 – 31.10.2021 hankitaan Multisafe Oy:ltä tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
Mahdollisen option käyttöönotosta päätetään erikseen.
Hankintapäällikkö Susanna Sarvanto-Hohtari:
Päätös Päätän, että ensiaputarvikkeet ajalle 1.11.2019 – 31.10.2021 hankitaan Multisafe Oy:ltä tarjotuin hinnoin sekä muutoin tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.
Mahdollisen option käyttöönotosta päätetään erikseen.
Hankintayksikköjä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävillä kirjallisilla sopimuksilla. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Susanna Sarvanto-Hohtari
hankintapäällikkö, hankinta- ja logistiikkajohtajan varahenkilönä
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Tapani Järvinen, puhelin 044 907 5896
Jakelu
aotarjoajat
tiedKaupunginhallitus