Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
IT-palvelut | |||
Loppupvm 31.8.2020, IT-palvelujohtaja | 29 | 06.06.2019 |
1800-2019 (02 08 00, 07.03)
Valtuustosalin sali- ja kokousjärjestelmän hankinta Audico Systems Oy:ltä
It-hankepäällikkö Otto Bernoulli, it-pääsuunnittelija Katri Mentunen ja strategisen hankinnan osuus projektipäällikkö Karolus Haarte 28.5.2019:
Turun kaupungin strateginen hankinta on pyytänyt kaupungin IT-palveluiden toimeksiannosta avoimella hankintamenettelyllä tarjouksia kaupungin valtuustosalin sali- ja kokousjärjestelmästä sekä sen tuki-, ylläpito- ja tukipalveluista.
Hankintailmoitus julkaistiin 23.4.2019 EU-kynnysarvon ylittävänä hankintana HILMA-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi. Tarjouspyyntö liitteineen julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalissa osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi/turku. Hankinnasta ei esitetty kysymyksiä määräaikaan mennessä.
Tarjous tuli antaa Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalin kautta.
Annettuun määräaikaan 23.5.2019 kello 11.00 mennessä saatiin tarjous seuraavalta tarjoajalta: Audico Systems Oy.
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja järjestelmälle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut kelpoisuus- ja vähimmäisvaatimukset. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että osatarjouksia ei oteta huomioon ja, että vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.
Tarjoushinnat tuli ilmoittaa arvonlisäverottomina hintoina tarjouspyynnössä edellytetyllä tavalla.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3. Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja tarjouksen valinta.
Tarjoajan kelpoisuuden arviointi
Tarjoajan taloudelliset, tekniset ja muut edellytykset hankinnan toteuttamiseksi arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajille asetetuissa kelpoisuusvaatimuksissa mainituin perustein.
Tarjoajan voidaan katsoa täyttäneen tarjoajille asetetut kelpoisuusehdot.
Tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuus
Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita ostettavalta järjestelmältä tarjouspyynnössä edellytettiin.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arvioinnin suorittivat it-hankepäällikkö Otto Bernoulli ja it-pääsuunnittelija Katri Mentunen.
Tarjous täyttää tarjouspyynnön vaatimukset.
Tarjouksen kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja tarjouksen valinta
Valinnan perusteeksi ilmoitettiin, että annetuista tarjouksista valitaan se, joka on kokonaistaloudellisesti edullisin tarjouspyynnössä mainituin vertailuperustein.
Hankinnan osalta ei suoritettu tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailua, koska hankintamenettelyssä saatiin vain yksi (1) tarjouspyynnön mukainen tarjous.
Tarjousten arvioinnin perusteella esitämme, että:
- Audico Systems Oy:ltä hankitaan sali- ja kokousjärjestelmä kokonaishintaan 428 189,50 € (alv 0 %) sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
- Audico Systems Oy:ltä hankitaan edellä mainitun sali- ja kokousjärjestelmän tuki-, ylläpito- ja tukipalvelut 48 kuukauden ajalle kokonaishintaan 123 526,56 € (alv 0 %) sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
Hankinnan kokonaisarvo on 551 716,06 € (alv 0 %).
Kustannuksista enintään 256 913,70€ (alv 0 %) kohdistuu vuonna 2019 kustannuspaikalle 11603 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero 102736. Kustannuksista enintään 171 275,80€ (alv 0 %) kohdistuu vuonna 2020 kustannuspaikalle 11603 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero 102736 ja kustannuksista enintään 25 735€ (alv 0%) kohdistuu vuonna 2020 kustannuspaikalle 11607 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 400075.
It-palvelujohtaja Joni Ilmanen 6.6.2019:
PäätösPäätän edellä esitetyn mukaisesti, että:
- Audico Systems Oy:ltä hankitaan sali- ja kokousjärjestelmä kokonaishintaan 428 189,50 € (alv 0 %) sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
- Audico Systems Oy:ltä hankitaan edellä mainitun sali- ja kokousjärjestelmän tuki-, ylläpito- ja tukipalvelut 48 kuukauden ajalle kokonaishintaan 123 526,56 € (alv 0 %) sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.
- Kustannuksista enintään 256 913,70€ (alv 0 %) kohdistuu vuonna 2019 kustannuspaikalle 11603 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero 102736. Kustannuksista enintään 171 275,80€ (alv 0 %) kohdistuu vuonna 2020 kustannuspaikalle 11603 Tietojärjestelmien kehittäminen, investointinumero 102736 ja kustannuksista enintään 25 735€ (alv 0%) kohdistuu vuonna 2020 kustannuspaikalle 11607 Tietojärjestelmien jatkokehittäminen, tilastollinen tilausnumero 400075.
Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisella sopimuksella. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella. Lisähankintamahdollisuuden (option) osalta tehdään erillinen päätös ja sopimus, mikäli tilaaja päättää hankkia lisähankintamahdollisuuden.
Joni Ilmanen
IT-palvelujohtaja
Oikaisuvaatimusohje liitteenä.
Jakelu
aoAudico Systems Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedKonsernihallinto, strateginen hankinta
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tpvXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX