Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, strateginen hankinta 
Loppupvm 18.11.2019, Hankinta- ja logistiikkajohtaja4215.05.2019 

1491-2019 (02 08 00)

Aninkaisten ja Uudenmaankadun koulutalojen (TAI) ruokapalvelut ajalle 1.8.2019-31.7.2021

Palvelupäällikkö Suvi Haukioja 15.5.2019:

 

Turun kaupungin strateginen hankinta on pyytänyt avoimella hankintamenettelyllä tarjouksia Turun ammatti-instituutin ruokapalveluista Aninkaisten koulutaloon (osakokonaisuus 1) ja Uudenmaantien koulutaloon (osakokonaisuus 2) ajalle 1.8.2019 – 31.7.2021, minkä jälkeen sopimusta voidaan tilaajan päätöksellä jatkaa valitun Palveluntuottajan kanssa alkuperäisin ehdoin enintään kahdella (2) vuodella, ajalle 1.8.2021-31.7.2023 (optio).

 

Hankintailmoitus on julkaistu 2.4.2019 EU-kynnysarvon ylittävänä mukaisena HILMA-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi. Hankinnasta tehdään valitun palveluntuottajan kanssa käyttöoikeussopimus. Hankintaan esitetyt kysymykset ja niihin annetut vastaukset on julkaistu 18.4.2019 Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalissa.

 

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja palvelulle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut kelpoisuus- ja vähimmäisvaatimukset. Tarjoushinnat tuli ilmoittaa arvonlisäverottomina hintoina tarjouspyynnössä edellytetysti. Tilaaja ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon sopimuskauden aikana.

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjoukset annetaan osakokonaisuuksittain ja että tarjouksen voi jättää joko molempiin tai vain toiseen osakokonaisuuteen ja että vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä. Tarjous tuli antaa Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalin kautta.

 

Annettuun määräaikaan 6.5.2019 kello 11.00 mennessä saatiin osakokonaisuuteen 1. kolme (3) tarjousta ja osakokonaisuuteen 2 viisi (5) tarjousta. Osakokonaisuuteen 1. tarjouksen jättivät Arkea Oy, Juvenes Oy ja Palmia Oy. Osakokonaisuuteen 2. tarjouksen jättivät Arkea Oy, ISS Palvelut Oy, Juvenes Oy, Palmia Oy, Unica Oy.

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1. Tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3. Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja tarjousten valinta.

 

Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

 

Tarjoajien taloudelliset, tekniset ja muut edellytykset hankinnan toteuttamiseksi arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuissa vähimmäisvaatimuksissa mainituin perustein.

 

Kaikki tarjoajat täyttivät tarjoajille asetetut kelpoisuusehdot.

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen

 

Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

 

Kaikki tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.

 

Tarjousten vertailu ja tarjousten valinta

 

Valinnan perusteeksi ilmoitettiin, että annetuista tarjouksista valitaan hinnaltaan halvin osakokonaisuuksittain. Laatuperusteet on huomioitu tarjouspyynnön ehdottomissa vaatimuksissa.

 

Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu on esitetty Liitteessä 1. Tarjousten vertailu 1491-2019.

 

Liite 1. Tarjousten vertailu 1491-2019

Tarjousten arvioinnin ja vertailun perusteella esitän, että:   

Osakokonaisuus 1. Aninkaisten koulutaloon ruokapalveluiden tuottajaksi ajalle 1.8.2019 - 31.7.2021 valitaan Palmia Oy tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

Osakokonaisuus 2. Uudenmaantien koulutaloon ruokapalveluiden tuottajaksi ajalle 1.8.2019 - 31.7.2021 valitaan Palmia Oy tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

 

vt. talous ja strategiaryhmän johtaja, hankinta- ja logistiikkajohtajan
varahenkilö Fredrik Lindström:

 

Päätös          Päätän edellä esitetyn perusteella, että:

Osakokonaisuus 1. Aninkaisten koulutaloon ruokapalveluiden tuottajaksi ajalle 1.8.2019 - 31.7.2021 valitaan Palmia Oy tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

Osakokonaisuus 2. Uudenmaantien koulutaloon ruokapalveluiden tuottajaksi ajalle 1.8.2019 - 31.7.2021 valitaan Palmia Oy tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin.

 

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, valitusosoituksen ja muut oheisasiakirjat tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella. Mahdollisen option käyttöönotosta tehdään erillinen päätös ja sopimus.

 

 

 

 

Fredrik Lindström

vt. talous ja strategiaryhmän johtaja, hankinta- ja logistiikkajohtajan
varahenkilö

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus ovat tämän pöytäkirjan liitteenä.

 

Lisätiedot: palvelupäällikkö Suvi Haukioja, p. 040 159 4766.

 

Jakelu

aoArkea Oy
aoISS Palvelut Oy
aoJuvenes-Yhtiöt Oy
aoPalmia Oy
aoUnica Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvHaukioja Suvi
tiedHolmberg Sari
tiedImmonen Hannu
tiedLaikko Outi
tiedOjanen Kalle
tiedSalmio-Nurminen Sari
tiedTuuri Marleena


Liitteet:

Kstrha § 42
Liite 1:Tarjousten vertailu 1491-2019