Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, strateginen hankinta 
Loppupvm 18.11.2019, Hankinta- ja logistiikkajohtaja3914.05.2019 

4890-2019 (02 08 00)

Opasteet (nimikilvet, teksti- ja huonenumerotarrat, seinäopasteet, yms.) 1.6.2019 - 31.5.2020

Hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen 14.5.2019:

 

Turun kaupungin strateginen hankinta on pyytänyt tarjouksia opasteista (nimikilvet, teksti- ja huonenumerot, seinäopasteet yms) ajalle 1.6.2019 – 31.5.2020, minkä jälkeen sopimuksia voidaan jatkaa Tilaajan päätöksellä yhdellä (1) vuodella, ajalle 1.6.2020 - 31.5.2021 (optio). Optiossa on kyse Tilaajan oikeudesta ei velvollisuudesta.

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että hankinnasta tehdään puitesopimus yhden (1) toimittajan kanssa.

 

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde, tuotteille asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.

 

Hankinnan arvonlisäverottomaksi arvoksi on arvioitu 60 000 euroa / vuosi. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyyn hankintamäärään tai -arvoon.

 

Hankintailmitus julkaistiin 15.4.2019 kansallisen kynnysarvon ylittävänä hankinta Hilma -ilmoituskanavassa osoittessa www.hankintailmoitukset.fi. Tarjouspyyntö julkaistiin samana päivänä Tarjouspalvelu.fi –toimittajaportaalissa osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi. Hankintamenettelyksi ilmoitettiin avoin menettely.

 

Tarjouspyynnössä varattiin mahdollisuus esittää hankintaan liittyviä tarkentavia kysymyksiä. Hankintaan esitettyyn kysymykseen vastattiin 17.4.2019. Tarjouspyyntöön ei tullut muutoksia.

 

Annettuun määräaikaan, 14.5.2019 klo 11.00, mennessä tarjouksen toimittivat:

Adworks Oy Turku

Logoa Oy

Modulex co Neonelektro Oy

Pekeli-Tuote

Punamusta Oy

Tampereen Opastemestarit Oy

 

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1) tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2) tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3) tarjousten vertailu ja tarjousten valinta.

 

Tarjoajien kelpoisuuden arviointi

Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua palvelujen tuottamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.

 

Kaikki tarjoajat vakuuttavat täyttävänsä tarjoajalle asetetut kelpoisuusehdot.

 

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseiden tarjoajien tarjoukset. Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.

 

Kaikkien tarjouksien todettiin täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset ja ne otettiin mukaan tarjousten vertailuun.

 

Tarjousten vertailuun tulee ottaa vain tarjouspyynnön mukaisia tarjouksia.

 

Tarjousten vertailu ja tarjousten valinta

Vertailuperusteiksi tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että annetuista tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin.

 

Arviointiperusteena oli kokonaishinnaltaan halvin. Vertailussa käytettiin tarjouspyynnössä ilmoitettuja määriä.

 

Hankinnalle asetetut laatuvaatimukset oli esitetty tarjouspyynnössä, eikä niitä pisteytetty.

 

 

Kokonaishinta €

(alv 0 %)

Logoa Oy

15 227,50 €

Punamusta Oy

22 587,75 €

Tampereen Opastemestarit Oy

22 778,75 €

Modulex co Neonelektro Oy

22 806,00 €

Adworks Oy Turku

23 711,35 €

Pekeli-Tuote

24 091,15

Versaali Oy

53 513,50

 

Ehdotus        Ehdotan, että

opasteiden (nimikilvet, teksti- ja huonenumerot, seinäopasteet yms) toimittajaksi valittaisiin ajalle 1.6.2019 – 31.5.2020 Logoa Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin

 

mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.6.2020 – 31.5.2021 päätettäisiin erikseen

 

Vt. talous ja strategiaryhmän johtaja Fredrik Lindström, hankinta- ja logistiikkajohtajan varahenkilö:

 

Päätös          Päätän, että

opasteiden (nimikilvet, teksti- ja huonenumerot, seinäopasteet yms) toimittajaksi valitaan ajalle 1.6.2019 – 31.5.2020 Logoa Oy tarjoamillaan yksikköhinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin

 

mahdollisesta option käytöstä ajalle 1.6.2020 – 31.5.2021 päätetään erikseen

 

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävällä kirjallisella sopimuksella.

 

Hankintasopimus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuohjeen ja valitusosoituksen tiedoksi.

 

Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

 

 

 

Fredrik Lindström

vt. talous ja strategiaryhmän johtaja

hankinta- ja logistiikkajohtajan varahenkilö

 

Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.

 

Lisätietoja: hankinta-asiantuntija Kirsi Mäntynen, puhelin 044 907 5894

 

Jakelu

aoAdworks Oy Turku
aoLogoa Oy
aoModulex co Neonelektro Oy
aoPekeli-Tuote
aoPunaMusta Oy
aoTampereen Opastemestarit Oy
aoVersaali Oy
tiedKaupunginhallitus
tpvMäntynen Kirsi