Turun kaupunki | § | Päätöspöytäkirja | 1 |
Sivistystoimiala | |||
Loppupvm 31.5.2021, Toimialajohtaja/sarja 10 | 10 | 07.05.2018 |
858-2018 (02 08 00)
Lyseon koulun kalusteiden hankinta
Hankintasuunnittelija Taina Willman-Lynderup ja lukion rehtori Anu Tanzi-Albi ja strategisen hankinnan osuus, hankinta-asiantuntija Päivi Aaltonen:
Turun kaupungin strateginen hankinta on pyytänyt sivistystoimialan toimeksiannosta tarjouksia Lyseon koulun osittaisesta kalustamisesta.
Kilpailutuksen perusteella valitaan yksi (1) toimittaja.
Hankinta on toteutettu käänteisenä kilpailutuksena ns. ”ranskalainen urakka”. Hankittavan kalustuksen ja siihen liittyvän muun tarjoukseen sisältyvän sisustuksen tuli olla hinnaltaan 100 000 € (alv 0 %).
Kyseessä on EU-kynnysarvon alittava hankinta, josta on julkaistu hankintailmoitus Hilma-ilmoituskanavassa osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi.
Tarjouspyyntö on ollut saatavilla Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalissa osoitteessa https://tarjouspalvelu.fi/turku.
Hankinnasta esitettyihin kysymyksiin vastattiin Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalissa.
Annettuun määräaikaan, 23.4.2018 klo 11.00, mennessä saatiin kaksi (2) tarjousta, seuraavilta tarjoajilta: Lekolar-Printel Oy ja Isku Interior Oy:ltä.
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjousten arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1) tarjoajien kelpoisuuden arviointi, 2) tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen, 3) tarjousten vertailu.
Tarjoajien kelpoisuuden tarkistaminen:
Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajien edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta. Tätä arvioitiin tarjous-pyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.
Tarjoajat täyttivät tarjoajille asetetut kelpoisuusehdot.
Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen:
Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseiden tarjoajien tarjoukset. Tarjoukset tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita tarjouspyynnössä edellytettiin.
Tarjoukset todettiin täyttävän tarjouspyynnön vaatimukset ja ne otettiin mukaan tarjousten vertailuun.
Tarjousten vertailu ja valinta
Kyseessä on käänteinen kilpailutus = ”ranskalainen urakka”, tarjousten hinnan tuli olla 100 000 €.
Laadun ja määrän osalta vertailu suoritetaan seuraavin perustein:
Kalusteiden riittävyys, max 40 pistettä
Kalusteratkaisut huomioivat tilakuvausten selostuksen käyttäjämääristä ja tiloissa tapahtuvasta toiminnasta sekä tiloihin tulevat kiintokalusteet
Kalustuksen monipuolisuus ja joustavuus, max 20 pistettä
Kalusteiden siirtely ja ryhmittely on vaivatonta, ne ovat helposti muunneltavia
Kalustus mahdollistaa kaikkien tilojen monipuolisen hyödyntämisen oppimistilanteissa, max 15 pistettä
Kalusteratkaisut tukevat aula- ja muiden tilojen hyödyntämisen monipuolisesti erilaisissa oppimistilanteissa
Kalusteet ovat ergonomisia ja helposti puhdistettavia, max 15 pistettä
Kalusteet ja niiden materiaalit tukevat käyttäjien ergonomiaa ja terveyttä, ovat helposti puhdistettavia sekä turvallisia mekanismeiltaan ja materiaaleiltaan
Lisäelementit, max. 10 pistettä
Toiminnakuvauksen kalustemäärittelujen lisäksi tarjotut kalusteet ja tarvikkeet
Laadun arvioinnin suoritti Turun kaupungin asiantuntijaryhmä.
Liite 1 Laadun arviointi
Päätös Päätän, että Lyseon kalusteet hankitaan vertailupisteytyksessä parhaat pisteet saaneen tarjoajan tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin Lekolar-Printel Oy:ltä.
Tilaajaa sitova tilaus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta erikseen tehtävillä kirjallisella tilauksella. Päätös voi muuttua tehdyn valituksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.
Hankintasopimus/tilaus voidaan tehdä ja päätös panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja hakemusosoituksen tiedoksi.
Timo Jalonen
Toimialajohtaja
Lisätietoja: Hankintasuunnittelija Taina Willman-Lynderup puh. 040 7243 725 tai hankinta-asiantuntija Päivi Aaltonen puh. 040 1760 107.
Oikaisuohje ja valitusosoitus liitteenä.
Jakelu
aoIsku Interior Oy
aoLekolar-Printel Oy
tiedKasvatus- ja opetuslautakunta
tiedKonsernihallinto, strateginen hankinta
tpvAaltonen Päivi
tiedTakalo Anne
tpvTanzi-Albi Anu
tpvWillman-Lynderup Taina
Liitteet:
Sivto § 10
Liite 1:Laadun arviointi