Sopimus

Dnro 9782-2011

(633)

      

 

X.X.2014

 

Ympäristötoimiala

Seudullinen joukkoliikenne

 

 

 

Bussikorttien myyntipalvelu

 

1Sopimuksen osapuolet

 

Yhteispalvelu Monitori (jäljempänä Monitori) ja Turun kaupungin Ympäristötoimialan Seudullinen joukkoliikenne (jäljempänä joukkoliikenne) sopivat bussikorttien myyntipalvelusta.

 

Sopimuksessa noudatetaan soveltuvin osin JYSE 2009 Palvelut -sopimusehtoja. Asiakirjojen pätevyysjärjestyksessä tämä sopimus on ennen JYSE 2009 -ehtoja.

 

Toimittaja:

Yhteispalvelu Monitori

Skanssin kauppakeskus,

Skanssinkatu 10,  

20730 Turku

Y-tunnus 0204819-8

Yhteyshenkilö: palvelupäällikkö Raimo Oksa , puh. 040 1627977,

raimo.oksa@turku.fi

 

 

Tilaaja:

Turun kaupunki,

Seudullinen joukkoliikenne

Puolalankatu 5

20100 Turku

Y-tunnus 0204819-8

Yhteyshenkilö: Jaana Sitaru-Niemi, puh. 02 262 4811,
joukkoliikennetoimisto@turku.fi

 

 

2Sopimuksen kohde

 

Sopimuksen kohteena on Seudullisen joukkoliikenteen bussikorttien myyntipalvelu. Monitori lataa ja myy toimipisteessään seudullisen joukkoliikenteen matkustajien bussikortteja. Kortit jaotellaan ja hinnoitellaan oheisen liitteen mukaisesti (liite 1). Lipputuotteesta peritään asiakkaalta joukkoliikenteen kulloinkin määrittämä käypä hinta.

 

Tämä sopimus korvaa sopimuksen, joka on allekirjoitettu Turussa 30.11.2011.


3Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet

 

Osapuolten velvoitteet myyntipalvelussa, laitteiden huollossa ja ohjelmistojen ylläpidossa on eritelty seikkaperäisemmin jäljempänä (liite 2).

 

Joukkoliikenne toimittaa Monitorille korttien myyntiin tarvittavat laitteet ja ohjelmistot sekä vastaa niiden asennuksesta ja testauksesta. Joukkoliikenne omistaa myyntilaitteet, niiden ohjelmistot sekä näiden dokumentaation ja ohjeet. Joukkoliikenne vastaa laitteiden ja ohjelmistojen ajanmukaisuudesta sekä huollosta ja toimittaa tarvittaessa varalaitteet. Monitori huolehtii kustannuksellaan laitteiden tarvitsemasta sähköstä sekä tietoliikenneyhteyden järjestämisestä siten, että laitteet ovat yhteydessä joukkoliikenteen palvelimiin.

 

Joukkoliikenne antaa Monitorin palvelupisteen henkilöstölle keskitetysti tarvittavan koulutuksen sekä kirjalliset ohjeet. Järjestelmän muuttuessa joukkoliikenne vastaa lisäkoulutuksesta ja kirjallisten ohjeiden päivittämisestä. Monitori vastaa itsenäisesti esimerkiksi uusien työntekijöiden ja kausityöntekijöiden perehdyttämisestä joukkoliikenteen toimintoihin.

 

Joukkoliikenne toimittaa Monitorille tarvittavan määrän kortteja ja muita myytäviä tuotteita. Monitori on vastuussa haltuunsa luovutetusta materiaalista sen täydestä arvosta.

 

Monitori tilittää korttien myynnistä kertyneen tulon sovittavan menettelyn mukaisesti: edellisen kuukauden 16. päivän ja seuraavan kuukauden 15. päivän välisen myynnin 20. päivään mennessä.

 

Monitori saa myyntipalkkiota arvonlisäveroineen 4 % myynnistä kertyvistä

tuloista. Joukkoliikennetoimisto maksaa myyntipalkkion kuukausittain kertyneen myynnin mukaan jälkikäteen Monitorille.

 

Monitori vastaa, että palvelupisteen toimiminen joukkoliikenteen korttien myyntipaikkana on myyntipisteessä esillä. Joukkoliikenne toimittaa markkinointimateriaalin palvelupisteisiin pääasiassa sähköisessä muodossa. Materiaalin pohjalta Monitori huolehtii materiaalin tuottamisesta ja esillepanosta soveltuvasti palvelupisteeseen. Joukkoliikenne huolehtii osaltaan joukkoliikenteen markkinoinnista sekä myyntipisteverkostoon liittyvästä muusta tiedottamisesta.

 

 

4Erimielisyydet

 

Sopimusta koskevat asiat ratkaistaan ensisijaisesti keskinäisin neuvotteluin. Jos kiistakysymys ei ratkea neuvotteluin, erimielisyydet jätetään ratkaistavaksi Varsinais-Suomen käräjäoikeuteen.

 

 

5Sopimuksen voimassaolo ja päättyminen

 

Sopimus astuu voimaan kun molemmat osapuolet ovat sen allekirjoittaneet ja päättyy sopijapuolen irtisanomisesta kolmen kuukauden kuluttua. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti.

 

Sopimus on voimassa toistaiseksi ja päättyy irtisanomisesta kolmen kuukauden kuluttua. Jos jompikumpi osapuoli rikkoo merkittävästi sopimuksen ehtoja, on toisella osapuolella oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi.

 

 

 

Tätä sopimusta on tehty kaksi samasanaista kappaletta, yksi kummallekin osapuolelle.

 

 

Turku ___.___.2014

 

Turun kaupunki      Turun kaupunki

Seudullinen joukkoliikenne      Konsernihallinto

 

 

 

_______________________   _______________________

Sirpa Korte         

joukkoliikennejohtaja      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LIITE 1

 

Monitorissa myytävät Turun seudun joukkoliikenteen tuotteet

 

 

 

Bussikortit

 

1. Arvokortit

-Lapset

-Nuoret

-Aikuiset

-Opiskelijat

-Seniorit

-Vammaiset

 

1.Kausikortit

-Lapset 30 pv

-Nuoret 30 pv

-Aikuiset 30 pv, 90 pv, 180 pv

-Opiskelijat 30 pv

-Seniorit 30 pv

-Vammaiset 30 pv

 

2.Tupla Yhdistelmäkortit

-Aikuiset

-Nuoret

-Opiskelijat

 

3.Kestokortit

 

4.Koulukortit

 

5.Koulumatkatukikortit

 

6.Matkailijakortit

 

Sopimukseen kuuluu kaikkien korttien uudelleenlataus. Asiakkaalta peritään lunastusmaksu uudesta kortista.

 

Muut tuotteet

 

1.Aikataulukirjat

2.Korttikotelot

3.Reittikartat

 

 

Joukkoliikenne pidättää oikeuden muuttaa tuotteita ja tuotteiden kategorisointia.


LIITE 2

 

Osapuolten velvoitteet myyntipalvelussa, laitteiden huollossa sekä ohjelmistojen ylläpidossa

 

Palvelupisteen tulee myyntipalveluna

 

1.Myydä ja ladata bussikortteja

2.Tulostaa asiakkaalle tämän pyynnöstä korttiraportti

3.Neuvoa asiakkaita bussikorttien käytössä

4.Jakaa tiedotteita asiakkaille

5.Palauttaa löytyneet bussikortit joukkoliikenteen palvelutoimistoon (Aurakatu 5, 20100 Turku)

6.Pitää huolta asiakasmateriaalin (tiedotteet yms.) riittävyydestä

7.Sopia joukkoliikenteen kanssa laitteiden sijoituspaikasta siten, että se edistää asiakaspalvelua. Laitteet tulee sijoittaa myös siten, että niiden huolto ja korjaus voidaan hoitaa vaikeuksitta

8.Pitää laitteet ehjänä ja puhtaana ulkopinnoilta

9.Osallistua joukkoliikenteen järjestämään koulutukseen latauslaitteiden käytöstä

10.Pitää huolta markkinointi- sekä muun asiakasmateriaalin esillepanosta

 

 

Palvelupisteen tulee tilitysten osalta sekä ongelmatilanteissa

 

1.Tulostaa myyntiraportti päivän päätteeksi

2.Säilyttää myyjän kuitit ja myyntiraportit kolmen kuukauden ajan

3.Huolehtia tilityksistä sopimuksen mukaisesti

4.Ottaa yhteyttä laitteen käyttöön liittyvissä teknisissä ongelmissa joukkoliikennetoimiston tekniseen tukeen (Martti Jokinen, 02 2624814)

5.Ottaa yhteyttä myyntiohjelman käyttöön ja bussikortteihin sekä asiakaspalveluun liittyvissä pulmatilanteissa joukkoliikenteen palvelutoimistoon numeroon 02 2624811 tai 040 1285973 (klo 8–18, la 9–14)

6.Ottaa yhteyttä tilityksiin liittyvissä asioissa sekä tilata korttipohjia, korttikoteloita, aikataulukirjoja, reittikarttoja, kuittirullia ja asiakasmateriaalia joukkoliikennetoimistosta (Tanja Kanerva, 02 2624808, tanja.kanerva@turku.fi)

7.Sopimuksen voimassaolon päätyttyä palauttaa laitepaketti sekä luovuttaa lopputilitys

8.Vastata kiinteän tietoliikenneyhteyden kuluista (Huom. vaihtoehtoinen seuraavassa kohdassa kohdan 2 kanssa)

 

 

Joukkoliikennetoimiston tulee

 

1.Asentaa laitteet ja testata tietoliikenneyhteys

2.Vastata 3G-yhteyden kustannuksista (Huom. vaihtoehtoinen edellisessä kohdassa kohdan 8 kanssa)

3.Toimittaa myyntipisteelle tilauksen pohjalta korttipohjia, korttikoteloita, aikataulukirjoja, reittikarttoja, kuittirullia ja asiakasmateriaalia

4.Antaa teknistä tukea laitteen toimintakunnossa pitämiseen sekä ohjata laitteen käytön ongelmatilanteissa

5.Järjestää laitteen huolto ja varalaitepalvelu

6.Opastaa bussikortteihin sekä joukkoliikenteen asiakaspalveluun liittyvissä ongelmatilanteissa

7.Toimittaa käyttöohjeet ja ohjeistukset

8.Vastata koulutuksesta ja neuvonnasta muutostilanteissa