Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta13119.06.201312

14130-2012 (065)

Jäsen Miikkolan aloite Turun sisäisen liikenteen bussien tarjouspyynnöistä

Tiivistelmä:

Joukkoliikennelautakunnan jäsen Mikael Miikkola on jättänyt aloitteen, jossa esitetään tarjouspyyntöasiakirjoihin lisättäväksi liikennöitsijälle annettava sanktio asiakaspalautteiden vastausten viipymisestä yli kaksi viikkoa.

Tksjlk § 131

Mikael Miikkola 13.12.2012:

Turun sisäisen liikenteen bussien tarjouspyynöistä

”Turun sisäisen liikenteen liikennöinti” asiakirjassa 13.12. (lisälista 7), kyseisen asiakirjan kohdassa 8. aliosassa 8.2. Palvelurikemaksut, on 12 kohtaa. Niihin esitetään liitettäväksi:

Kohta 13) Vastauksen viipyminen (yli 14 vrk) asiakaspalvelurikkeeseen. Peruste: 13.12.2012 kokouskutsun oheismateriaaliliitteessä 2, muistio 7/2012 liite 1 on kuusi (6) vastaamatonta asiakaspalvelupalautetta! Ilmiö ei ole poikkeuksellinen.

Suunnittelupäällikkö Henri Hellström 29.5.2013:

Turun sisäisessä liikenteessä liikenteenharjoittaja on velvollinen vastaamaan asiakaspalautteisiin sekä asiakkaalle että joukkoliikennetoimistolle. Palautteet käsitellään liikennöitsijäkokouksessa kuukausittain. 20.11.2012 pidetyssä liikennöitsijäneuvottelussa oli kuusi vastaamatonta asiakaspalautetta. Kokouksessa näistä vastaamattomista palautteista määrättiin sanktio nro 6, lievä asiakaspalvelurike, sekä vastaamaan näihin palautteisiin.

Joukkoliikennetoimisto käsittelee jo tällä hetkellä vastaamatonta asiakaspalautetta pienempänä asiakaspalvelurikkeenä (sanktio nro 6) eikä näe tarpeelliseksi lisätä tähän kohtaan erillistä sanktiota.

Joukkoliikennejohtaja Sirpa Korte 31.5.2013:

EhdotusTurun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta merkitsee jäsen Miikkolan aloitteen käsitellyksi.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

tiedMiikkola Mikael