Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Vapaa-aikatoimiala 
Loppupvm 31.5.2021, Toimialajohtaja/sarja 10511.05.2021 

5906-2021 (02 08 00)

Turun kesän kulttuuritarjontaa esittelevän ilmoitusliitteen hankinta

Markkinointipäällikkö Kirsi Storckovius 7.5.2021:

Olemme toteuttaneet vuosina 2013–2014 ja vuosina 2016–2019 toukokuussa ennen varsinaisen matkailusesongin alkua Turun kulttuurikesää markkinoivan Helsingin Sanomien liitekampanjan, kohderyhmänä erityisesti lapsiperheet ja nuoret aikuiset. Liitteet ovat saaneet HS:n tutkimuksissa pääsääntöisesti hyvät huomioarvot ja pääviesti siitä, että Turku on kiva kesäkaupunki koko perheelle, on huomattu.

Kampanjaan osallistuvat vapaa-aikatoimialan palveluista kirjastopalvelut, kaupungin uimalaitokset, Turun filharmoninen orkesteri, Turun kaupungin museopalvelut ja Seikkailupuisto. Ilmoituksilla mukana ovat kaupungin muista museotoimijoista Aboa Vetus & Ars Nova, Forum Marinum ja Turun taidemuseo. Näiden lisäksi Turun Musiikkijuhlat ja Turun Kaupunginteatteri Oy ja Emma Teatteri osallistuvat kampanjaan n. 2,5 sivun ilmoituksilla.

Kampanjaa tuetaan HS:n verkkosivuilla heinäkuussa kuukauden mittaisella Optimizer-kampanjalla, jolla saadaan kävijöitä ohjattua turku.fi -sivustolle. Kampanjan tulokset myös testataan, jolloin saamme tärkeätä tietoa tulevaa markkinointia ajatellen.  

8-sivuisen 4-väriliitteen kustannus HS:n kesäliitteen yhteydessä 28.5.20201 on yhteensä 14 725 € + alv ja kuukauden mittaisen verkkokampanjan 1 000 € + alv. Liitteestä otetaan lisäksi 5 000 kappaleen lisäpainos jaettavaksi paikallisesti Turussa eri toimipisteissä ja tapahtumissa hintaan 1 145 € + alv. Liitteen tutkimus maksaa 1 250 € + alv, kampanjan kustannus yhteensä 18 120 € + alv.

Tämän lisäksi tulevat liitteen taittokustannukset n. 2 000 € + alv. Kustannukset maksetaan vapaa-aikatoimialan hallinnon kustannuspaikalta 26001.

Esitän, että tilataan Helsingin Sanomia kustantavalta Sanoma Media Finland Oy:ltä (Y-tunnus 1515901-4) kesäliitekampanja, liitteen lisäpainatus, verkkokampanja ja tutkimus yhteishintaan 18 120 € (+ alv). Tämän lisäksi tulevat liitteen taittokustannukset noin 2 000 € (+ alv). Kustannukset maksetaan vapaa-aikatoimialan hallinnon kustannuspaikalta 26001.

Toimialajohtaja Minna Sartes:

PäätösHyväksyn esityksen ja päätin tilata Helsingin Sanomia kustantavalta Sanoma Media Finland Oy:ltä (Y-tunnus 1515901-4) kesäliitekampanjan, liitteen lisäpainatuksen, verkkokampanjan ja tutkimuksen yhteishintaan 18 120 € (+ alv). Tämän lisäksi tulevat liitteen taittokustannukset noin 2 000 € (+ alv). Kustannukset maksetaan vapaa-aikatoimialan hallinnon kustannuspaikalta 26001.

 

 

Minna Sartes

toimialajohtaja

Jakelu

aoSanoma Media Finland Oy
tiedKonsernihallinto, vapaa-aikatoimialan talouden toimialapalvelu
tiedKulttuurilautakunta
tpvXXXXX