Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Kulttuurilautakunta17208.09.20102

3070-2010 (002, 529, 065)

Turun kaupungin kulttuuriasiainkeskuksen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön kilpailuttaminen

Tiivistelmä: -

Kultlk § 172

Tuotantokoordinaattori Maarit Keto-Seppälä ja vs. tuoteryhmäpäällikkö Mia Koljonen 2.10.2009:

Turun kaupunki käynnisti Kulttuuritoimen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön hankinnan neuvottelumenettelyllä lähettämällä hankintailmoituksen 22.3.2010 Hilma-ilmoituskanavaan (www.hankintailmoitukset.fi) julkaistavaksi EU:n viralliseen lehden (EUVL) täydennysosassa (S-osa) sekä Tenders Electronic Daily (TED)- tietokannassa EU:n laajuisesti.

Kulttuurijohtaja on lainvoimaisella päätöksellään 10.5.2010 § 11 ratkaissut neuvottelumenettelyn käyttöedellytysten täyttymisen, osallistujien valinnan ja neuvottelujen käymisen siten, että Briiffi Oy, KMG Turku (Kari Media Group Oy), Recommended Finland Oy, Zeeland Society Oyj ja Mainostoimisto SST Oy hyväksytään tarjoajiksi ja kutsutaan tarjousmenettelyyn Kulttuuritoimen markkinointiviestinnästä ja yritysyhteistyöstä. Alustava tarjouspyyntö lähetettiin tarjousmenettelyyn valituille tarjoajille samanaikaisesti samana päivänä.

Kaikkien tarjousmenettelyyn kutsuttujen tarjoajien kanssa käytiin sisältömäärityksiä täsmentävät neuvottelut 26.-27.5.2010 välisenä aikana.

Neuvottelujen pohjalta syntynyt lopullinen tarjouspyyntö lähetettiin samanaikaisesti kaikille tarjoajille 24.6.2010.

Annettuun määräaikaan, 20.8.2010 klo 11:00, mennessä saapui tarjous seuraavilta kahdelta (2) tarjoajalta:

KMG Turku (Kari Media Group Oy)

Mainostoimisto SST Oy

Tarjousmenettelyyn valituista tarjoajista Briiffi Oy, Recommended Finland Oy, Zeeland Society Oyj ei jättänyt tarjousta.

Tarjoukset arvioitiin kahdessa vaiheessa:

1) tarjouspyynnön mukaisuus

2) tarjousten vertailu

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus

Molemmat saadut tarjoukset ovat tarjouspyynnön ehtojen mukaisia.

Tarjousten vertailu

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin käyttäen seuraavia arviointikriteereitä alla mainituilla painotuksilla:

Hinta                                                         painoarvo 60

Hinnan vertailupisteet muodostuvat seuraavasti:

Vuosipalkkio (kiinteä), painoarvo 25 pistettä.

Halvin hinta 25 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.

Yksikköhintaliitteen (liite 5) halvin yhteishinta 15 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.

Esimerkkitöiden No 1 ja No 2 (liitteessä 3) hinnat yhteensä, jotka sisältävät kaikki ne elementit jotka töiden kuvauksessa on pyydetty (hinta annetaan liitteellä 4).

Halvin yhteishinta 10 pistettä, muut suhteessa halvimpaan.

Tarjoajan ilmoittama prosenttipalkkio yritysyhteistyön toteutuneesta tulosta. Pienin prosentti saa 10 pistettä, muut suhteessa pienimpään (ilmoitetaan liitteellä 4).

Laatu                                                        painoarvo 40

Esimerkkityön No 1 visuaalinen ilme, dynaamisuus, nuorekkuus, ajan henkisyys, kansallisuus / kansainvälisyys sekä positiivisia mielikuvia herättävää.

Maksimipisteet 10

Esimerkkityön No 2 visuaalinen ilme, dynaamisuus, nuorekkuus, ajan henkisyys, kansallisuus / kansainvälisyys sekä positiivisia mielikuvia herättävää.

Maksimipisteet 10

Tarjoukseen liitetty varainhankinnan suunnitelma; suunnitelman innovatiivisyys, peilaten sitä realistisuuteen sekä kulttuuritoimen strategiaan ja arvoihin.

Maksimipisteet 20.

Laadun pisteytys ja perustelut:

Laadun vertailu liitteessä 1

Laadun arvioinnin suoritti kulttuuritoimen asiantuntijaryhmä.

Laadun pisteet:

 KMG (kari Media Group Oy)Mainostoimisto SST Oy
Esimerkkityö 1 (max 10 pistettä)58
Esimerkkityö 2 (max 10 pistettä)65
Varainhankinnan suunnitelma (max 20 pistettä)1013
Pisteet yhteensä2126

Hinnan pisteytys:

  Pisteet
KMG Turku (Kari Media Group Oy)Vuosipalkkio110 880,00 25
 Yksikköhinnat yhteensä12 870,0015
 Esimerkkityöt yhteensä6240,0010
 Prosenttipalkkio yritysyhteistyössä14 %10
  Pisteet yhteensä60 pistettä
Mainostoimisto SST OyVuosipalkkio164 290,0016,87
 Yksikköhinnat yhteensä26 510,007,28
 Esimerkkityöt yhteensä7 500,008,32
 Prosenttipalkkio yritysyhteistyössä25 %8,32
  Pisteet yhteensä40,79

Vertailupisteet yhteensä:

KMG Turku (Kari Media Group Oy)        81 pistettä

Mainostoimisto SST Oy                           66,79 pistettä

Kulttuurijohtaja Minna Sartes 2.9.2010:

EhdotusEdellä esitetyin perustein esitän, että Turun kaupungin Kulttuuritoimen markkinointiviestinnän ja yritysyhteistyön palveluntuottajaksi tulisi valita kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antanut KMG Turku (Kari Media Group Oy). Tarjouksessa annetuin hinnoin ja muilta osin tarjouspyynnön ja tarjouksen ehdoin.

Sopimus tehdään ajalle 1.10.2010 (tavoite) – 30.6.2013 mahdollisella yhden vuoden optiolla.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Jakelu

aoKMG Turku (Kari Media Group Oy)
aoMainostoimisto Briiffi Oy
aoMainostoimisto SST Oy
aoRecommended Finland Oy
aoZeeland Society Oyj
tiedKeskushallinto, hankinta- ja logistiikkakeskus
tiedKeto-Seppälä Maarit
tpvKoljonen Mia