Eläinlääkäripäivystyspalvelut lemmikkieläimille Varsinais-Suomen maakunnassa 1.1.2011–31.12.2013

 

 

Sisällys

 

1   Sopijapuolet   2

2   Sopimuksen tarkoitus   2

3   Sopimuksen voimassaolo   3

4   Asiakirjojen noudattamisjärjestys   3

5   Ostettavat palvelut ja sopimushinta   3

6   Palvelutoiminta   4

7   Keskitetty yhteydenottopalvelu ja puhelinneuvonta   4

8   Henkilöstö   5

9   Toimintavarustus   5

10   Vakuudet, vakuutukset ja työturvallisuus   5

11   Palvelun laadunvarmennus   5

12   Valvonta   6

13   Tietojen salassapito, luovutus ja raportointi   6

14   Alihankkijat   7

15   Seuranta ja reklamaatiot   7

16   Asiakasmaksujen perintä   8

17   Laskutus ja maksuehto   8

18   Sopimuksen purkaminen sekä sopimusrikkomukset ja oikeus korvaukseen   9

19   Sopimuksen siirtäminen   10

20   Sopimuksen irtisanominen muuttuneiden olosuhteiden johdosta   10

21   Sopimuksen muutokset   10

22   Muut ehdot   10

23   Erimielisyyksien ratkaiseminen   10

24   Allekirjoitukset   11


 

Eläinlääkäripäivystyspalvelut lemmikkieläimille Varsinais-Suomen maakunnassa 1.1.2011–31.12.2013

 

 

Sopijapuolet

 

Palveluntuottaja

Tilaaja

Verkavet Oy

Turun kaupungin
sosiaali- ja terveysto
imi

Honkasaarentie 6 as 5

Kristiinankatu 1

70100 Kuopio

20100 Turku

Y-tunnus 1078145-3

Y-tunnus 0204819-8

 

 

Palveluntuottajan yhteyshenkilö

Veikko Tuovinen

toimitusjohtaja

040 7332315

 

 

Tilaajan yhteyshenkilöt

sopimusasiat
hallintojohtaja Antti Perälä
, puhelin 02 266 2972, antti.perala@turku.fi

toiminnan suunnittelu
va tulosaluejohtaja Liisa Palmu, puhelin 050 4071 524,
liisa.palmu@turku.fi

laskutus
laskentasuunnittelija Hilkka Suot
alo, puhelin 02 266 2804,
hil
kka.suotalo@turku.fi

 

Yhteyshenkilöiden tehtävänä on seurata ja valvoa sopimuksen toteutumista ja tiedottaa siitä oman organisaationsa sisällä ja toiselle sopijapuolelle. Yhteyshenkilön vaihtumisesta on heti ilmoitettava toisen sopijapuolen yhteyshenkilölle. Tilaajan yhteyshenkilöiden vaihtumisessa ei ole kyse varsinaisesta sopimuksen muutoksesta.

 

Sopimuksen tarkoitus

 

Sopimuksen kohteena ovat kunnan järjestettäväksi määrätyt päivystysajan eläinlääkäripalvelut pienikokoisille kotieläimille (lemmikkieläimille), jotka voidaan vaikeuksitta kuljettaa eläinlääkärin vastaanotolle (eläinlääkintähuoltolaki 765/2009).

 

Päivystysaika on tarkoitettu kiireellistä eläinlääkäriapua tarvitseville.

 

Palvelut tulee tuottaa Turun, Salon ja Someron sekä Liedon, Raision ja Uudenkaupungin ympäristöterveydenhuollon yhteistoiminta-alueiden lemmikkieläimille.

 

Tällä sopimuksella ei rajoiteta Palveluntuottajan mahdollisuutta myydä palveluja muille palveluiden tarvitsijoille.


Sopimuksen voimassaolo

 

Sopimus tulee voimaan 1.1.2011 ja on voimassa 31.12.2013 asti. Sen jälkeen sopimusta voidaan Tilaajan päätöksellä jatkaa alkuperäisin ehdoin 31.12.2014 asti. Tilaaja ilmoittaa kirjallisesti 31.8.2013 mennessä käyttääkö se oikeuttaan sopimuksen jatkamiseen.

 

Asiakirjojen noudattamisjärjestys

 

Jos tämän sopimuksen ja siinä mainittujen muiden asiakirjojen sisällöt ovat keskenään ristiriidassa, on asiakirjojen noudattamisjärjestys seuraava:

 

1. Tämä sopimus

2. Hankintapäätös Perla 16.6.2010 § 247

3. Tarjouspyyntö 19.4.2010 liitteineen

4.Julkisten palveluhankintojen yleiset sopimusehdot,
JYSE 2009 PALVELUT (
www.turku.fi/tarjouspyynnot)

5. Tarjous 17.5.2010 liitteineen

 

Ostettavat palvelut ja sopimushinta

 

Palveluntuottaja vastaa siitä, että palvelu toteutetaan sitä ohjaavaa lainsäädäntöä ja Tilaajan antamia ohjeita noudattaen ja että palvelu on Tilaajan laatimien tarjouspyyntöasiakirjojen ja Palveluntuottajan tarjouksen mukaista sopimuksen koko voimassaoloajan.

 

Palveluja tulee antaa pääsääntöisesti asiakkaan tarpeiden mukaan asioimiskielenä suomi tai ruotsi.

 

Palveluja tulee olla saatavilla ympärivuotisesti.

 

Tilaaja ei takaa Palveluntuottajalle tämän sopimuksen perusteella ohjautuvien asiakkaiden määrää.

 

Palvelun sopimushinta on 348.000 euroa (alv 0 %) / vuosi. Hintaan sisältyvät kaikki Tilaajalta laskutettavat kustannukset.

 

Sopimushinta on kiinteä koko sopimuskauden 31.12.2013 asti.

 

Mikäli Tilaaja päättää käyttää optio-oikeuttaan 1.1.2014–31.12.2014, tarkistetaan 31.12.2013 voimassa ollutta sopimushintaa 1.1.2014 alkaen sillä määrällä, jolla palvelujen tuottamisen kustannusten arvioidaan muuttuneen. Hintojen tarkistamisen perusteena ovat henkilöstökustannusten ja yleisen kustannustason muutokset 1.1.2013 jälkeen.

 

Henkilöstökustannusten muutosta arvioidaan kunnallisia eläinlääkäreitä koskevan virkaehtosopimuksen yleis- ja liittoerien korotusten perusteella. Muiden kustannusten muutosta arvioidaan elinkustannusindeksin muutoksen perusteella. Korotus ei kuitenkaan voi ylittää 5 prosenttia. Hintojen tarkistamisen arvioinnissa käytetään viimeisiä saatavissa olevia valtakunnallisia tilastotietoja.

 

Mikäli alakohtainen lainsääntö tai viranomaisohjeet edellyttävät palvelun sisällössä tai järjestämisessä olennaisia muutoksia, hintaa voidaan tarkistaa muutosta vastaavasti.

 

Palvelutoiminta

 

Päivystysajan lemmikkieläinten eläinlääkäripalvelujen ostopalvelut sisältävät tarjouksen mukaiset palvelut. Palveluntuottaja vastaa palvelutason säilymisestä koko sopimuksen voimassaoloajan.

 

Palveluntuottaja nimeää palveluista vastaavan henkilön, joka vastaa siitä, että palvelutoiminta täyttää sille asetetut vaatimukset. Vastuuhenkilön vaihtumisesta on ilmoitettava Tilaajalle.

 

Päivystysaika on arkisin klo 16–08 ja viikonvaihteisin perjantaista klo 16 seuraavaan maanantaihin klo 08. Poikkeuspäivinä, kuten arkipyhinä ja joulu- ja juhannusaattona, päivystys alkaa vastaavalla tavalla poikkeuspäivää edeltävänä päivänä klo 16 ja päättyy poikkeuspäivän jälkeisenä ensimmäisenä normaalina arkipäivänä klo 08.

 

Jos kyseessä on erittäin kiireellistä apua tarvitseva eläimen sairastapaus, tulee päivystävän eläinlääkärin avun (myös muun kuin puhelinneuvonnan) olla saatavissa viivytyksettä.

 

Päivystystoiminnan on oltava eläinlääketieteellisesti asianmukaista ja siinä tulee ottaa huomioon potilasturvallisuus.

 

Palveluntuottaja vastaa keskeytymättömästä toiminnasta. Palveluntuottajan tulee tarvittaessa järjestää korvaava työvoima. Tavoitteena on, ettei toiminnassa ole katkoksia. Varapäivystäjän tulee siirtyä päivystystehtäviin viivytyksettä varsinaisen päivystäjän estyttyä.

 

Keskitetty yhteydenottopalvelu ja puhelinneuvonta

 

Turun kaupunki ylläpitää keskitettyä yhteydenottopalvelua eli maksullista puhelinpalvelunumeroa, josta puhelut voidaan ohjata palveluntuottajan määrittelemään numeroon. Palveluntuottaja sitoutuu käyttämään päivystysajan puhelinneuvonnassa ja ajanvarauksessa Turun kaupungin ylläpitämää keskitettyä yhteydenottojärjestelmää.

 

Palveluntuottaja huolehtii viivytyksettömästä, riittävästä ja asianmukaisesta asiakkaiden puhelinneuvonnasta. Palveluntuottaja huolehtii siitä, että yhteydenottojärjestelmä on ohjelmoitu niin, että puhelut ohjautuvat oikein ja mahdolliset tiedotteet ovat ajan tasalla. Palveluntuottaja sitoutuu siihen, että käytössä ei ole päivystysaikana muita päivystysajan asiakasneuvontaan ja ajanvaraukseen tarkoitettuja maksullisia puhelimia.

 

 

Tilaaja luovuttaa palveluntuottajan käyttöön sellaiset puhelinoperaattorilta saatavissa olevat raportit, joista voidaan seurata palvelunumeron liikennettä.

 

 

 

Henkilöstö

 

Eläinlääkärin tulee olla laillistettu eläinlääkäri tai eläinlääketieteen opiskelija, jolla on eläinlääkärinammatin harjoittamisesta annetun lain (21.1.2000/29) mukainen väliaikainen oikeus eläinlääkärinammatin harjoittamiseen. Henkilökunnan ammatillista pätevyyttä koskevien vaatimusten tulee toteutua koko sopimuskauden ajan.

 

Palvelua suorittavan eläinlääkärin tulee olla suomenkielentaitoinen.

 

Puhelinneuvontaa antavalla henkilöllä tulee olla vähintään eläintenhoitajan ammattitutkinto, osaamisalueena pieneläinten hoito tai klinikkaeläintenhoitaja tai riittävällä käytännön kokemuksella hankitut vastaavat tiedot ja taidot.

 

Palveluntuottaja vastaa koko sopimuskauden ajan työntekijöidensä ammatillisesta kelpoisuudesta ja osaamisesta sekä täydennyskoulutuksesta.

 

Tilaajalla on oikeus perustellusta syystä kieltää henkilön osallistuminen palvelujen tuottamiseen.

 

Palveluntuottaja huolehtii työnantajavelvoitteista.

 

Toimintavarustus

 

Palveluntuottaja vastaa Palveluntuottajan tiloissa palvelun tuottamiseen tarvittavista tiloista, laitteista ja toimintavälineistä sekä palo- ja henkilöturvallisuudesta.

 

Palveluntuottajan käytössä on oltava tarkoituksenmukaiset eläinlääkintävälineet, jotka soveltuvat perustason eläinlääkäripalvelujen antamiseen lemmikkieläimille. Tarvittavia laitteita ja välineitä ovat tavanomaisten perustason eläinlääkintävälineiden lisäksi ainakin röntgenlaitteisto, ultraäänilaite, riittävä määrä leikkausinstrumentteja, inhalaatioanestesialaitteisto, peruslaboratoriolaitteisto ja kliinisen kemian analysaattori. Laitteiden tulee sijaita samassa toimipisteessä, missä päivystyspalvelut tuotetaan.

 

Vakuudet, vakuutukset ja työturvallisuus

 

Palveluntuottaja vastaa itse veroistaan, muista julkisoikeudellisista maksuistaan ja vakuutuksistaan sekä hoitaa kustannuksellaan kaikki työturvallisuutta koskevien säädösten vaatimat toimenpiteet.

 

Palvelun laadunvarmennus

 

Palveluntuottaja vastaa siitä, että palvelu on laadultaan ajantasaista ja kilpailukykyistä. Palveluntuottaja huolehtii siitä, että palvelu toteutetaan kaikilta osin sitä ohjaavaa lainsäädäntöä noudattaen ja että palvelu on Tilaajan laatimien tarjouspyyntöasiakirjojen ja Palveluntuottajan tarjouksen mukainen koko sopimuskauden ajan.

 

Palveluntuottaja vastaa tarjouksessa ja tarjouspyyntöasiakirjoissa asetettujen vaatimusten täyttymisestä koko sopimuskauden ajan. Sopimuskauden aikana ilmenevät puutteet edellä mainituissa asiakirjoissa sovitusta tasosta tulee korjata välittömästi.

 

Palveluntuottaja sitoutuu sopimuskauden aikana kehittämään tuottamaansa palvelua.

 

Tilaajalla on oikeus seurata asiakastyytyväisyyttä.

 

Valvonta

 

Tilaaja on oikeutettu valvomaan tähän sopimukseen kuuluvaa toimintaa ja suorittamaan sen edellyttämiä tarkastuksia. Lisäksi Tilaajalla on oikeus tarkastuttaa Palveluntuottajan asiakirjoja siltä osin kun se on tarpeen sopimuksen noudattamisen toteamiseksi.

 

Tietojen salassapito, luovutus ja raportointi

 

Palvelun tuottaja huolehtii palveluja antaessaan tietosuojaan ja salassapitoon liittyvien säännösten noudattamisesta.

 

Toiminnassa syntyneisiin asiakirjoihin, niiden säilytykseen ja luovutukseen ja hävittämiseen sovelletaan lakia eläinlääkärinammatin harjoittamisesta sekä sen nojalla annettua ministeriön asetusta, lakia viranomaisten toiminnan julkisuudesta, henkilötietolakia ja muita henkilötietojen käsittelyä koskevia säännöksiä sekä Tilaajan antamia ohjeita.

 

Palvelun tuottaja pitää asiakastiedostoa siten kuin laki eläinlääkärin ammatin harjoittamisesta sekä sen nojalla annettu asetus määräävät. Sosiaali- ja terveystoimella on oikeus saada palvelun tuottajan kirjanpitoon liittyvät ja muut sellaiset tiedot, joilla voi olla merkitystä arvioitaessa tämän sopimuksen ehtojen toteutumista.

 

Sopimusosapuolet sitoutuvat antamaan toisilleen tiedot sopimuksen tehtäväalueeseen liittyvästä toiminnasta, muutoksista ja kehittämissuunnitelmista.

 

Tilaaja sitoutuu pitämään salassa Palveluntuottajan liike- ja ammattisalaisuudet.

 

Palveluntuottaja toimittaa Tilaajalle vuosittain tilinpäätöstiedot. Tilaajalla on oikeus erityisestä syystä tutustua Palveluntuottajan sopimuksen mukaiseen asiakirjahallintoon ja kirjanpitoon.

 

Palveluntuottaja antaa Tilaajalle sen pyytämät tiedot tai jäljennökset potilasasiakirjoista niiltä osin, kun ne ovat tarpeen palvelun suunnittelua, toimeenpanoa tai seurantaa varten.

 


Alihankkijat

 

Palveluntuottajalla on kokonaisvastuu sopimuksen toteuttamisesta. Palveluntuottaja vastaa käyttämänsä alihankkijan osuudesta, alihankkijoiden työn tekemisestä, lopputuloksen laadusta ja toimittamisesta kuten omastaan. Palveluntuottaja vastaa myös siitä, että alihankkija noudattaa omalta osaltaan Palveluntuottajalle asetettuja velvoitteita. Tilaaja kohdistaa mahdolliset vaatimukset ja reklamaatiot aina Palveluntuottajaa kohtaan, vaikka Palveluntuottajan vastuulla olevan palvelun suorittaja olisi Palveluntuottajan alihankkija.

 

Palveluntuottajan on hyväksytettävä etukäteen Tilaajalla päivystyspalveluiden tuotantoon käyttämänsä alihankkijat. Tilaaja voi perustellusta syystä kieltää tietyn alihankkijan käyttämisen. Palveluntuottaja varmistaa, että sen käyttämät alihankkijat on merkitty ennakkoperintärekisteriin, jos lainsäädäntö edellyttää rekisteröitymistä sekä tarkistaa vuosittain, että alihankkijat ovat ennakkoperintärekisterin mukaan suorittaneet maksuunpannut verot sekä sosiaali- ja muut lakisääteiset maksut.

 

Seuranta ja reklamaatiot

 

Palveluntuottajalla tulee olla palvelun tuottamisen edellyttämät viranomaisluvat tai Palveluntuottaja on tehnyt lain edellyttämän ilmoituksen lupaviranomaiselle toiminnan aloittamisesta.

 

Tilaajalla on oikeus käydä tutustumassa Palveluntuottajan toimintaan ja toimipaikkaan milloin tahansa sopimuskauden aikana.

 

Palveluntuottajan velvollisuutena on tarvittaessa toimittaa sopimuskauden aikana Tilaajalle Tilaajan asettamassa määräajassa seuraavat asiakirjat:

 

Veroviranomaisen todistus verojen maksamisesta tai verovelkatodistus ja selvitys siitä, että verovelkaa koskeva viranomaisen hyväksymä maksusuunnitelma on tehty.

Työeläkekassan ja/tai vakuutusyhtiön todistus eläkevakuutuksen ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siitä, että erääntyneitä eläkevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty.

Vakuutusyhtiön todistus vastuuvakuutuksen voimassaolosta

Suomen Asiakastieto Oy:n Palveluntuottajaa koskeva Rating Alfa -yritysraportti tai muu luottotietolaitoksen (ei pankin) lausunto sekä tieto Palveluntuottajan viimeisestä vahvistetusta liikevaihdosta, jos se ei ilmene luottotietolaitoksen lausunnosta tai jos yritys on vasta aloittanut toimintansa, voi tarjoaja osoittaa edellytyksensä suoriutua taloudellisista vaatimuksista muulla hankintayksikön hyväksymällä asiakirjalla.

Kaupparekisterinote

Selvitys rekisteröimättömyyden perusteista, jos Palveluntuottaja ei kuulu kauppa-, ennakkoperintä-, työnantaja- tai arvonlisäverovelvollisten rekisteriin.

Selvitys työhön sovellettavista keskeisistä työehdoista.


Sopimuksen toimivuutta ja palvelun laatua seurataan raporteista, jotka palveluntuottajan tulee toimittaa vuosittain maaliskuun 1. päivään mennessä sopimusyhteyshenkilölle.

 

Raportissa tulee olla tiedot mm. seuraavista asioista:

asiakasmäärät eriteltynä viikonvaihdepäivystyksiin ja arkipäivystyksiin

asiakasmäärät eriteltynä kunnittain

reklamaatiot ja niiden johdosta tehdyt toimenpiteet.

 

Asiakasmaksujen perintä

 

Palveluntuottaja perii asiakkaalta enintään seuraavat asiakasmaksut:

 

Kunnaneläinlääkäritaksassa mainittu yläraja

+0

%

Poliklinikkamaksu

35,00

€/käynti

Ajanvarauksen ja puhelinneuvonnan puhelinpalvelumaksu

0,00

€/min

(ilman ppm.)

 

Hintoihin ei sisälly arvonlisäveroa.

 

Palveluntuottaja voi edellä mainittujen asiakasmaksujen lisäksi periä asiakkailta korvaukset käytetyistä ja luovutetuista lääkkeistä, sidosaineista ja muista hoitotarvikkeista sekä ulkopuolisten palveluntuottajien (esim. laboratoriot, tuhkauslaitokset) kustannuksista.

 

Palveluntuottaja vastaa saamatta jääneen suorituksen perinnästä.

 

Laskutus ja maksuehto

 

Palveluntuottaja laskuttaa Tilaajaa kuukausittain jälkikäteen. Laskussa on oltava palveluntuottajan nimi, laskutuskuukausi ja -vuosi ja laskutus sosiaali- ja terveystoimelle. Laskuihin ei lisätä toimistomaksuja, laskutus- yms. lisiä.

 

Palveluntuottajalta edellytetään valmiuksia verkkolaskutukseen. Ellei toisin ole etukäteen kirjallisesti sovittu, laskutus tapahtuu verkkolaskutuksella.

 

Laskutusosoite:

Turun kaupunki

Sosiaali- ja terveystoimi

Eläinlääkintähuolto/Liisa Palmu

Y-tunnus: 0204819-8

Verkkolaskuosoite: 003702048198

OVT-tunnus: 00370204819800208

Välittäjäoperaattorit: Itella Information Oy / Enfo Oyj

Välittäjätunnukset: 003710948874/003714377140

 

Maksuaika on 30 vrk laskun saapumisesta lukien. Jos suoritus ei tapahdu määräaikana, sille maksetaan korkolain 4 § 1 momentin mukainen viivästyskorko.


Sopimuksen purkaminen sekä sopimusrikkomukset ja oikeus korvaukseen

 

Sopimuksen purkamisesta on määräykset julkisten hankintojen yleisissä sopimusehdoissa.

 

Jos Palveluntuottaja joutuu saneerausmenettelyyn, konkurssiin, selvitystilaan tai muutoin sellaisiin taloudellisiin vaikeuksiin, että on syytä olettaa sopimusvelvoitteiden täyttämisen vaarantuvan tai Palveluntuottaja poistetaan ennakkoperintärekisteristä, Tilaajalla on oikeus purkaa sopimus välittömin vaikutuksin kokonaan tai määrätyiltä osin ilmoittamalla siitä kirjallisesti Palveluntuottajalle.

 

Lisäksi Tilaaja voi purkaa sopimuksen seuraavista syistä:

 

Palveluntuottajan antama hoito ei ole sopimuksen mukaista tai Palveluntuottajan tilat, laitteet tai hygienia eivät vastaa toiminnalle yleisesti asetettavia vaatimuksia eikä Palveluntuottaja Tilaajan kehotuksen saatuaan viipymättä oikaise menettelyään.

 

Tilaaja saa toistuvasti perusteltuja valituksia Palveluntuottajan toiminnasta eikä Palveluntuottaja suorita korjaavia toimenpiteitä asian kuntoon saattamiseksi viipymättä saatuaan siihen Tilaajalta kirjallisen kehotuksen.

 

Tilaajalla on oikeus purkaa sopimus Palveluntuottajan verojen tai lakisääteisten sosiaalivakuutusmaksujen laiminlyönnin vuoksi, ellei laiminlyöntiä voida pitää vähäisenä tai ellei Palveluntuottaja ole toimittanut tai noudattanut viranomaisen hyväksymää maksusuunnitelmaa.

 

 

Sopijapuolella on oikeus purkaa sopimus, jos toinen sopijapuoli olennaisesti rikkoo sopimusehtoja. Mikäli sopimusrikkomus on korjattavissa, sopimuksen purkaminen edellyttää kuitenkin, ettei sopimusrikkomukseen syyllistynyt osapuoli ole korjannut sopimusrikkomustaan 30 päivässä tästä toiselta osapuolelta kirjallisen huomautuksen saatuaan.

 

Purkaminen on aina tehtävä kirjallisesti.

 

Mikäli Palveluntuottaja ei korjaa toimintaansa tai esitä hyväksyttävää suunnitelmaa toimintansa korjaamisesta 30 päivän kuluessa saatuaan siihen Tilaajan kirjallisen kehotuksen, Tilaajalla on oikeus saada Palveluntuottajalta korvauksena 5 000 euroa.

 

Tässä kohdassa tarkoitettujen ilmoitusten tai vaatimusten katsotaan tulleen Palveluntuottajan tietoon, kun se on toimitettu hänen ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen tai hän on saanut sen muutoin kirjallisesti.


Sopimuksen siirtäminen

 

Tätä sopimusta ei saa siirtää kolmannelle osapuolelle ilman toisen sopijapuolen kirjallista lupaa.

 

Sopimuksen irtisanominen muuttuneiden olosuhteiden johdosta

 

Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus välittömin vaikutuksin, mikäli Palveluntuottajan olosuhteissa, kuten esimerkiksi tarjouspyynnössä asetetuissa kelpoisuusehtojen täyttämisessä tai julkisista hankinnoista annetun lain (348/2007) 53 tai 54 §:n mukaisten poissulkemisperusteiden osalta, on tapahtunut olennainen muutos ja Tilaaja osoittaa, ettei olisi tehnyt sopimusta Palveluntuottajan kanssa, mikäli kyseinen olosuhteiden muutos olisi ollut Tilaajan tiedossa sopimuksentekohetkellä.

 

Tällöin Palveluntuottajalla on oikeus saada täysimääräinen maksu sopimuksen päättymishetkeen mennessä tehdystä työstä, mutta ei oikeutta muuhun korvaukseen irtisanomisen johdosta.

 

Sopimuksen muutokset

 

Sopijapuolet voivat muuttaa tätä sopimusta kirjallisesti, muut muutokset ovat mitättömiä. Muutokset tulevat voimaan, kun molemmat sopijapuolet ovat ne asianmukaisesti hyväksyneet ja allekirjoittaneet sopijapuolten toimivaltaisten edustajien toimesta.

 

Muut ehdot

 

Hankintaan sovelletaan soveltuvin osin julkisten palveluhankintojen yleisiä sopimusehtoja JYSE 2009 PALVELUT.

 

Turun kaupunki on allekirjoittanut Eurooppalaisen peruskirjan naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta paikallishallinnossa (www.turku.fi/tarjouspyynnot). Palveluntuottajalla (sen omistussuhteista riippumatta) on soveltuvin osin samat vastuut varmistaa tai edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa kuin Turun kaupungilla olisi, jos se olisi tarjonnut palvelun suoraan.

 

Erimielisyyksien ratkaiseminen

 

Mahdolliset sopimuserimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Mikäli neuvottelut eivät johda sopijapuolia tyydyttävään lopputulokseen, erimielisyydet jätetään ratkaistavaksi ensimmäisenä oikeusasteena toimivaltaiseen tuomioistuimeen Varsinais-Suomen käräjäoikeuteen.


Allekirjoitukset

 

Tätä sopimusta on tehty kaksi (2) samansanaista kappaletta, yksi kummallekin sopijapuolelle.

 

Turussa 13.9.2010

 

Turun kaupungin sosiaali- ja terveystoimi

 

 

 

Riitta Liuksa

Antti Perälä

peruspalvelujohtaja

hallintojohtaja

 

Kuopiossa 23. syyskuuta 2010

 

Verkavet Oy

 

 

 

Veikko Tuovinen

toimitusjohtaja