Turun kaupunki§Päätöspöytäkirja1
Konsernihallinto, strateginen hankinta 
Loppupvm 18.11.2019, Hankinta- ja logistiikkajohtaja9018.11.2019 

9785-2019 (02 08 00)

Kosmetiikka- ja parranajovälineiden pienhankinta ajalle 1.12.2019-30.11.2021 + optio kaksi (2) vuotta

Strateginen hankinta, projektipäällikkö Sari Holmberg ja Hyvinvointitoimiala, hankintakoordinaattori  Marika Lempiäinen 15.11.2019:

Strateginen hankinta on pyytänyt tarjousta Muovitukku Oy:lta kosmetiikka- ja parranajovälineiden yhteishankinnasta Turun kaupungille ajalle 1.12.2019 - 30.11.2021, jonka jälkeen sopimusta voidaan Turun kaupungin Hankinta- ja logistiikkajohtajan päätöksellä jatkaa kahden vuoden optiosopimuksella ajalle 1.12.2021 – 30.11.2023.

Tarjousten jättämisen määräaikaan 31.10.2019 klo 11.00 mennessä saatiin Muovitukku Siivonen Oy:lta tarjous.

Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan kohde ja palvelulle asetetut ehdottomat vaatimukset sekä tarjoajalle ja tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset. Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, ettei osatarjouksia huomioida eikä vaihtoehtoisia tarjouksia hyväksytä. Tarjoushinta tuli ilmoittaa arvonlisäverottomana nettohintana (alv 0%) tarjouspyynnössä edellytetyllä tavalla.

Tarjouspyynnössä ilmoitettiin, että tarjouksen arviointi ja vertailu toteutetaan kolmessa vaiheessa: 1) tarjoajan kelpoisuuden arviointi, 2) tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen ja 3) tarjouksen hintavertailu aiemmin Turun kaupungille toimitettujen tuotteiden hintoihin.

Tarjoajan kelpoisuuden arviointi

Arviointi- ja valintaprosessin ensimmäisessä vaiheessa selvitetään tarjoajan edellytykset suoriutua hankinnan toteuttamisesta. Tätä arvioitiin tarjouspyynnössä tarjoajalle asetetuilla kelpoisuusvaatimuksilla.

Tarjoaja täyttää asetetut kelpoisuusehdot.

Tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuus

Arviointi- ja valintaprosessin toisessa vaiheessa arvioidaan ensimmäisen vaiheen läpäisseen tarjoajan tarjous. Tarjous tarkistettiin suhteessa niihin vaatimuksiin, joita ostettavilta tuotteilta tarjouspyynnössä edellytettiin.

Muovitukku Siivonen Oy:n tarjous täyttää tarjoukselle tarjouspyynnössä asetetut vaatimukset.

Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden vertailu ja tarjouksen valinta

Sopimuskauden (2+2 vuotta) ennakoitu hankinnan arvo on 40 000 euroa (alv 0%). Koska tarjouksia saatiin vain yksi, ei vertailua suoritettu. Tarjottu hinta oli 20 352 euroa, mikä vastaa kahden vuoden arvioituja volyymeja. Tarjottujen tuotteiden hintoja verrattiin Turun kaupungille aiemmin toimitettujen tuotteiden hintoihin.

 

EhdotusTarjouksen arvioinnin perusteella esitämme, että kosmetiikka- ja parranajovälineiden tavaratoimittajaksi ajalle 1.12.2020 - 30.11.2021 valitaan Muovitukku Siivonen Oy.

Hankinnan kustannukset kohdistetaan toteutuneen mukaan kustannuspaikoittain.

 

Hankinta- ja logistiikkajohtaja Fredrik Lindström 15.11.2019:

PäätösPäätin edellä esitetyn perusteella, että  kosmetiikka- ja parranajovälineitä koskeva puitesopimus solmitaan ajalle 1.12.2019 – 30.11.2021 tarjotuilla hinnoilla sekä muuten tarjouspyynnön ja tarjouksen mukaisin ehdoin Muovitukku Siivonen Oy:n kanssa.

Perustellusta syystä yksittäistapauksessa palvelua voidaan ostaa hankintapäätöksestä poiketen.

Hankintayksikköä sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta erikseen tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Tilaus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun asianosainen on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen, oikaisuvaatimusohjeet ja muut oheisasiakirjat tiedoksi. Päätös voi muuttua tehdyn oikaisuvaatimuksen, hankintaoikaisun tai ylemmän viranomaisen otto-oikeuden perusteella.

 

 

Fredrik Lindström

 

Hankinta- ja logistiikkajohtaja

 

 

LiiteOikaisuvaatimusohje

Jakelu

aoMuovitukku Siivonen Oy
tiedKaupunginhallitus
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX
tiedXXXXX