Turun kaupunki§KokouspvmAsia1
Keskusvaalilautakunta2828.04.20145

14088-2013 (017)

Mainoskampanjan toteutus

Tiivistelmä: -

Kevaalk § 28

Keskusvaalilautakunnan sihteeri Marjo-Riitta Pihlajamäki 23.4.2014:

Keskusvaalilautakunta päätti tilata Turun kaupungin kilpailuttamalta mainostoimistolta, Namutehdas Oy:ltä, mainoskampanjan nuorten äänestysaktiivisuuden kohottamiseksi.

Namutehdas Oy on toimittanut suunnitelmat, joiden pohjalta on tilattu materiaalit. Käytännössä valmistelua kaikkine neuvotteluineen on hoitanut markkinointipäällikkö Juha Elo.

Kampanjan teemana on ”Älä ole mielipidevanki” ja siihen liittyen Työkeskus on valmistanut vankihäkin, joka on ollut esillä Kauppakeskus Skanssissa EU-vaaleihin liittyvässä tilaisuudessa ja tulee sijoitettavaksi kävelykadulle, johon tulee entiseen tapaan vaalikojuja ja vaalikatu kaikkine toimintoineen. Tarkoituksena on, että nuoret ja muut halukkaat voivat kuvata itsensä vankihäkissä ja jakaa kuvansa sosiaalisessa mediassa. Konsernihallinnon viestintä ja markkinointi palkitsee yleisöäänestyksessä eniten ääniä saaneet kuvat.

Kampanjaan kuuluu myös julisteita ja jonkin verran jakoesitteitä, jotka on tilattu. Painotuotteet jaetaan keskusvaalilautakunnan kanslian toimesta kohteisiin, joissa nuoria liikkuu. Kampanja tulee myös näkymään bussien kylkiteippauksina, kadun ylittävinä banderolleina (Yliopistonkatu ja Aurakatu) sekä korkeina mainospylväinä (kauppatori ja Kristiinankatu).

Koska kohderyhmänä ovat nuoret, on painotettu ulkomainontaa ja sosiaalista mediaa ja vähennetty näkyvyyttä painetussa mediassa.

EhdotusKeskusvaalilautakunta merkitsee selostuksen tiedokseen ja keskustelee käytännön toteutukseen liittyvistä kysymyksistä.

PäätösEhdotus hyväksyttiin.

Asian esitteli hallintolakimies Marjo-Riitta Pihlajamäki.

Jakelu

ilmElo Juha